/ Det finns vissa produkter som får mig att känna mig som den
Cassandra
Beauty Pro
21/10/25-10:21
Det finns vissa produkter som får mig att känna mig som den bästa versionen av mig själv – oavsett om det är en vanlig dag eller något alldeles extra. Min rutin är enkel men effektfull. För att få den effekten av enbart Charlotte Tilbury produkter hade jag valt följande:
1. Charlotte Tilbury Airbrush Flawless Foundation En silkeslen bas som jämnar ut huden och ger den där felfria, men ändå naturliga finishen. Denna produkt hade jag applicerat med en fuktig svamp för ett mjukt, airbrushat resultat. Som förhoppningsvis suttit fint på huden hela dagen med rätt hudvårdsrutin.
2. Beautiful Skin Bronzer Bronzern hade jag svept över kindben, tinningar och näsa för att ge värme och liv till ansiktet. Den smälter in i huden och ger en solkysst lyster.
3. Airbrush Flawless Finish Powder Ett lätt, utjämnande puder som suddar bort glans och ger huden den där sammetslena, “blurrade” looken. Jag fokuserar särskilt på T-zonen för att hålla sminket fräscht hela dagen. Speciellt då jag inte gillar för mycket glow.
4. Pillow Talk Push Up Lashes Mascara Den perfekta finishen till sist! Fransarna blir långa, definierade och lyfta. Blicken öppnas upp, och resultatet känns både romantiskt och kraftfullt.
”Mitt most confident self”
Jag minns den dagen som om den vore igår. Mitt bröllop utanför det gamla slottet. Himlen hade blivit grå och småduggade regn. Jag kände hur oron ökade, tänk om allt skulle förstöras av vädret?
Men i samma ögonblick som jag tog första steget ut till den långa trappan, sprack himlen upp. Jag hörde musiken starta, låten Svag, och ljud från gästerna. När jag närmade mig musiken så ser jag - där, längre fram, stod min blivande make, helt klart snyggast i världen.
Jag gick fram mot honom med stolthet, med glädje – och med ett leende som inte gick att dölja. Aldrig tidigare hade jag känt mig så vacker, så självsäker. Sminket var förstås inte det som gjorde ögonblicket magiskt, men det var en del av känslan. Det var första gången jag blivit professionellt sminkad – huden strålade, blicken var klar, och jag kände mig som mig själv, fast i en sagoversion.
Skönhet handlar om perfektion, utan om känslan av att stå i sitt eget ljus. Hade troligen känt mig lika självsäker om sminket hade runnit längs kinderna av regnet. Det var min dag!