/ Hårvårdsinlägg

Hårvårdsinlägg

Här kan du diskutera allt inom hårvård med andra medlemmar. Har du en fråga om din hårvårdsrutin, eller kanske ett tips för glansigare hår du vill dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna för att hitta det innehåll som intresserar dig mest.
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserade på medlemmens egna upplevelser och KICKS kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
Senaste
Linn
Beauty Pro
05/06/26-05:36
Tips på bra hårsnoddar! 🌺 Dessa hårsnoddar känns skonsamma mot håret och de har blivit mina favoriter. Hade svarta men har nu också köpt dessa i bruna nyanser. Från produktsidan: ”Tillverkade med HairLoveTech och en del av Collection Earth, är dessa hårband gjorda av hållbara material och har en sömlös design för bekväm och säker hållning.”
Tips på bra hårsnoddar! 🌺  Dessa hårsnoddar känns skonsamma
Hair Tie Mocha
Hair Tie Black
Nathalie
Beauty Pro
04/06/26-17:11
Beauty reset, hair edition Tyvärr hade jag redan tagit bort allt löst hår ur borsten innan jag kom på att fota, och det kändes lite osmakligt att ta kort på den med hårtussen bredvid... Den svarta är inte min "main" hårborste, men på den sprayar jag mitt leave in-balsam istället för direkt på håret så den får ju en del produktrester. När det var dags för själva tvätten av hårborsten så tog jag fram min wet brush som är den jag använder dagligen. Det är sällan löst hår i den men eftersom att den används i både nytvättat hår och sen dagligen efter det så behövde även den rengöring. Båda rengjordes med handdiskmedel den här gången för att de kändes lite klibbiga. Sen fick de ligga och torka med piggarna neråt, det behövs inte på den lila men kan ju knappast skada heller. Tänker nog köpa en till av den svarta, med två i rotation kanske den rengörs oftare. Med betoning på kanske 😅
Beauty reset, hair edition  Tyvärr hade jag redan tagit bort
Emmie
Beauty Pro
04/06/26-16:40
Beauty First Impressions 💖 Köpt ett nytt värmeskydd som jag inte testat innan - Ida Warg UV & Heat Protection Spray. Doftar väldigt gott och har en bra mist när man sprayar, mycket bra första intryck! 🤩
Beauty First Impressions 💖  Köpt ett nytt värmeskydd som
UV & Heat Protection Spray 150 ml
Obiisan
Beauty Star
04/06/26-14:43
Men alltså hörni!🌻 Min lokala kicks levererade hårvård på rean för mig. Eftersom att jag fortfarande är studerande, så var ju det här toppen. Två stora flaskor Björn Axen, silverschampo och olaplex bond hairmask! Aldrig testat något av dessa märken. Jag hoppas att de kommer passa mig och mitt hår🥰 (nu när jag dessutom är nyfrissad)
Men alltså hörni!🌻 Min lokala kicks levererade hårvård på
Volumizing Shampoo 750 ml
Volumizing Conditioner 750 ml
No.8 Bond Intense Moisture Mask 100 ml
Blonde Perfecting Purple Hair Shampoo 200 ml
Linn
Beauty Pro
04/06/26-08:08(redigerad den 04/06/26-08:09)
♻️Återvinning - empties♻️ ✨Björn Axen Miracle Hair Oil✨ Min absoluta favorithårolja. Har redan en ny hemma så jag kommer fortsätta använda den! ✨Olaplex No.5 Bond Maintenance Conditioner✨ Ett jättebra balsam! Har två till hemma och kommer fortsätta använda dem.
♻️Återvinning - empties♻️  ✨Björn Axen Miracle Hair Oil✨ Min
Miracle Hair Oil 75 ml
No.5 Bond Maintenance Conditioner 250 ml
Anna
Beauty Pro
03/06/26-22:56(redigerad den 04/06/26-03:32)
Hårvård som vunnit Swedish Beauty Awards ( åtminstone var den blåa nominerad) senaste åren. balsametet vann tillsammans med schampot och jag har haft inpackningen som var så tung men tänker positivt och att balsamet kan fungera utmärkt hoppas jag och tror. Fuktkrämen kommer från en serie som har en inpackning som jag också haft och den var lite väl tung men krämen verkar bli en hit för mig❣️ har två andra favorit inpackningar från Joico från andra serier
Hårvård som vunnit Swedish Beauty Awards ( åtminstone var
Youthlock Conditioner 250 ml
Virre
Beauty Pro
03/06/26-12:45(redigerad den 03/06/26-12:47)
Beauty First impression 👩‍🦰 The A list hair mist är ett UV-skydd för håret som jag testat för första gången idag. Svårt att säga hur bra den skyddar håret efter den korta stunden. Men däremot doften!  Wow 🥰 Den luktar så otroligt gott av persika och ananas. Den har också jasmin och granatäpple i sig, men de kan jag inte känna av. Det är en söt men inte kvalmig doft som känns i håret men utan att över. Jag är doftkänslig men denna funkar fint!  Misten är fin och lätt att spraya med. Flaskan är liten och smidig och lätt att slänga med sig i en väska. Den känns väldigt lätt på håret och tynger inte ner (såhär långt)
Beauty First impression 👩‍🦰  The A list hair mist är ett
The A List Hair Mist 100 ml
Linn
Beauty Pro
03/06/26-09:18
Jag funderar på att köpa nr 0 och nr 3 från Olaplex men vill ställa frågan till er om ni vet ett billigare alternativ med liknande resultat?
No3 Plus Complete Repair Treatment 250 ml
No.0 Intensive Bond Builder 155 ml