Hem / Beauty Routines / Jag börjar med att applicera highlightern från KORA.
Amanda
Beauty Pro
06/04/23-10:21
Jag börjar med att applicera highlightern från KORA. Eftersom det här är en krämig produkt så föredrar jag att blenda den med fingrarna, jag fokuserar på kindben och jobbar in den jämt i huden men håller mig i yttre delen av ansiktet ner mot kinden. Tanken är att skapa ett glow som lyser igenom foundationen vi ska följa upp med. För därefter är det dags för foundation och concealer. Less is more här, gå hellre in flera gånger för att bygga upp mer täckning om nödvändigt. Har du en finne eller ett parti som kräver mer täckning, lägg mer där men försök undvika att använda för mycket produkt i de områden som inte behöver mer täckning. Detta gäller även rouge. Börja lätt och bygg upp färgen om det behövs. Avsluta med yttepyttelite mer highlighter om du känner att du vill ha extra glow. När vi har skapat vår lystriga bas och är nöjda så avslutar vi med Urban Decays All nighter för att få makeupen att hålla hela dagen. Har du lätt för att bli blank, applicera transparent puder i det området, men undvik att lägga puder i hela ansiktet för att behålla maximalt med glow.
Kora Organics
Rose Quartz Luminizer
DIOR
Forever No-Transfer 24h Wear Matte Foundation 2W Warm
NARS
Mini Radiant Creamy Concealer Custard
Roseglow Blush Colour Infusion All That Sparkles
Urban Decay
All Nighter Setting Spray 118 ml
När gör du den här rutinen?
Varje gång jag sminkar mig