/ ✨ Min Beauty Routine ✨ Jag tvättar håret ca två gånger i
Isabella
Beauty Pro
23/05/25-08:09
✨ Min Beauty Routine ✨
Jag tvättar håret ca två gånger i veckan och försöker ta hårinpackning minst en gång i veckan. Efter tvätt använder jag alltid leave-in kräm för att skydda håret samt bomba med fukt, då mitt hår är slingat och ganska torrt.. Jag har inte riktigt hittat en serie som passar mig utan har provat många olika märken som olaplex, Maria Nila, redken, Kevin murphy etc.. så jag brukar använda upp en serie och sedan vara på jakt efter något nytt som ska ta mig med storm 😅 Varje dag använder jag hårolja (oftast sp wella luxoil) för att försöka tämja frisset och ge lite glans. Dom mest envisa stråna som står rätt ut (och vägrar lägga sig) brukar jag få använda Björks tämja med, som faktiskt varit en stor räddare i nöden många gånger!
Annars används det endast scrunchies och ALLTID värmeskydd innan eventuell styling, för att skydda håret så mycket som möjligt mot slitage!🙏🏼Det känns som att mitt hår letar efter det där lilla extra – något som verkligen ger glans, fukt och tar hand om frissigt hår på djupet.
Därför skulle jag älska att testa Kérastase Gloss Absolu – det låter precis som vad mitt hår behöver! ❤️
Jag taggar @Irena även om jag såg att du redan varit med i tävlingen med ett kanon bidrag 🥰🤞🏼