/ Hair Looks

Hair Looks

Ta en bild på din finaste frisyr, styling eller hårlook och dela den med andra Beauty Talkers! Inspirera med din vardagsfrisyr, feststyling eller favoritaccessoar.
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserade på medlemmens egna upplevelser och KICKS kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Beauty Looks
Mina Beauty Looks
Lägg till
Senaste
Sreeja
Beauty Pro
12/07/26-13:07
Love this curls on my long hair, used volume shampoo and
Love this curls on my long hair, used volume shampoo and conditioner. Heat protection, curling iron and finishing spray, linked all the products below. Check them out.
Volume Shampoo 250 ml
Volume Conditioner 250 ml
Guardian Angel Heat Protection 200 ml
Sapphire Luxe Curling Wand
Finishing Spray 100 ml
Danfeng
Beauty Pro
11/07/26-10:01
Jag har ganska fett hår, så jag använder alltid ett
Jag har ganska fett hår, så jag använder alltid ett djuprengörande schampo. Det håller hårbotten fräsch, men nackdelen är att håret lätt blir torrt och platt, vilket gör att det ser tunnare ut. Därför bytte jag till amika: Big Hit Volumizing Conditioner, och det har faktiskt gjort stor skillnad. Jag applicerar det bara i längderna och topparna efter schamponering och låter det verka i ett par minuter innan jag sköljer ur. Jag använder dessutom aldrig hårfön eftersom jag vill skydda håret från värme. Jag låter alltid håret självtorka, så för mig är det viktigt hur produkterna fungerar utan styling. Det jag gillar mest med det här balsamet är att håret fortfarande känns luftigt och fylligt när det har självtorkat. Det blir inte platt trots att jag använder ett starkt rengörande schampo. Istället får håret naturlig volym och en lätt vågig form, nästan som om jag hade gjort en väldigt mjuk permanent – fast utan att föna eller använda några stylingverktyg. Om du också har fett hår och använder djuprengörande schampo men tycker att håret blir torrt och livlöst efter tvätt, kan det här vara värt att testa. För mig handlar det inte om att håret blir tjockare, utan att det ser fylligare och mer levande ut på ett väldigt naturligt sätt.
Big Hit Volumizing Conditioner 275 ml
Marina
Beauty Pro
08/07/26-15:12
Beach waves 🪮  Det bästa sättet att få beach waves är
Beach waves 🪮 Det bästa sättet att få beach waves är faktiskt ett dopp i havet 🌊 Annars funkar salt spray lika bra för lite struktur i håret.
Salt Water Spray Travelsize 50 ml
Nathalie
Beauty Pro
07/07/26-22:38
Beach waves  Jag har tänkt posta den här bilden här och så
Beach waves Jag har tänkt posta den här bilden här och så lägligt att jag såg att det var en utmaning om det också! Jag har nyligen insett att det inte bara är mitt underhår som är lockigt, resten av håret är också det! Här har jag inte gjort något annorlunda från min vanliga hårvårdsrutin mer än att använda diffuser när jag fönade det. Lockarna höll faktiskt i sig i några dagar trots avsaknad av produkter för lockigt hår. Så, mitt väldigt nya tips gäller ju bara de som har samma typ av lockar som jag, tyvärr. En curl cream (själv har jag precis köpt en från Amika som jag ska testa sen) och diffuser på hårfönen. Ber om ursäkt för det väldigt nischade tipset, enda anledningen till att jag ger just det är för att det är precis vad jag själv behöver för att plötsligt behöva sköta ett lockigt hår som 38-åring känns så, så läskigt!
Curl Corps Defining Cream 200 ml
Curl Corps Enhancing Gel 200 ml
Sofia
Beauty Pro
07/07/26-19:05
Varning för gamla bilder av tveksam kvalitet! 😅 Men jag
Varning för gamla bilder av tveksam kvalitet! 😅 Men jag orkar verkligen inte fixa håret bara för att ta en bild. Anyway – beach waves! 🌊 Jag älskar looken man får av att våga håret med en trippeltång, och det är en look jag inte har tröttnat på. Min gamla trippeltång är nämligen cirka 20 år gammal! 😱 Den har varit med mig genom olika hårfärger, fester, till och med studentbalen. Mitt bästa knep är att våga ganska tjocka slingor (mest för att det tar 300 år annars) och att tvinna varje slinga lite lätt och använda tången på håret när det alltså är lätt tvinnat. Då blir vågorna ojämna, busiga och går liksom åt olika håll. Det ser mer naturligt och strandrufsigt ut än om hela håret blir en enda våg. Så gör jag alltid för jag är lite allergisk mot när det blir för jämnt och tillrättalagt. 😊 Vill man sen ha mer festliga vågor kan man använda exempelvis hårolja för att ge håret glans och dämpa busigheten. ✨️ Vill man se riktigt beachy ut kan man spraya med saltvattenspray och tupera lite! 🏖☀️
Salt Water Spray 150 ml
Texturizing Salt Water Spray 150 ml
Texturizing Salt Spray 200 ml
Repair & Shine Hair Oil 50 ml
Perfumed Hair Oil Hinoki 80 ml
Hair Oil 13 ml
Maribelle
Beauty Pro
07/07/26-17:45(redigerad den 08/07/26-01:04)
Beach Waves (eller snarare curls😇🙈) Min hemlis för att få
Beach Waves (eller snarare curls😇🙈) Min hemlis för att få mina lockar att hålla är Briogeo Curl Charisma Gelé! Jag tror att jag har tagit slut på minst 10 tuber vid det här laget. Sedan jag först började använda den har jag inte gått vidare till en annan! Ingen gelé har någonsin funkat lika bra på mitt Low Porosity hår. Den har perfekt mycket stadga för mitt hår🩷
Sotnosen
Beauty Pro
03/07/26-19:41
Beach waves 🌊👩🏽  Jag har ju min älskade Babyliss secret
Beach waves 🌊👩🏽 Jag har ju min älskade Babyliss secret air styler och med den kan man ställa in att bara använda air och att locken inte hålls så länge ~ aldrig testat det förut men tänkte nu att det är ett bra tillfälle att testa hur man kan använda den för att få till beach waves 🌊💕 preppade håret först med värmeskydd från Bobbys och det var nog bra för även om den bara skulle använda luft så var den ändå rätt varm konstigt nog 🤔 när jag sen lockat allt hår så avslutade jag med saltvattenspray för en beachig look. Fixade detta innan vi åkte iväg kväll och blev kanske inte jättenöjd men kul att testa i alla fall 🫶🏻
Style Secret Air Grey
Linda-Marie
Beauty Pro
02/07/26-14:51
Beach waves 💦✨  Mitt bästa sätt att få till beach waves är
Beach waves 💦✨ Mitt bästa sätt att få till beach waves är att krama in lite olja och vatten i håret, så mitt naturliga självfall kommer fram.
Anti Frizz Crème 177 ml
Hair Oil 13 ml