Beauty First Impressions 💕
Testade inte bara en utan två nya produkter idag för första gången. Dels en mascara från Camilla Pihl (the perfect mascara) som jag fått med i någon box eller adventskalender för flera år sen och som sen hamnat på mitt lilla lager i flera år, då andra mascaror lockat mer. Första intrycket var bra, den var trevlig att måla med, hade en smidig silkonborste som man kom åt bra med. Fransarna blev fina och höll formen bra trots att jag inte använt fransböjare innan. Dock smular den av sig en del efter en hel dag. Så inte helt nöjd..
Den andra produkten jag testade var en liten palett från Morphe ”Cut to the Lace” som jag köpte förra veckan efter att ha fått inspiration från en tjej på YT. Tyckte den var så fin på henne och jag dras gärna till mauve-färger. Dock var den lite av en besvikelse. Lite för pudrig, något svår att blenda ut snyggt och färgerna var lite bleka och dåligt pigmenterade. Dock satt de fint hela dagen på Glossgods primer.
Mascaran såg jag har utgått nu och Morphes ögonskugga finns inte på Kicks i nuläget, så kan tyvärr inte tagga någon.