/ Min morgonrutin med Clinique – Enkel, effektiv och
Bella
Beauty Pro
25/03/25-13:13
Min morgonrutin med Clinique – Enkel, effektiv och skonsam!🧖🏼‍♀️ Jag tänkte dela med mig av hur min morgonrutin med produkter från Clinique hade sett ut. Jag har en hudtyp som är normal till känslig, så jag letade efter produkter som återfuktar, balanserar och skyddar huden utan att vara för tunga. Här är de produkter jag använder: 1.Clinique Rinse-Off Foaming Cleanser
Jag börjar min morgon med Clinique Rinse-Off Foaming Cleanser. Den är mild men effektiv och tar bort smuts och talg utan att torka ut huden. Min hud känns alltid fräsch och ren efter rengöring, och jag älskar att den inte irriterar min känsliga hud. 2. Clinique Clarifying Lotion 2
Efter rengöringen använder jag Clinique Clarifying Lotion 2, en toner som hjälper till att balansera hudens pH och återfukta. Den här tonern är perfekt för att ge huden ett extra fuktboost och förbereda den för de produkter som kommer efteråt. Min hud känns alltid mjuk och lugnad. 3. Clinique Fresh Pressed Daily Booster with Pure Vitamin C 10%
Därefter applicerar jag Clinique Fresh Pressed Daily Booster with Pure Vitamin C 10%. Jag älskar den här eftersom den hjälper till att jämna ut min hudton och ge den en fin lyster. Den känns lätt på huden och jag märker att min hud ser mer frisk ut, vilket jag verkligen uppskattar. 4. Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel
Som nästa steg använder jag Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel. Den är lätt och återfuktande, och jag känner inte att den gör huden glansig under dagen. Den mattar ner huden på ett skönt sätt, samtidigt som den håller den återfuktad hela dagen. Perfekt för mig som vill ha en fuktkräm som inte känns tung. 5. Clinique SPF 50 Mineral Sunscreen Fluid for Face
Och såklart, solskydd är ett måste! Jag avslutar min morgonrutin med Clinique SPF 50 Mineral Sunscreen Fluid for Face. Det här solskyddet känns inte alls klibbigt eller tungt, och det ger bra skydd mot solens skadliga UV-strålar. Det är verkligen ett viktigt steg för att skydda huden mot solskador och åldrande. 💁🏽‍♀️För kroppen: Clinique Deep Comfort Body Butter
Efter duschen använder jag Clinique Deep Comfort Body Butter för att återfukta min kropp. Den här kroppskrämen håller min hud mjuk och återfuktad hela dagen utan att kännas fet eller klibbig. Den är också parfymfri, vilket passar min känsliga hud. ✨Varför denna rutin fungerar för mig: Den här Clinique-rutinen fungerar perfekt för min hudtyp. Jag älskar att produkterna är effektiva men ändå skonsamma. De återfuktar huden, balanserar pH och ger ett bra solskydd utan att kännas för tunga eller irriterande. Jag märker verkligen en skillnad i hur min hud känns – den är mjuk, lugnad och skyddad hela dagen. Enkel och effektiv hudvård! Hoppas det här inlägget kan hjälpa någon som letar efter en bra hudvårdsrutin med Clinique!
Rinse-Off Foaming Cleanser 150 ml
Rinse-Off Foaming Cleanser 150 ml
Clarifying Lotion 2 Dry To Combination Skin 200 ml
Clinique
Clarifying Lotion 2 Dry To Combination Skin 200 ml
Dramatically Different Moisturizing Lotion+ Face Cream 50 ml
Dramatically Different Moisturizing Lotion+ Face Cream 50 ml
SPF50 Mineral Sunscreen Face 30 ml
Clinique
SPF50 Mineral Sunscreen Face 30 ml
Deep Comfort Body Butter 200 ml
Deep Comfort Body Butter 200 ml