Söker du en dunder-glow-from-within-look? Well, look no further! Jag har väldigt torr hy som är eksembenägen, men inte superkänslig. Detta gör jag på morgonen för att återfukta min hud och säkra ett riktigt fint glow som inte ser oljigt ut: 1. Eftersom min hud är så väldigt torr så skvätter jag bara vatten på det för att få lite liv i kroppen. Därefter tar jag en pad och lite micellärt vatten för att rengöra det. 2. Går in med toner nr 1 och toner nr 2 - jag behöver alllll fukt <3 - lägger någon droppe i handflatan och klappar försiktigt in det i ansikte och dekolletage tills huden är mättad av fukt. 3. Går in med essence - applicerar på samma sätt som ovan. 4. Går in med Paulas Choice Vitamin C - lägger ett par droppar i handflatan och baddar in det i ansiktet. 5. Lägger ett rikt lager av ansiktskräm och låter det sjunka in en aning. 6. Applicerar solkräm!! Jag använder La Roche-Posays Anthelios UVMune 400 Invisible Fluid, kunde dock inte hitta den så taggar en dupe till den. Tadaaa, din hud kommer vara superåterfuktad och glowigt - utan att kännas oljigt eller tungt!
När jag sminkar mig så börjar jag med 1. Hudvård (Cleanser, serum, dagcreme). 2 ögonskuggsprimer. 3. ögonskugga. 4. eyeliner. 5. mascara. 6. Bas (foundation, blush, bronzer och highlighter). 7. Puder. 8 bryn. Och sist men inte minst 9. settingspray 🙂 Jag tycker att det är viktigt med bra svampar och borstar och de borstarna jag använder är från Flaer för de är så himla bra och även billiga 🤩 När jag gör ögonskugga så brukar jag använda mig av färgerna svart, rosa och lila och en massa glitter på locket bl.a. 🩷💜🖤✨ men jag har börjat att testa med lite mer neutrala toner bara för att det är kul att testa något nytt ibland. 🙂 Ögonskuggsprimer tycker jag är ganska viktigt om man ska göra ögonskugga för den gör så att skuggan "poppar" lite mer anser jag 😊 jag har torr och känslig hy och därför behöver jag mycket fukt, då tycker jag att settingsprayen kan hjälpa till lite med det samt hudvården 🙂✨ Sen glömde jag ju så klart parfym! Och den jag använder för nuvarande är Alyssa Ashley's "Vanilla" 🥰💯 Nagellack använder jag också ibland och mitt favoritnagellack är från Isadora dels pga att det torkar så snabbt samt är rätt billigt! 💅✨
För er som tycker det är svårt att applicera lösögonfransar ska jag försöka förklara i skrift hur jag brukar göra för att få ett extra lyft och ett ”naturligt” resultat. Blir ju aldrig naturligt med lösögonfransar, men mitt mål är när folk måste kolla två gånger och tänka ”är det hennes egna?” 😂 Börjar med att klippa till lösögonfransen så att den passar mig. Jag tycker det är enklast att hitta fransar som redan är rätt längd, exempelvis Eylures 3/4 length. Därefter applicerar jag limmet på övre delen av fransen snarare än den inre delen av fransen där man normalt sett tänker att man vill ha limmet. Jag låter limmet torka till lite innan jag applicerar fransen. Det är här det blir svårt att förklara utan att visa, men när den ska appliceras håller jag dom så att fransarna pekar uppåt.  Fokusera på att fästa fransen i mitten och fäst sedan ”ändarna”. Genom att använda den här tekniken så tycker jag dels det är enklare att kontrollera appliceringen, fransarna ger ett lyft och det blir mer sömlöst mellan mina egna ögonfransar och lösögonfransarna. (Avslutningsvis vill jag även flika in att vi alla är olika och har olika ögonform så det som funkar för mig kanske inte funkar för alla, men med det sagt så hoppas jag att jag kan hjälpa någon 🎀)
Börjar alltid med att tvätta ansiktet med rengöring från Lumene. Exfolierar ibland med peeling från Exuviance( Triple microdermabrasion face polish). Därefter kör jag c-vitamin serum från Lumene eller medik8 som hjälper med lyster samt motverkar pigmentförändringar. Efter det tar applicerar jag serumet Liquid peptides från medik8 som ger riktigt bra fukt. Efter serum brukar jag köra några sprut med fuktmist, favoriten är Dermalocicas antioxidant hydra mist. Därefter applicerar jag dagcreme från Lumene, gillar de flesta av deras produkter men just nu kör jag på Nordic bloom dagcreme. Jag använder även medik8s dagcreme med c-vitamin och akademieklinikens ”recovery cream” när jag är riktigt torr.På natten använder jag Lumene nordic bloom night cream eller lancome visionaire.Mina favoritprodukter i sminkväg är Estee Lauder double wear, sensai silky bronze, By terry hyaluronic hydra-powder, Urban Decay naked 3 ögonskuggor, buxom ögonskuggor i spoiled sexy och lingerie lover, rouge från buxom eller milani, ögonbrynspenna från nyx, lipliner och concealer från MAC, settingspray från Urban decay, highligter från Anastasia.
Jag börjar med att applicera highlightern från KORA. Eftersom det här är en krämig produkt så föredrar jag att blenda den med fingrarna, jag fokuserar på kindben och jobbar in den jämt i huden men håller mig i yttre delen av ansiktet ner mot kinden. Tanken är att skapa ett glow som lyser igenom foundationen vi ska följa upp med. För därefter är det dags för foundation och concealer. Less is more här, gå hellre in flera gånger för att bygga upp mer täckning om nödvändigt. Har du en finne eller ett parti som kräver mer täckning, lägg mer där men försök undvika att använda för mycket produkt i de områden som inte behöver mer täckning. Detta gäller även rouge. Börja lätt och bygg upp färgen om det behövs. Avsluta med yttepyttelite mer highlighter om du känner att du vill ha extra glow. När vi har skapat vår lystriga bas och är nöjda så avslutar vi med Urban Decays All nighter för att få makeupen att hålla hela dagen. Har du lätt för att bli blank, applicera transparent puder i det området, men undvik att lägga puder i hela ansiktet för att behålla maximalt med glow.
Har nu hunnit testa dessa produkter under drygt 3 veckors tid och måste bara säga wow! Cleansern är bland de bästa jag har testat. Tar bort allt smink och hyn känns verkligen återfuktad och mjuk efteråt. Följer upp med serumet som är lite mjölkigt i konsistensen. Har aldrig gillat sådana tidigare då jag tyckt att de inte riktigt passar min kombinerade hy eller ger den matthet jag är ute efter, men efter några dagar blev det en riktig love-produkt. Avslutar med hudkrämer som lämnar en riktigt återfuktad hy med aningen "glow" utan att se fettigt ut. Upplever att det är en en superbra bas under sminket (med efterföljande primer så klart). Scruben används två gånger i veckan och även den har blivit en ny favorit som lär hänga med länge. Mina varmaste rekommendationer för dessa produkter 🤎😍
Basprodukter är grunden till våran make! Det är här vi kan skapa en väldigt lätt och glowig look eller kanske en fulltäckande matt look. Jag själv älskar den lätta och glowiga looken, främst då jag har fräknar och vill lyfta fram dem! För att få till en perfekt bas är preppen väldigt viktig. För att lättast hitta i min rutin beskriver jag den nedan: 1. DAGKRÄM- BeautyAct SoftFilter Glow Cream - En ansiktskräm som är väldigt lätt i konsistensen som har en primerliknande effekt. Den innehåller Vitamin-C för extra lyster. 2. PRIMER- Calming Centella Pre Makeup Primer - Om jag vill att min bas ska hålla extra länge går jag in med en primer från Budgie som återfuktar och får verkligen sminket att sitta hela dagen. 3. FOUNDATION- MAC Studio Radiance Face and Body Radiant Sheet Foundation - En underbar foundation som ger en fin och naturlig lyster, som går att bygga upp till mer täckning. 4. CONCEALER- Beautyact Luminous Complexion Conealer - Återfuktande, täckande och sitter där den ska! Vad mer behöver vi i en concealer? 5. KRÄMPRODUKTER- ABH Cream Bronzer - Jag varierar mellan att använda puderbronzer och krämbronzer, men vill jag åt en mer lyster i basen föredrar jag krämprodukt. Denna från ABH är så lätt att jobba med och ger en solkust look. 6. PUDER- BeautyAct Skin Hero Blur Powder - Detta puder har jag köpt om så många gånger, den mattar ner looken utan att få den helt matt, vilket gör att din bas fortfarande har mycket lyster, men att den sitter. 7. HIGHLIGHTER- MAC Extra Dimension Skinfinish - Vill du ha världens finaste highlighter som ger dig komplimanger dagligen? Här har du den! Den strålar verkligen på huden utan att ge det där glittriga intrycket! 8. BLUSH- MAC Glow Play Blush - En blush som ger ett vaket resultat är denna ifrån Mac! Du får ett härligt glow som verkligen sätter touchen på din makeup! 9. SETTINGSPRAY- LH cosmetics On Set- Long- Lasting Setting Spray - Vill du ha en settingspray som får sminket att sitta typ dygnet runt? Du behöver inte leta längre, här har du det!!!
Min dagliga rutin som jag försöker hålla trots mammaledig med liten bebis 😁. Tvätta ansiktet med denna cleanser från Hickap som passar oss med kombinerad hy perfekt. Därefter följer serum, ögonkräm och dagkräm. Låter detta sjunka in en stund medan jag förbereder morgonkaffet☕️När krämen sjunkit in grundar jag med min favvoprimer från Clarins. Sen är jag redo för följande:1. Foundation teint idole ultra från lancome. Just nu har jag den nya utgåvan i nyans w335 (perfekt varm nyans).2. Concealer från Nars i nyansen Creme Brulè. Efter att ha använt lancomes concealer i 15 år bytte jag till denna och ångrar det inte en enda sekund.3. Setting powder under ögonen, ett måste för oss som börjar få våra första rynkor eller allmänt har problem med foundation/concealer som inte sitter på plats. 4. För en varmare look i ansiktet använder jag bronzern från Estee lauder i nyansen medium deep. 5. Efter att mascaran Lancome Lash Idole åkt på lägger jag några lager rouge. Just nu är favoriten Macs rouge i färgen lovejoy. 6. För att fixera sminket använder jag settingspray från Mac. VOILÀ, redo för dagen :)
Målet med min vardagliga rutin är att se återfuktad, solkysst och naturlig ut. Den ser ut följande!😍 Jag inleder alltid min rutin med att återfukta ansiktet och spraya Morphe's settingspray. Jag låter den sedan torka innan jag går in med foundation och sedan concealer där jag önskar mer täckning. Jag låter concealern sitta i cirka 30 sekunder innan jag blandar ut den för extra täckning! Jag använder sedan blush stick högt på kinderna, under ögonen och på näsan för att få den solkyssta looken! Därefter sätter jag min T-zon med beautyacts kompakta puder. Jag använder ofta en puff för att pressa in pudret. Jag lägger sedan bronzer i ansiktet och sprayar ännu en gång med settingspray för att få puderprodukterna att sjunka in. Får mängder av komplimanger för min bas, särskilt eftersom det verkligen ser ut som hud men ändå täcker mina röda ärr från f.d. akne.💓
Jag börjar med hudvård på morgonen för att huden ska vara så återfuktad som möjligt och ha bäst förutsättningar. Innan basen så lägger jag på budgie centella primer och låter den sjunka in. Sedan tar jag Lumene cc cream och concealer. Jag vill inte ha full täckning, utan är ute efter att jämna ut och ge ett naturligt resultat. Dags för bronser som varierar lite efter nyans på huden och önskat resultat. Men just nu är det Isadora face pallet. Även rouge kan variera men en favorit är NARS. Ibland sätter jag med puder men i så fall är det ytterst lite där jag har en tendens att bli lite oljigare. Nu går jag in med setting spray eller mist för att smälta ihop sminket och få ett mer naturligt resultat. Om det är något speciellt tillfälle så kör jag highlighter med.
För att preppa mitt ansikte innan jag lägger på min bas är det vikigaste för mig fukt. Jag använder mig av La Roche-Posays sensitive kräm och Aco face oil. Det ger mig en bra grund med mycket fukt och glow. Därefter går jag in med Honey dew me up ifrån Nyx och MAC Strobe cream som ger mig ett så fint glow under min foundation. Som är NARS light reflecting foundation i färger Stromboli. Det är den bästa foundation jag någonsin testat, den är lätt på huden ger medium täckning och är perfekt både till vardags och fest. Därefter använder jag Bare Minerals foundation stick i färgen Chestnut, den använder jag som en bronzer. Den blir otroligt fin på huden och den ger ett naturligt resultat. Sedan använder jag NARS liquid blush i färger Orgasm. Som är den bästa blushen, även den är naturlig och ger ett otroligt glow. Därefter använder jag Fit me concealern från Maybelline New York under ögonen för att ljusa upp och under min bronzer för att "städa upp". Sen sätter jag concealern med ett löspuder även de ifrån NARS. Sen sätter jag allt med den BÄSTA setting sprayen ifrån Urban Decay, den gör att hela basen smälter ihop och sitter på plats hela dagen och hela kvällen. Har testat så otroligt många produkter till min bas, men dessa produkter passar så bra tillsammans och är alla de bästa produkterna jag någonsin testat. Rekommenderar därför varenda produkt. Men om det är någon produkt man verkligen ska lägga pengarna på så är det NARS light reflecting foundation, den är såååå bra!!!!
I min rutin börjar jag alltid med att rengöra ansiktet och detta med min favoritprodukt från Bioderma. Efter detta applicerar jag niacinamideserumet från Jorgobé som är mitt favoritserum. Ibland om jag känner att min hy är extra torr använder jag även dagkräm, men annars brukar det här serumet räcka för min hy. Efter det här steget använder jag ögonkräm från Kiehls, vilket motverkar synligheten av mörka ringar. Efter detta applicerar jag primer, har precis börjat testa BeautyAct HydraGel grip primer som jag börjar gilla mer och mer ju mer jag testar den med olika produkter. Det som fått mig att få den att fungera bättre för min hy är att applicera setting spray efter appliceringen och sen låta sitta en stund. Därefter applicerar jag foundation. För tillfället är min favoritfoundation Lumenes stay weightless foundation. Efter jag applicerat foundation applicerar jag bronzer och rouge. Som sista steg använder jag återigen setting spray.
Först gör jag min hudvård som vanligt för att basen ska sitta fint, och att huden ska vara återfuktad. Använder IDUN:s Ultra Light Daily Face Cream som fungerar som en primer, samt en återfuktande dagkräm med SPF 5o i. Därefter använder jag mig utav Lumenes Color Correcting Cream, den gillar jag eftersom att den är lätt att jobba med och lämnar en fin finish. Om jag känner för lite extra glow blandar jag den med några droppar av "Mixologist Glow Foundation Drops" från BeautyAct. Sedan brukar jag använda Maybelline Fit Me Conceler, provat så många olika men kommer alltid tillbaka till denna. Den är prisvärd och gör vad den ska. Mina sista steg i basen, är Setting Powder och jag använder återigen Maybelline där, deras Lasting Fix, som jag tycker funkar utmärkt. Och sist men inte minst använder jag allas favorit Setting Spray från Urban Decay, den är svårslagen. Brukar även använda och kombinera med Hickaps Setting spray då den också funkar bra och är ett lite billigare alternativ till Urban Decay.
Tänkte dela med mig av små delar av min morgon-, dag- och nattrutin. Börjar dagen med Klair's Midnight Blue Calming Day Cream, passar min oljiga hy trots att den kan kännas lite för torr i början! Använder Laura Mercier Sateen Eye i Guava på och under ögonen för att öppna upp dem om jag behöver gå ut. Sedan lägger jag Seche nail condition på kvällen innan jag lägger mig för fina naglar på morgonen! Ungefär sådär är min dagliga rutin. Sen vill jag börja fokusera på att förminska och kultivera ett litet sminkset som jag använder till min dagliga smink istället för att köpa en massa som jag ändå inte använder, så därför skulle jag unna mig en Dior Rouge Blush i färgen 459 Charnelle (en färg som passar mig!) och YSL All Hours Foundation för min oljiga hy!
1. Det första jag gör är att prima ansiktet med primer. Jag använde mig utav riktigt återfuktande produkter som ger mycket glow som lumene invisibile illumination dewy glow gel primer. Jag går in med min foundation (charlotte tillbury) som jag blandar med lumenes cc creme för att få en mindre heltäckande effekt då jag också vill att min bas är mer glowy. Sedan går jag in med en varm Bronzer över kindpartiet, pannan och drar även ner den ända ner till halsen och under kindbenen för mer definition. Sedan går jag in med min mascara Maybiline sky high extra black mascara. För highlighter använder jag min utav diors palett och jag tar den på ställen så som kindbenen, nästippen. Sista jag gör är att gå in med en glow mist från Caia som jag sprayar över hela ansiktet och även går in med en pressad puder från Charlotte tilbury i Harriet där jag vill att sminket ska hålla.
För lockigt hår med skandinavisk textur kan jag rekommendera mycket näring till håret som återfuktar och även olja. Elvital är förvånansvärt bra till skandinaviskt lockigt hår och såklart en tangle teezer borste är ett måste. Min frisör är hårolog och har förutom till frisör även läst om hur olika texturer på hår ska behandlas och just mitt hår som är väldigt lockigt men som jag har ärvt från min svenska sida behöver behandlas på ett helt annat sätt än om man har lockigt hår och har ursprung från t.ex mellanöstern eller afrika. Det knepiga med skandinaviskt lockigt hår är att det inte är så vattenavstötande så det drar till sig all fukt och blir lätt frissigt om det är varmt eller regnar. Därför om man t.ex plattar det ska man välja dagar när luften är torrare som t.ex på våren eller vintern.
Skadat hår? Se hit! Så länge jag kan minnas har jag alltid plattat mitt lockiga hår men när jag väl blev äldre började jag mer och mer uppskatta mitt lockiga hår, problemet då var att jag hade förstört mitt naturliga hår totalt. Så jag började leta produkter som faktiskt kunde göra skillnad på mitt stackars slita hår. Jag började använda mig av dessa och mitt hår har aldrig varit mjukare och friskare! Och mina lockar har äntligen sakta men säkert hittat sin form igen. 1. Börja med att schamponera håret, två gånger. Ja du läste rätt🙈 första gången får du bort smuts och rester av hårprodukter och andra gången får schampot chansen att rengöra hårbotten. 2. Nu är det dax för inpackning, oftast låter jag det sitta i 30-60 minuter med en duschmössa på för att det verkligen ska få göra underverk med mitt hår. Skölj ut med kallt vatten, det sliter inte lika mycket på håret👌🏽 3. Sedan använder jag mig av balsam✨Varför man har balsam efter inpackning är för att inpackningen aldrig stänger hårstråt som schampot först har öppnat. Det är balsamet jobb att sluta hårstrået igen. Ta-da!😍 sen är det bara att styla håret med era favorit produkter.
Beauty routine med känsla av hemma-spa 🧖🏼‍♀️💅🏼 Det här är verkligen de bästa produkterna för att känna att man tar hem den dyra och luxuösa känslan som bara ett spa kan ge dig. Att kunna göra varje steg i denna rutin hemma i din egen takt tar det hela verkligen till nästa nivå. Sätt på Taylor Swifts bästa tunes och korka upp en flaska med valfritt innehåll. Jag brukar ha i hårmasken samtidigt som jag har på ansiktsmasken och gör duschrutinen. När jag sköljt av hårmasken och ansiktsmasken tar jag på sheet masken och använder face rollern. Jätteskönt att lägga den i kylskåpet en stund innan och sen rulla den över sheetmasken. Avslutar med eye patches samtidigt som jag smörjer in mig med Bom Dia Bright-krämen. 🫶⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
De perfekta produkterna för hemma spa med lyxig spa känsla 😍 1) släkt starka lampor och tänd lite ljus, tips är detta från RITUALS! 2) sätt på lugnande musik eller en bra podd i din smak. 🎵 3) Rengör ansiktet med denna rengöring från FILORGA, Ett skum som skonsamt rengör och avlägsnar make up💄 4) för ett ✨GLOW✨ använd ansiktsmasken från FILORGA, den boostar samt ger lystern i huden! 5) Medans masken är på massera in denna hårkur från THE ORDINARY! Den skall främja håret och hårbottens välmående. 😍 6) Efter ansiktsmasken är avsköljd smörj in ansiktet med krämen från BEAUTYACT som hjälper till att återfukta och skydda huden. 7) Tillsist Lash & Brow Boosting Serum från HICKAP som skall ge fyllighet till fransar och bryn 👁 Jag önskar vinna behandlingen ✨The extraordinary evening Makeup✨
Hej allihopa! Nu när hösten är här är det ännu viktigare att ta hand om vår hud och hår för den delen! Återfukta och slappna av och vad passar inte bättre än en liten "spabehandling" isf 🤩! Det finns mycket olika rutiner och olika produkter att använda sig av men jag kommer ge en snabb rutin för ansiktet och också visa de produkter jag använder! Så det första steget är att rengöra ansiktet från orenheter och sminkrester som kan vara kvar. Jag använder ACOs ansiktstvål tillsammans med en silikon form som masserar ansiktet. På detta sätt försvinner allt det du vill få bort och det känns väldigt skönt! Sedan använder jag mig av en ansiktsscrub från Avant som har väldigt fina korn och samtidigt masserar jag ansiktet lite. Detta är för att exfoliera huden! Sedan kommer ett av de viktigaste stegen! ÅTERFUKTA! Då börjar vi först med en ansiktsolja, den jag använder kommer från Estelle & Thild 😍tillsammans med en ansiktsroller eller en gua sha sten för att ännu en gång boosta ansiktet och huden! Sedan avslutar jag oftast med en fuktgivande sheet mask och den från rituals är GOALS skön att ha på ansiktet och väldigt fuktgivande! Jag har provat andra och tycker oftast de är bra faktiskt! Det går också bra att ha en fuktgivande ansiktsmask! (Som en parantes det går att också avsluta med en nattkräm eller en givande ansiktskräm för att behålla fukten 👀) En riktigt lätt liten spa behandling och välbehövd ibland också! Hoppas ni har det bra där ute och ta hand om er! 🥰✨
Under 15 min: Acne-vänlig Everyday sminkrutin 1. Eyeliner: Använd Cliniques lättanvända High Impact Easy Liquid Liner för den perfekta vardags-vingen. 2. Ögonfransar: Fukta fransarna med Macs Prep+Prime och böj dem, först med några pulserande tryck, sedan genom att hålla några sekunder, för bästa curlen. Basa sedan med Maybellines Colossal Curl Bounce och definiera topparna med L'Oréals Telescopic Extra Black. 3. Ögonbryn: Forma brynen som önskas med den fantastiska borsten som kommer med Nyx Control freak Eyebrow Gel. 4. Highlight: Fukta din favvo-highlight borste med Macs Prep+Prime och blanda ihop ditt favorit-shimmer med Anastasias Nicole Guerriero palett. Själv använder jag Kitty kat + Glo Getter + Daydream för kindbenen och Kitty kat + Glo getter + 143 till ögonvrår samt andra eventuella punkter man vill ge lite extra lyster till. 5. Setting: Spreja Macs Prep+Prime så att allting sitter på plats resten av dagen.
Jag vill gärna dela med mig av min bas som jag är väldigt nöjd med! 😊 ⭐ 1: Efter min hudvård så grundar jag alltid med en återfuktande primer - det får gärna vara NYX Professional Makeup 'Plump Right Back Primer'. Huden fylls upp med fukt och får en "grip" känsla, vilket är perfekt innan foundation. Det här är en primer som passar alla åldrar 😊 ⭐ 2: L'Oréal Paris True Match foundation, älskar denna då den känns mjuk på huden och har medium täckning. True Match gör aldrig mig besviken. ⭐ 3: Maybellines Instant Anti-Age Eraser Concealer. En populär concealer som täcker bra utan att kännas kakig och tung kring ögonen. ⭐ 4: NYX Professional Makeups nya uppdaterade Wonder Stick i contouring och blush. Dessa Wonder Sticks är lätta att blenda in i min foundation med en fuktad svamp eller borste, ger ett naturligt och mjukt resultat. ⭐ 5: L'Oréal Paris Mon Amour Glow Drops i nyansen 'Ivory Glow' är jättefin att badda in med en fuktad svamp eller med fingrarna - då får jag det där extra vackra glowet. ⭐ 6: NYX Professional Makeup Can't Stop Won't Stop Setting Powder - favoritpudret som innehåller rispuder, för att matta ner och fixera basen så den håller sig på plats hela dagen. ⭐ 7: NYX Professional Makeup 'Plump right Back Setting Spray' låser fast makeup-basen och hjälper min bas att "smälta in" naturligt. Den känns återfuktande, upp-piggande och fräsch!
Hår med glans och volym! Har äntligen hittat en hårrutin som ger mig volym utan att behöva ge upp känslan av nytvättat hår. Finns inget värre än när håret är strävt och trassligt, något som är svårt att undvika när man samtidigt vill ha volym a la Matilda Djerf. Nu har jag inte lyckats bemästra Djerf Looken men har hittat volymgivande produkter som låter mig behålla den mjuka silkeslena känslan av nytvättat hår! 😍 Börjar med att tvätta håret med Kristin Ess The signature Shampoo och The signature Conditioner. En gång i veckan kör jag deras hårmask också för en extra fuktboost. TIPS: När du har applicerat balsam eller hårmask kan du använda en bredtandad kam för att fördela produkten över hela håret. Jag använder kammen från GHD men vilken som funkar nog lika bra. Efter duschen tar jag i Björn Axén Volume Mousse i rötterna och Kristen Ess Thickening Spray ( OBS, behövs väldigt lite av denna spray, har man för mycket blir det strävt. Jag har kanske tre spray i hela håret. ) Varannan vecka använder jag även ColorWow Dreamcoat för extra glans! Sen fönar jag håret med en rundborste och sätter upp det i hårrullar medans det svalnar. Resultatet är Ihärdig volym med mjuk känsla, överdriver inte när jag säger att håret känns som Ariels hår i Lilla Sjöjungfrun!
Morgonrutin: 1. Peter Thomas Roth : Water Drench Hyaluronic Cloud Mask Hydrating / PIXI: BeautifEYE Eye Patches 2. The Ordinary: Buffet" Multi-Technology Peptide Serum 30 ml 3. SPF : BeautyAct Dailyshield Melting Cream - Morgonrutiner är i för den kalla hösten och vintern där vi vill när vi känner för att starta dagen med en återfuktande mask och på detta får vi inte glömma ögonen som vi vill ska poppa av energi! - Därefter, PEPTIDER, en underbar produkt som är både bra för åldrande men samt återfukta huden! - SPF, varje dag oavsett väder! Denna är perfekt då den innehåller niacinamide som är super för Anti-aging ! Kvällsrutinen: 1. BABOR: Enzyme Cleansing 2. The ordinary: Squalane Cleanser 3. Medik8 : Retinol 4. Medik 8: Hydr8 B5 serum 5. The Ordinary: Buffet" Multi-Technology Peptide Serum 30 ml 6. Budgie: Overnight mask Kvällsrutinen börjar med en dubbel cleansing för att få bort sminket och SPF. En enzyme cleanser som rengör på djupet och som är anpassad för att avlägsna makeup samtidigt som den håller huden mjuk och återfuktad. Därefter börjar vi med retinol, because we want to look like 20 in our 30. För att inte vi ska torkas ut så boostar vi huden med peptider och natt mask med niacinamide. Dessa två rutiner är inget man gör hela tiden. Maskerna använda en- två gånger i veckan och ibland räcker de med att täcka retinolen med en återfuktande Hyaluronic acid kräm för att inte torka ut. Detta skulle vara mina två dröm rutiner där alla produkter är väl pålästa om och innehåller underbara ingredienser!
An example of a routine, for sensitive, slightly dehydrated, acne-prone skin. - micellar water Nivea Micellair Expert Make-Up Remover (evening)/Cerave Micellar Cleansing Water (day) - Cerave hydrating cleanser gel (evening) - Avene thermal water -Niod Hyaluronic acid complex -The Ordinary Salicylic acid 2% -La Roche-Posay Toleriane -La Roche-Posay Antishine (fragrance-free) (day) As you can see, it does not receive acids and strong actives, for several reasons: If we don't have a correct basic routine, we risk doing more harm than good. In vain we use acids for the imperfections caused by acne, sebum and UV radiation, if we do not devote the same attention to the primary needs of the skin: cleaning, hydration and especially sun protection. We introduce only one active ingredient, salicylic acid, because salicylic acid is not so photosensitizing and is best suited for oily, mixed, acne-prone skin, with black and white dots, but also for skin with seborrheic dermatitis, mild rosacea or melasma. We apply less often, a smaller amount, observe, wait and increase the frequency only if necessary!
Hej allihopa! Jag tänkte dela med mig av min morgon rutin! Jag har lite blandade produkter och det är mest för att jag har fått produkter lite här och där. Antar att det är lite så som student också! Men här kommer min morgonrutin. Först använder jag Niveas nyligen släppta ansiktstvål. Jag tycker den renar ansiktet och ger en fräsch doft! Ibland använder jag också en silikon rondell för ansiktet som jag masserar in tvålen med. Det renar ansiktet extra mycket. Sedan använder jag en toner för att behålla ansiktet fuktigt. Efter att ha låtit ansiktstonern torka in lite använder jag "Symbiosis" serum och deras dagkräm. Väldigt rekommenderat! Super fint serum och fin kräm som passar lite känsligare hud. Under sommaren har jag också använt Origins nya dagkräm med solskydd i. Den ger en sån vacker lyster plus att den ger lite färg! Jag hade önskat att jag kunde ha en rutin med produkter ifrån samma märke men det blir lite såhär när man är student så ursäkta att det kanske kändes lite rörigt med produkterna! 😅 Hoppas ni fick tips på hur ni också kan göra eran morgon rutin! 🥰
Heelloo mina finaste! Jag testar mig fortfarande fram genom olika rutiner men man måste inse att vissa saker är genetiska och mina porer kan inte försvinna helt! MEN med lite magi så kan dem se mindre ut! En av mina bästa natt rutiner är: - en enkel cleanser, billigt är bra ( CeraVe) som funkar för min känsliga hy! - Hyaluronsyra , The Ordinary finns men jag kör på CeraVe. - SEN det jag skulle rekomendera varje person att testa! NIACINAMIDE speciellt denna från Budgie som är en overnight sleeping mask. Man smörjer in i huden som sista steg. egentligen på ren hur men jag tycker man kan ha peptider som är bra på att stötta hudens egna kollagen- och elastinproduktion, vilket bidrar till en mjukare, fastare och jämnare hy. PÅ med Hyaluronsyra då peptiden suger åt sig och trycker in de i huden och WOW men att man avslutar med BUDGIES mask. Säger bara WOW, vaknar och min hy ser bara fräch ut! Får ta och lägga ut bild någon dag för att ni ska se!
Min rutin för ett glänsande vackert, välmående och tjockt hår 💆🏻‍♀️🌸 Varje kväll lägger jag serum från The ordinary i hårbotten, sedan ”slugging” - håret dras in i en mjuk strumpa som fästes med en scrunchie, för att skydda håret från slitage under natten. Funkar också med silkesörngott eller silke-bonnet. Ungefär varannan vecka lägger jag en overnight mask från Rituals på kvällen innan jag ska tvätta håret. Jag tvättar vanligtvis håret en gång per vecka. Därefter tvättar jag håret 2 ggr med schampoo från Krérastase, första gången bara med en liten klick, sedan andra gången med ett par droppar eterisk rosmarinolja i schampot, masserar in det med scalp exfoliator & massager. Den veckan jag inte haft overnight mask, använder jag ibland hårmask från Kérastase, låter den sitta i så länge jag har tålamod 😇 Sedan avslutar jag med balsam från Kérastase. Torkar försiktigt håret, lägger i multiverkande skydd från UniqOne, fönar det och sen reder ut försiktigt med borste! Älskar min rutin & den må vara omfattande men när man inte gör den så ofta är det värt tiden 🙏🏻💆🏻‍♀️🌸
Min morgonrutin är min stund att vakna för dagen! Det är då jag lägger grunden för dagens känsla 🙏🏻🧘🏼‍♀️ Steg 1: en bra rengöring, just nu Dermalogica special cleansing gel. Ansiktet klappas torrt med ren handduk. Steg 2: micellair toner, just nu Niveas med aloe vera. Steg 3: The ordinary serum med hyaluronsyra. (Extra Steg kalla vinterdagar): ACO reneiwing oil. Steg 4: ögonkräm från Filorga, oxygen glow. Steg 5: avslutande dagkräm från Filorga, antingen Oxygen glow eller Time Filler -5XP. Jag skriver just nu, för att jag alltid är öppen för att ändra vissa steg i rutinen med nya produkter. Jag byter inte ofta men vissa produkter är tillfälliga Därefter primer från The Ordinary eller liknande, följt av sminkrutin! Mitt absoluta favorittips jag ärvt är att köpa små handdukar (ex Ikeas babyavdelning) och ta en ny vid varje hudvårdsrutin, morgon och kväll, för att minska bakteriebildningen som annars uppstår i en återanvänd handduk 🌸
Tjena kompisar! Nu när sommaren är här, har jag ändrat min hudvård lite grann. Min hudtyp är ¨normal' som även blir glansig under dagen. Därför vill jag nu tipsa er om dessa grymma skönhetsprodukter som håller min hud i balans <3 Älskar de! Först ut har vi Filorga Foam Cleanser som är så snäll mot huden, tar bort smink och orenheter men skyddar hudbarriären då den inte innehåller några kraftigare ingredienser💗 Därefter använder jag mig utav pixi glow tonic, otrolig produkt som ser till att allt smink och spf är borta. Därefter är det viktigt att använda sig utav en bra hudkräm. Jag, personligen, älskar Ultra Facial Cream från Kiehls (på kvällen) och Clinique Moisture Surge krämen på dagen 💗 Till ögonkräm kör jag The Ordinary Caffeine Solution, billig och G R Y M!! Har ni några favoriter inom hudvårdsvägen?? Skriv gärna! Skulle gärna vilja testa något nytt! Ha en fin start på veckan Kram!❤️
Glow routine. Utöver Maria Nila Heal schampo använder jag saphira Mineral Moisturizing balsam. Rekommenderar Elvitals no haircut cream, gör mina längder starka och reder ut min naturliga fluff jag har som textur. Lägger den på torrt hår och kramar in den endast i mina längder. Perfekt när det är dåligt väder med regn och blåst. Håller min textur i bra skick. Garnier Rose Micellar Water är jätte bra för oss med känsligare hud, upplever att den ger mer glow än den originella rosa. Använder denna ofta under morgonen då jag endast tvättar ansiktet med kallt vatten och går över till ögonkräm, dagkräm och spf 50. Efter hudkräm tar jag två sprut av Valentino Donna Born in Roma. Får såå mycket komplimanger av denna. Sån feminin och träig doft. Ni som inte testat den kommer att bli förälskade i den. Doften har ett feminint djup som får er att vilja lägga på mer. Återgår ofta till denna beautyrutin när det blir lite blåsiga och regniga dagar och man vill känna sig fräsch och ha glow <3
Börjar alltid dagen med moisturizer innan jag sminkar mig för att den inte skall bli torr under dagen. Lumenes produkter fungerar bra för min hy och jag gillar deras produkter i helhet. Jag använder deras 24 h daycream under dagen och sedan deras overnight cream när jag tvättat bort mitt smink. När det kommer till sminborttagning så rekommenderar jag starkt Garnier Micellar Cleansing Water, om du inte har hört om den vid detta lagret så kolla upp den! Jag brukar använda den tillsammans med en makeup eraser genom att först skölja av mitt ansikte med vatten, sedan tar jag lite Micellar Cleansing Water i mina händer och masserar in i ansiktet för att till sist blöta ner min makeup eraser och rensa bort allt smink som lossnat. Fungerar utmärkt och man känner sig inte oljig efteråt som man kan göra med vissa andra sminkborttagnings produkter. 👍
😍 HÅRRUTIN 😍 Min hårrutin för glansigt, MJUKT, och icke elektriskt hår. 🙋‍♀️ Steg 1: Kérastase Nutritive Bain Satin 2 Irisome Shampoo. (Schamponerar 2 gngr). 🙋‍♀️Steg 2: Joico Moisture Recovery Treatment Balm (En hårmask jag använder ca 2 gånger i veckan). 20 min verkningstid. 🙋‍♀️Steg 3: Nutritive Lait Vital Conditioner, Balsam som jag låter sitta i i helst ca 5 minuter. SKöljer ur med kallt vatten. 🙋‍♀️Steg 4: Kramar håret i en handduk. Applicerar sedan Kérastase Elixir Ultime Original Hair Oil i hårtopparna. Sen borstar jag ut håret med en detangler. Låter sedan lufttorka. 🌟 Bonus: Om jag har tänkt föna håret torrt använder jag Kérastase Couture Styling L'Incroyable leave-in - som är ett värmeskydd och även bevarar stylingen.
Jag älskar uppfräschande, svalkande produkter som passar känslig hy men samtidigt tar bort orenheter effektivt och förhindrar utbrott av acne som jag kan använda varje dag. Min favorit bland dessa produkter är Mario Badescu Glycolic Acid Toner - funkar perfekt på orenheter och känner jag att det behövs kan jag använda den flera gånger om dagen! Ögonkrämen från Budgie har roller vilket är så underskattat, gör underverk för mitt känsliga ögonparti trots att ögoncremen i sig inte är helt fantastisk så gör den sitt jobb till ett överkomligt pris Clinique moisture surge ansiktskräm är ett måste i alla hudvårdsrutiner, hur mycket fukt du vill ha styrs av hur mycket produkt du använder - lätt att anpassa och går även att använda (försiktigt) ovanpå make-up om det krävs. Origins face wash lämnar huden så ren och fräsch, en av de produkter som räddat mig från många finnar och orenheter
Min morgon- och kvällsrutin där jag använder min av produkter från Skin treat. Dessa är så snälla mot min hud och jag var märkt en otrolig skillnad sedan jag började använda dessa produkter. Tidigare har jag ofta upplevt att jag kan få blemmor på huden, mest i form av finnar under huden. Har känslig och torr hy och behöver mycket återfuktning. Speciellt i syfte att kunna lägga en sminkbas som håller hela dagen utan att se fnasig ut. Ansiktsrengöringen är den bästa jag hittat som tar bort allt smink utan att lämna huden torr efteråt. Det bästa med rengöringen är att den tar bort allt smink, vilket gör att bomullspaden jag använder till min toner fortfarande är helt vit efter användning och inte får några sminkrester på sig från min foundation. Det tycker jag visar på en riktigt bra rengöring. Jag upplever att jag får ett fint glow av tonern som håller hela dagen, har aldrig fått så mycket komplimanger om mitt smink sedan jag började använda dessa produkter. Serumet och ansiktskrämen är ett måste. Dessa lämnar huden mycket återfuktad och efteråt känns den mycket elastisk. Har äntligen hittat rätt hudvård för mig!
Detta är en nedskalad variant av min hudvårdsrutin. Den fulla kommer upp så fort man kan lägga till fler produkter😊 Jag har kombinerad hy (fet i t-zonen med torra kinder) och blir väldigt känslig under dom kalla månaderna så det kan vara lite svårt ibland men jag upplever att dessa produkter fungerar bra för mig just nu. Liquid Facial Soap Oily Skin tycker jag är en ganska vanlig men bra rengöring. Jag kan känna mig lite torr på kinderna efter att jag använt den men resultat blir bra och i kombination med övriga produkter känner jag mig inte torr efter användning. Lancôme Advanced Génifique Youth Activating Concentrate Serum tycker jag är helt fantastiskt. Hudens känns mycket mer återfuktar och har fått en så fin lyster. Lancôme Hydra Zen Gel-Creme är en oljefri gel-kräm som passar mig perfekt. Jag blir inte glansig men känner mig ändå återfuktad. Ger en jättefin lyster och känns svalkande på huden. Den innehåller dessutom salicylsyra. Lancôme Génifique Eye Cream ger en fin men diskret lyster. Den ör lite tjockare i konsistensen men sjunker snabbt in. Än har jag inte testat den tillräckligt länge för att verkligen kunna säga vad den ger för resultat men den känns skön och återfuktande på huden.