/ Doftinlägg

Doftinlägg

Här kan du diskutera allt om doft med andra medlemmar. Har du en fråga om en passade signaturdoft för just dig, eller har du kanske ett tips på en ny doft du testat? Då är det här platsen för dig att dela med dig! Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna för att hitta det innehåll som intresserar dig mest.
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserade på medlemmens egna upplevelser och KICKS kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Skriv här
Senaste
Virre
Beauty Pro
16/06/26-09:14

Beauty First Impression 🍋

En av de noter jag gillar allra bäst i parfym är citron. Älskar fräscha citrusdofter och när jag såg att Biotherm släppt mister med citron i så köpte jag den ena. Gillar att de släpps i 10 ml så man slipper köpa en stor. Den är fråsch och frisk och har en tydlig doft av citron direkt. Den är lite söt från rabarber och kiwi men inte så att det söta tar över. Den är trevlig även om det inte är ett stort wow. Den slår inte min absoluta favorit citrusdoft Sal y Limón från Carner Barcelona men är ett bra budgetalternativ.

Beauty First Impression 🍋  En av de noter jag gillar allra
Biotherm Citrus Tonic Body Mist 10 ml
Biotherm Eau Vitaminée Citrus Tonic Body Mist 100 ml
Obiisan
Beauty Star
15/06/26-18:41

Provdoftade dessa idag!

Jag tog aldrig någon bild, men flaskorna är ju otroligt härliga. Dessvärre är det mer ögongodis än vad dofterna ger, upplevde jag. Doftnoterna låter väldigt spännande när man läser om dom, men dessvärre kändes det som att jag redan hade doftat på dom förut. Den blåToy 2 Yummy har en fräsch ingång, supertrevlig, men är också väldigt lik både Moschino Pearl och Moschino Cheap & Chic samt L'Eau par Kenzo. Den ornagre/gula Toy 2 Gummy öppnades sött, odefinerbar doft men torkade ner till en ganska distinkt vaniljdoft. Pralin/creme/kola-doften kändes inte alls enligt mig.

Det är alltid kul att dofta på nya parfymer, men det är lite trist när parfymer inte lever upp till förväntningarna!

Provdoftade dessa idag!   Jag tog aldrig någon bild, men
Gummy Eau de parfum nat spray 50 ml
Yummi Eau de parfum nat spray 50 ml
Susanne
Beauty Pro
15/06/26-10:38

Signaturdoften just nu är Versace Crystal Emerald. Doftar friskt o fräscht. Tycker den passar så bra nu när det är sommar o sol 🌞 Håller hela dagen.

Signaturdoften just nu är Versace Crystal Emerald. Doftar
Crystal Emerald EdP 90 ml
Chuchu
Beauty Pro
15/06/26-07:46

Ginza Eau de Parfum! Blir nyfiken på denna eftersom doftprofilen låter lite ovanlig. De blommiga noterna som japansk orkidé och magnolia i kombination med sandelträ, patchouli och hanoki (trä som ska vara heligt enligt kicks hemsida men som jag undrar hur den doftar?) Jag gillar när en doft har kontraster och utvecklas på huden, och den måste jag provdofta för det verkar som den kan överraska en =)

Ginza Datura EdP 50 ml
Nosheen
Beauty Star
14/06/26-18:21

Idôle EdT och Cholé är en väldigt fin parfym med en mjuk och fräsch doft. Den är inte för stark och passar både sommar och vinter. Jag använder den gärna till vardags och tycker att den känns elegant och feminin.

Idôle EdP 50 ml Gift Box
Nomade Jasmin Naturel EdP 30 ml
Linn
Beauty Pro
14/06/26-06:42

🌸Go to doft🌸

Prada Paradoxe EdP

När jag inte vet vilken parfym jag ska ha så sträcker jag mig efter den här. Den passar till allt och tycks om av de flesta!

🌸Go to doft🌸  Prada Paradoxe EdP  När jag inte vet vilken
Paradoxe EdP 100 ml, Refill
Anna
Beauty Pro
12/06/26-04:58

Mitt senaste hemkomna köp🩷🌸! hHade tänkt mig en av BeautyActs mister mem köper en i butik istället när jag lättare kan välja! Den här valde min T istället på doftnoterna 🥰

Mitt senaste hemkomna köp🩷🌸! hHade tänkt mig en av
Fragrance Mist Melrose Place 97 ml
Sofia
Beauty Pro
11/06/26-03:32

Här har vi ju en parfymnyhet som måste provdoftas! 😍🌈 Fruktig och blommig med drakfrukt i centrum.

Här har vi ju en parfymnyhet som måste provdoftas! 😍🌈
Unfiltered EdT 60 ml