Hem / Beauty Routines / Söndagar tvättar jag håret för att få det fräscht inför
Agnes
Beauty Beginner
07/02/24-19:07 (redigerad den 07/02/24-19:26)
Söndagar tvättar jag håret för att få det fräscht inför veckan, även tisdag för uppfräschning och till sist torsdag så håret är fräscht inför fredagen och lördagens helg festligheter. Schampo använder jag Björn Axén repair schampo då mitt hår är lite skadat efter att ha slingat det ljusare i några år. Cirka 2 ggr i månaden använder jag istället silverschampo för att fräscha upp tonerna på slingorna, jag älskar det från Olaplex. De tillfällen jag använder värmeborste för en salongs blow out look använder jag ett värmeskyddsspray från Ida Warg, och balsam varierar lite.  2023 fick jag lite bättre koll på hudvård, men iår har jag som ett av mina nyårslöften att även får en utökad hårrutin och mer koll på hår! 😍 Därför hade detta blivit en perfekt vinst för en stressad student som vill ha mer koll på hår. Mitt hår är inte längre är lika tjockt, och har nu i kylan även torr hårbotten som jag inte vet vad jag ska göra med. Att få unna sig en utökad hårrutin är något jag hade uppskattat, och få ge lite kärlek till både mig själv och min hårbotten. Att känna sig fräsch och hålla rutiner speglas både i utseende och mående utåt tror jag! Det får en att känna sig fräsch, redo, och bra i sig själv så man kan fokusera på det viktiga i livet.
Olaplex
No.5P Blonde Enhancer Toning Conditioner 250 ml
Björn Axén
Repair Shampoo 250 ml
OBH Nordica
Björn Axén Tools - Magic Style Brush 38 mm
När gör du den här rutinen?
En del av rutinen 3 dagar i veckan, silverschampo rutinen ca 2 ggr i månaden eller vid behov.