Jag har ganska fett hår, så jag använder alltid ett djuprengörande schampo. Det håller hårbotten fräsch, men nackdelen är att håret lätt blir torrt och platt, vilket gör att det ser tunnare ut.
Därför bytte jag till amika: Big Hit Volumizing Conditioner, och det har faktiskt gjort stor skillnad.
Jag applicerar det bara i längderna och topparna efter schamponering och låter det verka i ett par minuter innan jag sköljer ur.
Jag använder dessutom aldrig hårfön eftersom jag vill skydda håret från värme. Jag låter alltid håret självtorka, så för mig är det viktigt hur produkterna fungerar utan styling.
Det jag gillar mest med det här balsamet är att håret fortfarande känns luftigt och fylligt när det har självtorkat. Det blir inte platt trots att jag använder ett starkt rengörande schampo. Istället får håret naturlig volym och en lätt vågig form, nästan som om jag hade gjort en väldigt mjuk permanent – fast utan att föna eller använda några stylingverktyg.
Om du också har fett hår och använder djuprengörande schampo men tycker att håret blir torrt och livlöst efter tvätt, kan det här vara värt att testa. För mig handlar det inte om att håret blir tjockare, utan att det ser fylligare och mer levande ut på ett väldigt naturligt sätt.