/ KICKS Beauty Experts

KICKS Beauty Experts

Här lägger KICKS egna Beauty Experts upp inlägg inom alla skönhetsämnen. Allt från magisk makeup till härlig hudvård, tips och inspiration

Skriv här
Tora
KICKS Beauty Expert
10/02/26-09:19

Detta är del 2.

kolla först del 1 som publicerades innan detta klipp!

Tora
KICKS Beauty Expert
10/02/26-09:14

2016 smink är tillbaka!

Några av de trendigaste märkena var Too Faced, Mac, Benefit!

I videon nedan har jag gjort min tolkning på 2016 glam. Denna video är del 1. Därefter kommer det en video som del 2.

Produkterna jag använt/ rekommenderar: Bryn Brynpenna: Beauty act Sculpt & Shade Brow Pencil i medium Brown. Concealer: Too Faced Born This Way Super Coverage Concealer i färgen Cream Puff.

Bas Foundation: Too Fased Born This Way Natural Finish Foundation i färgen Nude.

Concealer: Too Faced Born This Way Super Coverage Concealer i färgen Swan.

Puder: Too Fased Born This Way Ethereal Setting Powder

Contour: -Milk makeup skulpt stick i färgen stoked. Går även att använda: Too Fased Chocolate Soleil Melting Bronzing & Sculpting Stick i färgen Chocolate Caramel. -Puder bronzer: benefit Hoola Bronzer original. -Går även att använda: Too Faced Chocolate Soleil Bronzer.

Highlighter: -NYX Jumbo Artistry Face Sticks i färgen 02 Vanilla Ice Cream. -Too Fased Moon Crush Highlighter i färgen Shooting Star.

Läppar -Mac lip Pencil i färgen Stone -Mac lip Pencil i färgen Whirl -YSL Make Me Blush Liquid Blush i färgen 54. -går även att använda: Mac Powder Kiss Lipstick i färgen A Little Tamed.

Mascara Better Than Sex Waterproof Mascara i färgen svart.

Vilken rolig throwback En liknande sminkning måste ni testa!

Del 1

Emilia
KICKS Beauty Expert
09/02/26-10:41(redigerad den 09/02/26-10:42)
Necessären är tillbaka!!

Denna gången fylld med Valentines-inspirerade favoriter! Perfekta att ge bort eller unna sig själv💘.

💋 Fenty Beauty – Limited Edition Lip Luminizer i färgen Wattabrat En glossig dröm med maxad glans! Ger fylliga, återfuktade läppar utan att kännas klibbig, dessutom designad för att passa alla hudtoner! Den ger den där “kiss-me” finishen som är helt rätt för Alla hjärtans dag.

❤️Armani – Power of You En helt otrolig nyhet från Armani! En elegant och modern doft som passar perfekt som present eller om du vill unna dig själv något nytt. Med noter av passionsfrukt och vanilj är detta en riktig wow-doft. Just nu är det dessutom 25% rabatt på utvalda doftmärken, så om du spanat in den här är det verkligen hög tid att passa på!

💄NYX – Lip Lingerie Liner Stain Nyhet alert! En liner som hjälper en att rama in läpparna och ser till att färgen sitter kvar lääänge, perfekt för långa middagar och kyssar utan att behöva bättra på. Denna produkt finns just nu till lanseringspris 👀.

🧖‍♀️ Biodance – Bio Collagen Mask Den populära collagen masken som ger din hud en fuktboost och hjälper med spänst och glow! Collagen-masken är perfekt att använda som pre-date selfcare eller för en mysig kväll hemma när huden behöver lite extra kärlek.

Urban Decay – All Nighter Hyaluronic Acid Dewy Setting Spray En setting spray som både fixerar makeupen och återfuktar huden med hyaluronsyra och uppfriskande melonextrakt. Resultatet? Makeup som sitter upp till 16 timmar och ett glow som håller från fördrink till efterfest. Just nu är det dessutom 25% på märket!

👁YSL – Lash Clash Waterproof Mascara Vattenfast och långvarig mascara som ger både volym och separation som helt enkelt ger perfekta romantiska fransar. Med kampanj på mascaror just nu blir det ett extra bra tillfälle att testa på något nytt och detta är verkligen en favorit jag kan rekommendera!

Alla hjärtans dag handlar trots allt om att sprida lite extra kärlek, till andra eller till sig själv. Oavsett om du firar stort eller bara unnar dig själv lite extra, är dessa favoriter perfekta inför dagen till ära💕

Lip Luminizer Limited Edition Wattabrat
Emporio Armani Power of You EdP 30 ml
NPMU Lip Lingerie Liner Stain 12 Wild Side
Bio Collagen Real Deep Mask 1 pcs
All Nighter Hyaluronic Acid Dewy Setting Spray - Limited Edition 30 ml
Lash Clash Waterproof Mascara Waterproof Black
Emilia
KICKS Beauty Expert
02/02/26-16:03(redigerad den 02/02/26-16:07)

Torra och mörka ögon? Detta är ett problem jag STÄNDIGT försöker förbättra, både med hjälp av hudvård och makeup💄

På bilden ser ni hur mina ögon kan se ut om jag varit lite lat och inte preppat huden ordentligt för att sedan, enbart, slänga på med en ljus concealer.

Resultatet blir torrt, grått, lägger sig i fina linjer och framhäver trötthet istället för att dölja den. Detta kan ske oavsett hur bra concealer man faktiskt använder.

I dagens inlägg tänkte jag därför visa, steg för steg, hur man kan undvika detta och minimera sina mörka ringar 👇

Steg 1 – Grunden för allt Att preppa huden är verkligen A och O inför makeup. De dagar jag enbart använder concealer ger jag därför ögonområdet en extra boost utöver min vanliga hudvårdsrutin.

Jag använder Nilens Jord Hydra Glow, som inte bara återfuktar utan även ger en otrolig brightening-effekt. De dagar jag inte vill bära smink alls använder jag den här för att se lite piggare och fräschare ut.

Steg 2 – Color correcting Detta har varit en riktig game-changer för mig. En color corrector neutraliserar de mörka tonerna under ögonen, vilket gör att den gråa ton som annars kan uppstå av concealer helt försvinner – istället för att förvärra tröttheten. Här använder jag mig av något som är återfuktande och lätt i konsistensen, Nilens Jord Colour Correcting Liquid Concealer, viktigt är att din color corrector är peach-färgad!

Steg 3 – Concealer time! Tricket här är att först använda en concealer (eller lätt foundation) som ligger nära din egen hudton och går in efteråt med en ljusare concealer för att få en uppljusande effekt!

Concealern ser jag till att applicera enbart i de områden där det kan upplevas som mörkast! Jag har märkt av att när jag använder produkten på hela området så får jag inte den effekt jag vill åt, och kan till och med få en grå ton trots att jag följt tidigare steg! Därför set jag till att den ljusare concealern inte går utanför mitt "veck" i ögonområdet!

Jag tycker inte bara att man märker skillnad i hur länge resultatet håller, jämfört med att enbart applicera concealer, skillnaden mellan dem är defintivt märkbar! Särskilt längre in på dagen, när sminket fått sätta sig ordentligt.

Här en bild där där man kan se skillnaden direkt efter applicering :

Vänster sida: preppad enligt rutinen ovan

Höger sida: endast ljus concealer applicerad direkt på huden

I videon ser ni steg för steg hur jag utför hela rutinen och får till ett jämnt, återfuktat och uppljusande resultat👀

Torra och mörka ringar är något många av oss kämpar med! Små justeringar i rutinen kan göra stor skillnad för hur pigg och fräsch man ser ut🥰

Hydra Glow Vitamin C Radiance Brightening Eye Serum 15 ml
Colour Correcting Liquid Concealer 479 Green
Teint Idole Ultra Wear Care & Glow Serum Concealer 105W
Tora
KICKS Beauty Expert
01/02/26-17:20(redigerad den 02/02/26-10:03)

YSL Libre Berry Crush är en ny variant i den populära YSL Libre-serien, som nyligen lanserats 2025/2026. Den bygger på samma signatur som Libre original men ger en fruktigare och mer lekfullt håll med fokus på bäriga toner och en mjuk, sensuell bas. Finns tillgängliga i 30ml, 50ml och 90 ml.

PRISER:

-YSL Libre Berry Crush 30 ml: 1050kr

-YSL Libre Berry Crush 50 ml: 1475kr

-YSL Libre Berry Crush 90ml: 2000kr

NOTER: Toppnoter

• Mandarin
  • Hallon

Detta ger en ljus och fruktig start som ger en omedelbar fruktig pop.

Hjärtanoter

• Lavendel (Libre’s klassiska element)
  • Apelsinblomma

Den florala kärnan från originalet är kvar, men här kombineras den med fruktens friskhet.

Basnoter

• Bourbon-vanilj
  • Musk
  • Kokos

Detta ger värme och sensuelitet till doften. Blandningen av vaniljen och kokos ger nästan en gourmand-aktig finish som balanserar frukten med mjuk feminin värme.

FLASKANS PRESENTATION: Samma ikoniska Libre-flaska som originalet, men nu färgad i scharlakansrött eller bärröd för att matcha bärtemat.

VEM PASSAR DENNA DOFT BÄST FÖR?

Den här doften passar dig som:

-Gillar Libre-serien men vill ha något fruktigare och mer lekfullt. En aningen sötare än originalet.

-Tycker om fruktiga och blommiga parfymer med en mjuk, varm bas.

-Vill ha en doft som är lättsam, feminin och modern.

NÄR PASSAR DET ATT BÄRA DENNA DOFT?

YSL Libre Berry Crush passar bäst på kvällen, särskilt under höst och vinter. Såklart passar den även vid dejter, middagar och festligare tillfällen. Den kan även funka på vår- och sommarkvällar, men är mindre optimal som lätt vardags- eller kontorsdoft.

VAD HAR DOFTEN FÖR DOFTMOLN?

Doftmoln (projektion) menas med hur långt doften “sträcker sig” från huden.

YSL Libre Berry Crush har Medium doftmoln— doften öppnar sig runt dig och är tydlig för personer i din närhet (typ inom 1–2 meter), utan att vara överväldigande eller för påträngande. Det är alltså inte supertungt som vissa intensiva parfymer, men definitivt märkbart och lämnar ett trevligt spår när du rör dig.

SKILLNAD MELLAN YSL LIBRE BERRY CRUSH OCH ORIGINAL LIBRE:

Libre Berry Crush är sötare och mer lekfull än originalet, med tydliga saftiga bär som ger en fruktigare och mjukare känsla. Libre original är torrare, mer aromatisk och vuxnare med fokus på lavendel och apelsinblomma, medan Berry Crush känns lättare och mer flirtig.

YSL Libre Berry Crush är en ny variant i den populära YSL
Libre Berry Crush EdP 30 ml
Tora
KICKS Beauty Expert
09/01/26-09:00

Hej alla! Hoppas ni har haft en bra jul och nyår.

Idag tänkte jag dela med mig av min nyårs ögonsminkning. Med denna ögonsminkning hade jag som fokus ✨glitter och glamour✨

Jag började med att göra en eyeliner med LH cosmetics crayon penna i färgen Brown.

Sedan applicerade jag Isadoras ögonskuggspenna Matte eyeshadow stick i färgen 60 bare beige. Detta applicerade jag på hela locket som en bas.

Därefter använde jag Too Fased’s ögonskuggspenna Quickie Queen Cream Eye Shadow i färgen Chocolate Sprinkles. Denna satte jag i yttre hörnet som en slags sotning.

Efter det applicerade jag Too Fased’s ögonskuggspenna Quickie Queen Cream Eye Shadow i färgen Fairy Dust i inre hörnet, alltså närmast näsbenet.

Och sist men inte minst applicerade jag Too Fased’s ögonskuggspenna Quickie Queen Cream Eye Shadow i färgen Twinkle i mitten av ögonlocket. Denna färgen är även den ljusaste nyansen vilket gav en upplysande och dimensionerande ögonlook.

Ögonsminkningen satt verkligen på plats hela kvällen. Super bra hållbarhet!

Denna glittriga ögonskuggning med dimensionell effekt var perfekt för nyår!

Välj en eller flera svar
Gjorde ni någon rolig nyårssminkning?
37Bidrag
Jaaa!!! Med massa glitter
Ja men jag höll det väldigt basic..
Nej inte i år, men kanske nästa!
Skicka
Hej alla! Hoppas ni har haft en bra jul och nyår.  Idag
Quickie Queen Cream Eye Shadow Pure Magic
Faisa Mohammed
KICKS Beauty Expert
07/01/26-21:32

Gott nytt år ✨

Jag kickade igång året med en klassisk nyårssminkning där röda läppar stod i fokus ❤️

Basen har jag hållit lätt och fräsch med Fenty Beauty Eaze Drop Blurring Skin Tint i nyans 20, tillsammans med Benefit Hoola Wave Cream Bronzer i Deep och Benefit Hoola Bronzer i Deep för en mjuk, varm look.

Ögonen är minimala men definierade, samma puder bronzer i globen och längs nedre fransraden, en svart kajal penna i vattenlinjen från IsaDora och Benefit BADgal BANG Mascara för lite längd.

Och till showstopparen 💄 Jag har lekt med olika röda läppkombos för att hitta den perfekta röda läppen för mig:

1. Läpparna markeras med MAC Lip Pencil i Chestnut
  2. Fenty Beauty Icon Velvet Liquid Lipstick i Wicked Whine
  3. Kylie Cosmetics Matte Lipstick i 403 Bite Me
  4. Avslutar med ikoniska Dior Rouge Dior Velvet i 999

Länkar videon längst ner så ni kan se hela looken!

Emilia
KICKS Beauty Expert
29/12/25-13:52

Hej alla fina, Jag hoppas ni alla haft en underbar ledighet och spenderat den med nära och kära❤️

Nu vankas det snart nyår och jag är SÅ taggad på att vad som komma skall med det nya året! Jag har till och med smygstartat med att testa Depends Gel IQ Cat Eye i färgen Saturn för att få något litet extra på nyårsnaglarna✨

Utöver naglar, så är ju nyår verkligen den perfekta ursäkten för att gå all in med både glow och glitter✨ Därav tänkte jag dela med mig lite om mina bästa tips för en festlig och hållbar nyårssminkning 💄

Basen: Satsa på en lystergivande foundation och krämiga produkter för ett fräscht glow som håller hela natten. Min absoluta favorit är It Cosemtics CC glow som ger en underbar täckning utan att ”lägga sig” på huden! 💫

Ögonen: Glittrande ögonskugga, gärna i guld, silver eller champagne, kombinerat med en sotad eyeliner för extra drama. Min absoluta favorit här är LH Cosmetics Sparkl - en otrolig produkt som kan användas precis där du vill ha lite extra glitter! För en lätt applicering av eyeliner skulle jag även rekommendera deras Crayon som lätt går att sudda ut, jag själv kör i färgen Brown✨

Läppar: Välj antingen en klassisk röd läpp eller en nude med gloss för en modern look. Själv kommer jag köra på en nude läpp med gloss för att låta ögonen stå i fokus, det gör jag med MAC Lip Pencil i färgen Whirl💋

Finish: Fixeringsspray är ett måste för att sminket ska överleva både middag och tolvslag. En ny favorit hos mig är IDUNs orangea settingspray (ready set fix). Jag var tveksam till om något någonsin skulle slå Urban Decays, men denna har definitivt tagit en plats högt upp på min topplista🥰

Har ni något rolig sminkning planerad inför det nya året?🥂

Jag vill verkligen passa på att önska er alla gott nytt år, så hörs vi igen 2026 ✨❤️