Hem / Beauty Routines / Min hårvårdsrutin ser olika ut efter säsong. Då jag har
Irena
Beauty Pro
05/02/24-19:49 (redigerad den 05/02/24-19:50)
Min hårvårdsrutin ser olika ut efter säsong. Då jag har naturligt lockigt hår som är svårt att hålla mjukt och följsamt på vintern till följd av torr luft och de rutiner som följer med att ta hand om lockar på ett bra sätt. Därför brukar jag istället fokusera på fukt, proteiner och bra stylingprodukter när jag fönar håret rakt. För nuvarande älskar jag briogeos repair serie! Masken kan jag varmt rekommendera till alla som vill ha fukt och känslan av ett starkt hår. Vill du ta din hårvård till nästa nivå så måste du kolla in sebastians no-breaker bond treatment. Använder den två ggr per vecka o samband med förning och den har hjälp mitt hår att behålla sin styrka och glans trots upprepande styling med värmeverktyg. Vill även tagga en produkt som tyvärr inte finns på Kicks och det är ett serum från Lanza som heter healing silk neum plant. Håret blir mjukt, lätt att reda ut och förtiden förkortas med 30%. Det enda som jag saknar i min rutin nu är en bra hårolja. Har inte riktigt hittat en som passar mitt hår fullt ut. Jakten fortsätter 😄
Briogeo
Don't Despair, Repair! Super Moisture Shampoo 473 ml
Briogeo
Don't Despair, Repair! Deep Conditioning Mask 237 ml
Briogeo
Don't Despair, Repair! Super Moisture Conditioner 473 ml
Sebastian Professional
No Breaker 100 ml
Alterna
Caviar Anti-Aging Styling Perfect Iron Spray 125 ml
När gör du den här rutinen?
Var tredje kväll.