/ Jag har personligen inte testat så många produkter ifrån
Stephanie
Beauty Star
23/03/25-20:20(redigerad den 23/03/25-20:23)
Jag har personligen inte testat så många produkter ifrån Clinique så jag hoppas att jag får en möjlighet att få hem lite produkter så jag kan testa de. De få produkter jag testat ifrån detta märke har jag älskat🤩 Men utav det jag läst på om Cliniques produkter så har jag skapat mig en uppfattning om en rutin som jag tror skulle passa för mig som har torr hud🫶🏼
Här nedan kommer steg för steg på min dröm rutin med Cliniques produkter😅
1. Rengöring: Använd *Clinique Liquid Facial Soap Mild*. Den är skonsam och hjälper till att rengöra utan att ta bort den naturliga fuktigheten från huden. Detta är perfekt då fukt är något av det viktigaste som huden behöver!
2. Exfoliering: Eftersom jag har torr hy, så skulle jag exfoliera en gång i veckan med en mild exfoliator, som *Clinique Exfoliating Scrub*. Detta för att avlägsna torr/död hud
3. Toner: *Clinique Moisture Surge Hydrating Lotion*. Den är extra fuktgivande och hjälper till att återfukta huden efter rengöring.
4. Serum: *Clinique Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate*. Det ger en intensiv fuktboost och hjälper till att hålla huden återfuktad under hela dagen.
5. Ögonkräm: För att återfukta och minska torrhet runt ögonen, skulle jag använda *Clinique All About Eyes Rich*. Den är krämig och ger extra fukt.
6. Solfaktor: Glöm inte solskydd! Använd *Clinique Moisture Surge SPF 30*. Den skyddar huden mot UV-strålar samtidigt som den ger fukt. Har testat denna innan och den är HELT otroligt skön på huden och super dryg😍 Underbart att kunna tillföra så mycket fukt och solskydd samtidigt
Tror @Nikki skulle gilla denna rutin