/ Doftinlägg

Doftinlägg

Här kan du diskutera allt om doft med andra medlemmar. Har du en fråga om en passade signaturdoft för just dig, eller har du kanske ett tips på en ny doft du testat? Då är det här platsen för dig att dela med dig! Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna för att hitta det innehåll som intresserar dig mest.
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserade på medlemmens egna upplevelser och KICKS kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Skriv här
Senaste
Angelica
Beauty Pro
26/07/26-11:16

Denna blev inte en favorit då jag köpte den ( tidig vinter), men nu i sommar har den använts en hel del och nu har jag börjat gilla den. Älskar flaskan och det känns som en glad parfym,passar helt klart bättre nu på sommaren. Doftar jordgubbe och godis på ett mysigt sätt tycker jag.

Denna blev inte en favorit då jag köpte den ( tidig vinter),
Miami Shake Eau de Parfum 50 ml
Linn
Beauty Pro
24/07/26-07:52(redigerad den 24/07/26-07:58)

✨Layering✨

Sol de Janeiro Perfume Mist Cheirosa 40 med Zarkoperfume Pink Molecule EdP.

Tänk er Cheirosa 40 fast en lättare och friskare doft. Eller tvärtom, Pink Molecule med lite mer djup och vanilj.

✨Layering✨  Sol de Janeiro Perfume Mist Cheirosa 40 med
Cheirosa 40 Perfume Mist 90 ml
Pink MOLéCULE 090.09 Eau de Parfum 50 ml
Angelica
Beauty Pro
22/07/26-14:58(redigerad den 22/07/26-14:59)

I sommar har jag burit denna ganska många gånger, den är unisex och känns lyxig men är otroligt prisvärd. Rayhaan Jungle Vibe är en unik doft inspirerad av Santal Greenery från Dries Van Noten.

Den fångar naturens essens genom att kombinera den rika och jordnära doften av sandelträ med friska gröna noter och en varm, träig bas. Varje spray tar dig med på en resa genom en frodig djungel och ger en känsla av liv, energi och naturlig elegans.

Med en perfekt balans mellan friskhet och djup passar Rayhaan Jungle Vibe lika bra på dagen som på kvällen och lämnar ett minnesvärt intryck. Om du söker en doft som sticker ut och förmedlar en känsla av äventyr är detta ett utmärkt val. Jag tycker den är otroligt fin men kan tänka mig att den inte är för alla.

Toppnoter: Bergamott, Grapefrukt

Hjärtnoter: Fikon, Violblad

Basnoter: Sandelträ, Vit mysk

I sommar har jag burit denna ganska många gånger, den är
Anna
Beauty Pro
22/07/26-14:14

Det här är väl min signatur doft ändp för dfn fungerar så bra dagtid och jag älskar den nu och har alltså ångratig. blev besviken när jag köp dem men nu trivs jag i den fräscha och rosiga doften. Kan ku bera på att min T föredrar fräscha dofter och jsg tycker mycket om det men tycker också om tungs dofter💕 Förstår stt det är populär för kag har fått flera komplimanger om den. kan bli att jag fortsätter med den här doften i psrfymform och inte mist framöver 🩷💕

Det här är väl min signatur doft ändp för dfn fungerar så
Fragrance Mist Melrose Place 97 ml
Body Cleanser Melrose Place 300 ml
Melrose Place Eau de Parfum 50 ml
Body Crème Melrose Place 212 g
Anna
Beauty Pro
21/07/26-11:27(redigerad den 21/07/26-11:29)

jag tokÄLSKAR CLEAN - Classic Skin Eau de Parfum den doftar supergott! känner mig alltid lite renare och fräschare efter några sprut av denna parfymen! den är ds jätteprisvärd ds. .

Classic Skin Eau de Parfum 30 ml
Jeanette
Beauty Star
20/07/26-17:24

Jag är helt kär i denna magnifika doft från Marc Jacobs! Min man känner den på långt avstånd och jag får massor av beröm att jag doftar helt fantastiskt gott! 58 år ung har jag äntligen hittat rätt i parfymdjungeln. Denna kommer jag aldrig frångå!

Jag är helt kär i denna magnifika doft från Marc Jacobs! Min
Linn
Beauty Pro
19/07/26-05:12(redigerad den 19/07/26-05:12)

✨Spännande layering✨

Guerlain Insolence EdP

med

Sol de Janeiro Cheirosa 59 Perfume Mist

Jag brukar fråga ChatGPT om layering så lite av inlägget kommer därifrån (dvs allt innehåll är inte helt och hållet mitt).

Tillsammans blir resultatet ungefär så här:

• Violen i Cheirosa 59 förstärker den violetta sidan av Insolence.
  • Vaniljen och de krämiga tränoterna gör att Insolence känns mjukare och mer omfamnande.
  • Layeringen blir sötare och mer gourmand utan att helt ta bort Insolence eleganta pudrighet

Detta behöver jag verkligen testa!

✨Spännande layering✨  Guerlain Insolence EdP  med  Sol de
Insolence Eau de Parfum 75 ml
Cheirosa 59 Perfume Mist 90 ml
Linn
Beauty Pro
18/07/26-09:21(redigerad den 18/07/26-11:04)

💜First impression💜

Sol de Janeiro Cheirosa 59

En jättetrevlig doft nu på sommaren! Har en härlig viol-not som tilltalar mig. Somrig och fräsch.

💜First impression💜  Sol de Janeiro Cheirosa 59  En
Cheirosa 59 Perfume Mist 90 ml