/ Makeup-inlägg

Makeup-inlägg

Här kan du prata om allt som rör makeup med andra skönhetsentusiaster! 💄✨ Behöver du tips för en hållbar bas, eller har du ett sminkhack du bara måste dela med dig av? Använd filtren för att hitta det innehåll som intresserar dig mest!
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club och bygger på deras egna erfarenheter. KICKS granskar inte om medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhetNaglar
Senaste
Filtrera
Hogge
Beauty Pro
07/09/26-15:07(redigerad den 07/09/26-15:07)
Smink vid träning 🏋‍♀️🤸‍♀️🏃‍♀️ Är ni duktiga på att tvätta av sminket när ni ska träna? Eller låter ni det vara? Tänker om ni kommer direkt från jobb (med smink). Jag brukar dra några pads med micellarwater så jag får väck basen så den inte "kloggar igen porerna". Vet inte om sminket gör det vid intensiv träning men min 🧠 säger att det är det som händer. 🫠 Just idag blir det en löptur och vi har 22°c sol i Skåne så efter micellarwater så blev det ett lager med SPF. Dock får mascaran vara kvar en liten stund till för den är vattenfast och jag orkar inte kladda med att rubba bort den nu. Jag gillar de från Garnier + Nivea, effektiva och prisvärda! Ska jag ta bort gammal spf samt vattenfast mascara så kör jag de som är 2-fas.
Smink vid träning 🏋‍♀️🤸‍♀️🏃‍♀️  Är ni duktiga på att
Micellar Cleansing Water All-in-1 100 MLT
Micellar Cleansing Water-in Oil All-in-1 400 MLT
Tag
Bas
Nikki
Beauty Pro
07/09/26-14:38(redigerad den 07/09/26-14:41)
Någon som redan testat NYX nya concealer? Wonder Snatch Concealer - så sugen på att testa denna! Tycker applikatorn ser jättebra ut och vem älskar inte peptider!? 🤗 Är jättenöjd med deras Wonder Snatch setting powder så hoppas på att hitta en ny bra och prisvärd favorit!
Någon som redan testat NYX nya concealer?  Wonder Snatch
Wonder Snatch Concealer Rich Espresso
Wonder Snatch Powder 01 Sugar Serve
Tag
Bas
Nikki
Beauty Pro
07/09/26-10:09
🍑 Too Faced PEACH Collection 🍑 Såg denna ljuvliga kollektionen i en KICKS-butik i helgen men kan inte hitta den på hemsidan. En drömmig bas med en härlig, persikodoftande primer, setting powder och en gullig liten setting spray. Vet att det även ska finnas en ögonskuggspalett. Se bild 3.
🍑 Too Faced PEACH Collection 🍑  Såg denna ljuvliga
Tag
Bas
Anna
Beauty Pro
07/09/26-00:26
Mitt första intryck 🩷 En billigare variant av Ole Henriksen Lip Treatment. Det är mitt intryck och man får vad man betalar för, den får 3/5 i betyg av mig. Doftar och smakar lite fruktigt och sött, den är lite klibbig och ger endel fuk och håller ett tag. Helt okej men inte superbra.
Mitt första intryck 🩷 En billigare variant av Ole Henriksen
Thirst Burst Plumptide Lip Treatment Sheer Guava
Tag
Läppar
Linda-Marie
Beauty Pro
06/09/26-17:23
First impression av Charlotte Tilbury Exaager eye i färgen Satin diamonds. Jag gömförde den med min Anastasia glidr eyeshadow pen i champagne gold, dom är ganska lika fast ändå väldigt olika. Charlotte tilbury är mer pigmenterad sjukt krämig i konsistensen och sätter ner sig snabbt och då går den inte att blenda sen utan sitter som berget. Anastasias är inte lika krämig har mer en genomskinlig bas är därmed mer glittrig sätter sig också men inte lika snabbt som Charlotte Tilbury så den går att blenda längre. Gillar båda och tycker dom funkar till olika saker Charlotte Tilbury är dyrare men tycker ändå den är värd priset. Vill du ha en eye shadow pen som verkligen håller hela dagen och ser lika fin ut hela tiden under dagen skulle jag definitivt rekommendera Exaager pen är redan sugen att testa en ny färg 🤪 Anastasia till vänster på bilden och Charlotte Tilbury till höger.
Välj en eller flera svar
Vilken är du mest sugen på att testa?
6Bidrag
Anastasia glidr
Charlotte Tilbury Exaager
Skicka
First impression av Charlotte Tilbury Exaager eye i färgen
Exagger-Eyes Easy Eyeshadow Stick Oyster Twilight
Glider Shadow Stick Amethyst
Tag
Ögonmakeup
Sotnosen
Beauty Pro
06/09/26-13:02
✨ Beauty Reset ✨ Testar brush cleaning wipes, aldrig testat det förut 💕 fick på köpet när colorscience Body Shield Glow SPF 50 landade här hemma 🤗 Riktigt effektiva visade sig dessa wipes att vara 👌 borstarna blir som nya och wipesen är rejält indränkta med citrusdoftande olja, så nu är borstarna rengjorda och redo för en ny vecka 💖
✨ Beauty Reset ✨ Testar brush cleaning wipes, aldrig testat
Tag
Bas
Sreeja
Beauty Pro
05/09/26-13:00
I am completely obsessed with the Beauty of Joseon Matte Sun Stick because it makes reapplication completely effortless while delivering a gorgeous, soft-matte finish. It glides over full makeup like a dream without pulling or lifting my foundation, acting almost like a blotting paper to instantly soak up midday shine in my T-zone. It leaves absolutely zero white cast and feels completely weightless, though you do have to wipe the tip occasionally if it picks up a tiny bit of makeup residue. It is the perfect, pocket-sized savior for staying oil-free and protected on the go.
I am completely obsessed with the Beauty of Joseon Matte Sun
Matte Sun Stick: Mugwort + Camelia SPF50 PA++++ 18 g
Tag
Bas
Sreeja
Beauty Pro
05/09/26-12:04
Absolute favorite nude lip combo lipstick I am completely obsessed with the MAC Lustreglass Lipstick in the shade Hug Me because it is the ultimate, effortless "your lips but better" nude for brown skin. What I love most is the sheer, high-shine formula; it has this lightweight, balmy texture packed with jojoba and raspberry seed oils that hydrates my lips without ever feeling sticky or heavy. I use it every single day as the centerpiece of my absolute favorite lip combo: I first outline my lips with a rich chocolate brown liner (like MAC Chestnut or Cork), smudge the edges slightly, and then swipe this beautiful pinky-brown nude right in the center. I specifically started using it because most standard nude lipsticks look completely washed out or ashy on me, but this shade has the perfect balance of warm tones that blend seamlessly with my natural lip pigment. It’s my ultimate holy grail because it gives me a perfectly polished, juicy pout for work or errands in less than 30 secondsAbsolute favorite nude lip combo lipstick
Absolute favorite nude lip combo lipstick I am completely
Lustreglass Sheer Shine Lipstick Well, Well, Well!
Tag
Läppar