/ En enkel och snygg beauty routine är inspirerad av just
Amanda
Beauty Pro
20/10/25-12:42(redigerad den 20/10/25-12:45)
En enkel och snygg beauty routine är inspirerad av just Charlotte Tilburys produkter ✨
Vi börjar med att lägga Charlotte Tilbury Hollywood Flawless Filter för en fräsch lyster, fokusera på området vid kindben och under ögon, de områden där du önskar lyster. Gå därefter in med Magic Away Liquid Concealer för att täcka eventuella partier som kräver extra täckning för en jämn hudton. Pricken över i:et gällande basen är att applicera en blush i önskad nyans. Lägg först på handen innan applikation för att bygga upp ett mjukt och naturligt resultat.
Böj sedan fransarna och applicera mascara. För att få en enhetlig look kan du även applicera lite av blushen på ögonlocken.
Då återstår bara läpparna. Jag gillar att försiktigt overlinea lite och lägga läppennan strax ovanför den naturliga läppkonturen för att ge en plumpande effekt, exempelvis Lip Cheat Pillow Talk läppenna med tillhörande läppstift. Avsluta looken med Airbrush Flawless Setting Spray för att fixera sminket.
Charlotte Tilbury
Hollywood Flawless Filter 4 Medium
Charlotte Tilbury
Magic Away Liquid Concealer 14 Deep
Charlotte Tilbury
Lip Cheat Hollywood Honey
Charlotte Tilbury
Pillow Talk Icons On The Go
Charlotte Tilbury
Airbrush Flawless Setting Spray 200 ml
När gör du den här rutinen?
Wall of text här, men smink får mig ofta att känna mig mer självsäker. Jag älskar att skapa, experimentera och vara kreativ, särskilt inom beauty. Jag gillar att med små medel kunna framhäva de drag man tycker mest om hos sig själv.
När jag gick i femman blev jag mobbad av några killar. Jag minns särskilt en klassresa när en av dem kaxigt kom fram och frågade hur jag, som enligt honom var så ful, kunde vara vän med det populära gänget, mina dåvarande bästa vänner. Orden fastnade och påverkade mig länge.
Flera år senare träffade jag samma kille på en fest. Jag minns så tydligt hur han kom fram till mig och sa att han tyckte att jag var vacker. Just den kvällen hade jag lagt ner timmar på hår och smink. Smink hade blivit som ett sätt att uttrycka mig, att visa vem jag var och hur jag ville känna mig.
Jag sa bara tack och gick därifrån. Och det är ju så, att för mig har makeup aldrig handlat om att dölja något, det har handlat om att lyfta fram det som redan finns. Det har gett mig modet att känna mig som mitt mest självsäkra jag, oavsett vad någon annan tycker ✨