Hem / Beauty Routines / Min vinterrutin är den absolut bästa för en hur som behöver
Danella
Beauty Star
02/12/23-12:58
Min vinterrutin är den absolut bästa för en hur som behöver mycket återfuktning samt treatmeant! ✨❄️☃️ MORGON RUTIN ☀️ Steg 1 - Tvätta ansiktet med dermalogica cleanser! Denna cleanser är så himla bra då den verkligen tvättar bort smink och allt! Steg 2 - Sätta på Xlash Awekening eye gels. Finns inget bättre än att sätta på dessa på morgonen särskilt på vintern! Jag har de på i ungefär 15 minuter! Den innehåller mycket bra ingredienser som vitamin c, Niacinamide och koffein! Älskar! (Tips: Lägg den i kylen så den blir kall, så himla skönt!) Steg 3 - Lägga COSRX Snail Mucin Serum, denna är den bästa! Så himla skön! Den gör huden så mjuk! (Glöm inte att dutta in den, den måste även appliceras på fuktig hud) Steg 4 - Lägga Niacinamide serum! Denna från Paulas Choice är så bra! Alla borde ha ett Niacinamide serum i sin rutin, perfekt för vintern också! Steg 5 - Lägga Vitamin C serum! Denna från Loreal Paris är den bästa utan tvekan. Den innehåller 12% pure vitamin C samt vitamin E och salicylic serum. Denna ger dig en utjämnad hudton samt lyster. Det hjälper även mot hyperpigmentation! Perfekt för vintern då det är en stark ingrediens inför sommaren då måste man vara extra försiktig men nu till vintern passar den så bra! Rekommenderar att alla har en Vitamin c serum i sin vinter rutin! Steg 6 - Lägga COSRX Snail Mucin All in one cream. Har sagt det förut och säger det igen, bästa återfuktande krämen som existerar, den gör huden så himla mjuk och len! Väldigt dryg också! KVÄLLS RUTIN 🌙 Steg 1 - Samma som morgon Steg 2 - Lägga COSRX Snail Mucin Serum. Steg 3 - Lägga Paulas Choice Niacinamide. Steg 4 - Lägga The Ordinary Pink serum. Denna är så himla bra och väldigt återfuktande, huden känns så återfuktad efter applikationen. Den hjälper även till att reducera hudbarriären! Steg 5 - Lägga COSRX Retinol 0,5%. Retinol är en stark ingrediens, därför är den perfekt att använda nu inför vintern. Den är väldigt bra men man ska dock vara försiktig, jag började med 0,5%. Om du har extra känslig hy så rekommenderar jag att du först använder den Max 2 till 3 gånger i veckan och sedan öka användningen med tiden. Steg 6 - Lägga COSRX Snail Mucin All in one cream.
Dermalogica
Oil To Foam Total Cleanser 250 ml
COSRX
Advanced Snail 96 Mucin Power Essence Facial Toner 100 ml
10% Niacinamide Booster 20 ml
L'Oréal Paris
Revitalift Clinical 12% Pure Vitamin C Serum 30 ml
COSRX
Advanced Snail 92 All In One Day Cream 100 ml
COSRX
The Retinol 0,5 Facial Oil 20 g
The Ordinary
Soothing & Barrier Support Serum 01
XLASH
Awakening Eye Gels
När gör du den här rutinen?
Morgon & Kväll