Min morgonrutin med Clinique – Enkel, effektiv och skonsam!🧖🏼♀️
Jag tänkte dela med mig av hur min morgonrutin med produkter från Clinique hade sett ut. Jag har en hudtyp som är normal till känslig, så jag letade efter produkter som återfuktar, balanserar och skyddar huden utan att vara för tunga. Här är de produkter jag använder:
1.Clinique Rinse-Off Foaming Cleanser
Jag börjar min morgon med Clinique Rinse-Off Foaming Cleanser. Den är mild men effektiv och tar bort smuts och talg utan att torka ut huden. Min hud känns alltid fräsch och ren efter rengöring, och jag älskar att den inte irriterar min känsliga hud.
2. Clinique Clarifying Lotion 2
Efter rengöringen använder jag Clinique Clarifying Lotion 2, en toner som hjälper till att balansera hudens pH och återfukta. Den här tonern är perfekt för att ge huden ett extra fuktboost och förbereda den för de produkter som kommer efteråt. Min hud känns alltid mjuk och lugnad.
3. Clinique Fresh Pressed Daily Booster with Pure Vitamin C 10%
Därefter applicerar jag Clinique Fresh Pressed Daily Booster with Pure Vitamin C 10%. Jag älskar den här eftersom den hjälper till att jämna ut min hudton och ge den en fin lyster. Den känns lätt på huden och jag märker att min hud ser mer frisk ut, vilket jag verkligen uppskattar.
4. Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel
Som nästa steg använder jag Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel. Den är lätt och återfuktande, och jag känner inte att den gör huden glansig under dagen. Den mattar ner huden på ett skönt sätt, samtidigt som den håller den återfuktad hela dagen. Perfekt för mig som vill ha en fuktkräm som inte känns tung.
5. Clinique SPF 50 Mineral Sunscreen Fluid for Face
Och såklart, solskydd är ett måste! Jag avslutar min morgonrutin med Clinique SPF 50 Mineral Sunscreen Fluid for Face. Det här solskyddet känns inte alls klibbigt eller tungt, och det ger bra skydd mot solens skadliga UV-strålar. Det är verkligen ett viktigt steg för att skydda huden mot solskador och åldrande.
💁🏽♀️För kroppen:
Clinique Deep Comfort Body Butter
Efter duschen använder jag Clinique Deep Comfort Body Butter för att återfukta min kropp. Den här kroppskrämen håller min hud mjuk och återfuktad hela dagen utan att kännas fet eller klibbig. Den är också parfymfri, vilket passar min känsliga hud.
✨Varför denna rutin fungerar för mig:
Den här Clinique-rutinen fungerar perfekt för min hudtyp. Jag älskar att produkterna är effektiva men ändå skonsamma. De återfuktar huden, balanserar pH och ger ett bra solskydd utan att kännas för tunga eller irriterande. Jag märker verkligen en skillnad i hur min hud känns – den är mjuk, lugnad och skyddad hela dagen. Enkel och effektiv hudvård!
Hoppas det här inlägget kan hjälpa någon som letar efter en bra hudvårdsrutin med Clinique! Min hudvårdsrutin med Clinique-produkter har blivit en viktig del av min dagliga self-care. Jag uppskattar verkligen att Clinique är ett märke som fokuserar på dermatologiskt testade produkter som är skonsamma mot huden och fria från parabener, parfym och andra potentiellt irriterande ämnen.
Jag börjar varje morgon med Clinique Liquid Facial Soap Mild, en mild rengöring som skonsamt avlägsnar smuts och orenheter utan att torka ut min hud. Det känns fräscht och balanserar min hud perfekt, vilket gör att jag är redo för nästa steg i rutinen.
Efter rengöring använder jag Clinique Clarifying Lotion 2, ett exfolierande toner som hjälper till att ta bort döda hudceller och ger huden en fin lyster. Det känns som en uppfriskning och gör att min hud känns mer levande och fräsch.
Som nästa steg tillför jag Clinique Moisture Surge 72-Hour Auto-Replenishing Hydrator, en återfuktande gelkräm som är lätt men samtidigt otroligt fuktgivande. Min hud känns genast mer elastisk och återfuktad, utan att den blir fet eller tung. Jag älskar att den håller huden återfuktad hela dagen.
För ögonområdet använder jag Clinique All About Eyes, en ögonkräm som minskar svullnad och mörka ringar under ögonen. Jag märker en tydlig förbättring i utseendet på mina ögon, särskilt på morgonen när jag är trött.
Kvällen avslutas med samma rengöring, toner och en extra rikare återfuktning med Clinique Moisture Surge Overnight Mask, som jag applicerar som ett avslutande lager för att ge huden maximal återfuktning under natten.
Clinique har verkligen hjälpt mig att få en mer balanserad och frisk hud, och jag känner mig säker på att produkterna jag använder är både effektiva och skonsamma. Jag kan inte börja utan att prata om Clinique fuktkräm, som har blivit min dagliga besatthet! Den återfuktar fantastiskt bra och håller i timmar, vilket gör huden mjuk, strålande och redo för smink på bästa sätt.
När det gäller primern, är den hemligheten bakom en felfri sminkbas! Den ger en glasliknande effekt på huden, döljer porer, kontrollerar olja och förhindrar att sminket klumpar sig – vilket gjorde att mitt smink satt perfekt i över 9 timmar!
Och produkten som fick mig att helt sluta med ögonfransförlängning är den magiska mascaran! Oavsett om dina fransar är korta eller glesa, ger den fantastisk volym, längd och en intensivt svart färg som är helt oemotståndlig!
När det gäller foundation, är det en dröm som blivit verklighet! Tack vare den höga täckningen dolde den helt mina fräknar och pigmentfläckar, samtidigt som den gav huden en strålande, mjuk och återfuktad look – perfekt för en hälsosam lyster.
Slutligen är ingen skönhetsrutin komplett utan micellärt vatten, en viktig del av min hudvårdsrutin! Det rengör huden på djupet och tar bort smink skonsamt, vilket gör att huden känns ren och fräsch hela tiden.
Dessa produkter har verkligen förändrat min skönhetsupplevelse och gjort mitt smink mer hållbart och strålande. ✨ !Clinique! ✨ 💙 Steg 1: Återfuktning & hudförnyelse över natten. Jag börjar med Clinique Turnaround Overnight Revitalizing Moisturizer, som innehåller salicylsyra. Den hjälper till att skonsamt exfoliera huden medan jag sover, vilket gör att jag vaknar upp med en mjuk och strålande hy speciellt efter en utekväll då massor av smink ooch olja lägger sig på huden!!🌙✨
☀️ Steg 2: Daglig solskydd & anti-aging. På morgonen applicerar jag Clinique Superdefense City Block SPF 40, som skyddar huden från skadliga UV-strålar och föroreningar. Perfekt för att förebygga tidiga ålderstecken! 🧴☀️
💜 Steg 3: Anti-aging & hudförnyelse – Efter solskyddet använder jag Clinique Smart Clinical Repair Wrinkle Correcting Serum, som är fullproppad med peptider. De boostar kollagenproduktionen och hjälper till att minska fina linjer och rynkor! 😍
💖 Steg 4: Intensiv återfuktning För att ge huden en riktig fuktboost om jag t.ex varit i solen eller varit allmänt ute mycket använder jag Clinique Moisture Surge 100H Auto Replenishing Hydrator, som innehåller hyaluronsyra. Den binder fukt i huden och ger ett långvarigt, friskt glow! Behövdes hela vintern!!! 💧✨
👀 Steg 5: Ögonvård & uppfräschning. Jag applicerar Clinique All About Eyes runt ögonen, som innehåller koffein. Den reducerar svullnad och mörka ringar så att jag ser pigg och fräsch ut hela dagen! Detta är perfekt om man inte har fått den perfekta sömnen innan jobbet!! 👀☕
💜 Steg 6: Näringsrik ansiktsbalm. Sist men inte minst, avslutar jag min rutin med Clinique Smart Clinical Repair Lifting Face Balm, den stärker hudens elasticitet och ger en fastare, mer återfuktad look! 🧴💆♂️
💆♂️ Varför funkar denna rutin för mig? Den innehåller allt jag behöver exfoliering, återfuktning, skydd, anti-aging och ögonvård. Dessutom jobbar varje produkt med kraftfulla ingredienser för att ge mig den bästa huden! 😍✨
🔥 @Ebba du MÅSTE testa detta, du kommer älska det! 😍
#Clinique #SkincareRoutine #Tävling 1. Skapa en beauty routine med dina favoriter från Rituals - Min vardag är fylld med små stunder av självvård, och Rituals är ett märke jag verkligen gillar. The Ritual of Sakura har blivit en självklar del av min rutin, och jag älskar hur produkterna får mig att känna mig så fräsch! På morgonen börjar jag med The Ritual of Sakura Shower Foam och fortsätter med The Ritual of Sakura Body Cream, doften av körsbärsblommor gör verkligen morgonen speciell. Jag älskar hur krämen absorberas snabbt och inte känns kladdig, bara fräsch och len. Jag använder även The Ritual of Sakura Hand Balm under dagen när händerna behöver lite extra kärlek. När kvällen kommer använder jag The Ritual of Jing Shower Oil, den är perfekt för att varva ner efter en lång dag, jag avslutar kvällen med The Ritual of Sakura Body Scrub, som gör min hud extra fräsch.
2. Svara på frågan; Vem vill du visa extra uppskattning för denna jul?- Denna jul vill jag visa extra uppskattning för min lillebror, som verkligen är en av de mest speciella människorna i mitt liv. Som storasyster känns det som att man alltid vill ta hand om honom och vara där för honom, men jag inser också hur mycket han faktiskt ger tillbaka till mig. Han sprider så mycket glädje och värme omkring sig, och hans skratt är något jag aldrig tröttnar på. Trots sin unga ålder har han ett stort hjärta och en enorm vilja att hjälpa och vara snäll mot alla runt omkring sig. Han förtjänar verkligen att bli bortskämd, och jag skulle vilja ge honom något litet men meningsfullt kanske en doftande duschgel eller en mjuk handkräm från Rituals för att visa honom hur mycket han betyder för mig🎅💌 Glow är alltid trevligt, men just till sommaren älskar jag att tillföra ännu mer, MORE IS MORE. Glow i ansiktet med grym hudvård, men även på kroppen. Mina favoriter är HICKAPS spray som ger både glow och en fin solkysst färg. Sol de Janeiros kroppsolja med glow är också fantastisk.
Jag gillar att hålla basen naturlig på sommaren, då är ett fint blush perfekt. Jag älskar Hickaps i en härlig korallig somrig färg. Hudvårdsrutin, böja fransarna, lite blush i ett smidigt stick som jag tar på kinderna och lite även på näsan, och ibland som ögonskugga, sen är man good to go. En riktig multiprodukt!
Sen ett riktigt måste oavsett dagar med eller utan smink. Solskydd! Högt SPF till ansiktet är så viktigt, jag älskar Garniers som inte kladdar eller lämnar någon vit hinna. Livsviktigt!Jag hade helst velat vinna ögonkrämen, då jag hört bra om den och på jakt efter en riktigt bra! 😍
@136708369 @139653542 @137110689 For everyday office wear minimal makeup: I don't like putting heavy duty full coverage foundation instead I use Maybelline age rewind concealer, hoola bronzer, Rose inc blush, laura mercier loose powder, and MAC fix+ to seal everything in, followed by MAC mascara and nude lipstick. Quick everyday minimal makeup: For everyday office wear I don't like putting heavy duty full coverage foundation instead I use Maybelline age rewind concealer, hoola bronzer, Rose inc blush, laura mercier loose powder, and MAC fix+ to seal everything in, followed by MAC mascara and nude lipstick. Min vinterrutin är den absolut bästa för en hur som behöver mycket återfuktning samt treatmeant! ✨❄️☃️
MORGON RUTIN ☀️
Steg 1 - Tvätta ansiktet med dermalogica cleanser! Denna cleanser är så himla bra då den verkligen tvättar bort smink och allt!
Steg 2 - Sätta på Xlash Awekening eye gels. Finns inget bättre än att sätta på dessa på morgonen särskilt på vintern! Jag har de på i ungefär 15 minuter! Den innehåller mycket bra ingredienser som vitamin c, Niacinamide och koffein! Älskar! (Tips: Lägg den i kylen så den blir kall, så himla skönt!)
Steg 3 - Lägga COSRX Snail Mucin Serum, denna är den bästa! Så himla skön! Den gör huden så mjuk! (Glöm inte att dutta in den, den måste även appliceras på fuktig hud)
Steg 4 - Lägga Niacinamide serum! Denna från Paulas Choice är så bra! Alla borde ha ett Niacinamide serum i sin rutin, perfekt för vintern också!
Steg 5 - Lägga Vitamin C serum! Denna från Loreal Paris är den bästa utan tvekan. Den innehåller 12% pure vitamin C samt vitamin E och salicylic serum. Denna ger dig en utjämnad hudton samt lyster. Det hjälper även mot hyperpigmentation! Perfekt för vintern då det är en stark ingrediens inför sommaren då måste man vara extra försiktig men nu till vintern passar den så bra! Rekommenderar att alla har en Vitamin c serum i sin vinter rutin!
Steg 6 - Lägga COSRX Snail Mucin All in one cream. Har sagt det förut och säger det igen, bästa återfuktande krämen som existerar, den gör huden så himla mjuk och len! Väldigt dryg också!
KVÄLLS RUTIN 🌙
Steg 1 - Samma som morgon
Steg 2 - Lägga COSRX Snail Mucin Serum.
Steg 3 - Lägga Paulas Choice Niacinamide.
Steg 4 - Lägga The Ordinary Pink serum. Denna är så himla bra och väldigt återfuktande, huden känns så återfuktad efter applikationen. Den hjälper även till att reducera hudbarriären!
Steg 5 - Lägga COSRX Retinol 0,5%. Retinol är en stark ingrediens, därför är den perfekt att använda nu inför vintern. Den är väldigt bra men man ska dock vara försiktig, jag började med 0,5%. Om du har extra känslig hy så rekommenderar jag att du först använder den Max 2 till 3 gånger i veckan och sedan öka användningen med tiden.
Steg 6 - Lägga COSRX Snail Mucin All in one cream. Fukt, glow och por-reducerande!
Jag rengör alltid med Dermalogica Special Cleansing gel, säkert gjort i över 7 år! När jag har makeup börjar jag dock med oljerengöringen från Klairs, har jag envis mascara och läppstift blir det Shiseidos bästa eye & lip remover, bästa sminkborttagningen verkligen.
Ibland blir det en fuktgivande toner från Dr Ceuracle, ibland lite peeling från Paula’s Choice. En serum med niacinamide följer alltid, det kan vara antingen från Paulas Choice eller The Ordinary. Ögonkrämen från Clinique är värd sitt pris, en favorit jag återkommer till. Sen följer fuktkrämernas fuktkräm från Klairs eller vitamin E masken från samma märke, slurp! The Dream Mask från Mantle kan det också bli till kvällen, beror helt på humör. Efter duschen älskar jag The Whipp från Mantle, lite beroendeframkallande härlig! Börjar alltid med att tvätta ansiktet med rengöring från Lumene. Exfolierar ibland med peeling från Exuviance( Triple microdermabrasion face polish). Därefter kör jag c-vitamin serum från Lumene eller medik8 som hjälper med lyster samt motverkar pigmentförändringar. Efter det tar applicerar jag serumet Liquid peptides från medik8 som ger riktigt bra fukt. Efter serum brukar jag köra några sprut med fuktmist, favoriten är Dermalocicas antioxidant hydra mist.
Därefter applicerar jag dagcreme från Lumene, gillar de flesta av deras produkter men just nu kör jag på Nordic bloom dagcreme. Jag använder även medik8s dagcreme med c-vitamin och akademieklinikens ”recovery cream” när jag är riktigt torr.På natten använder jag Lumene nordic bloom night cream eller lancome visionaire.Mina favoritprodukter i sminkväg är Estee Lauder double wear, sensai silky bronze, By terry hyaluronic hydra-powder, Urban Decay naked 3 ögonskuggor, buxom ögonskuggor i spoiled sexy och lingerie lover, rouge från buxom eller milani, ögonbrynspenna från nyx, lipliner och concealer från MAC, settingspray från Urban decay, highligter från Anastasia.