Hem / Beauty Routines / När jag sminkar mig så börjar jag med 1. Hudvård (Cleanser,
Petra
Beauty Star
05/05/23-14:52
När jag sminkar mig så börjar jag med 1. Hudvård (Cleanser, serum, dagcreme). 2 ögonskuggsprimer. 3. ögonskugga. 4. eyeliner. 5. mascara. 6. Bas (foundation, blush, bronzer och highlighter). 7. Puder. 8 bryn. Och sist men inte minst 9. settingspray 🙂 Jag tycker att det är viktigt med bra svampar och borstar och de borstarna jag använder är från Flaer för de är så himla bra och även billiga 🤩 När jag gör ögonskugga så brukar jag använda mig av färgerna svart, rosa och lila och en massa glitter på locket bl.a. 🩷💜🖤✨ men jag har börjat att testa med lite mer neutrala toner bara för att det är kul att testa något nytt ibland. 🙂 Ögonskuggsprimer tycker jag är ganska viktigt om man ska göra ögonskugga för den gör så att skuggan "poppar" lite mer anser jag 😊 jag har torr och känslig hy och därför behöver jag mycket fukt, då tycker jag att settingsprayen kan hjälpa till lite med det samt hudvården 🙂✨ Sen glömde jag ju så klart parfym! Och den jag använder för nuvarande är Alyssa Ashley's "Vanilla" 🥰💯 Nagellack använder jag också ibland och mitt favoritnagellack är från Isadora dels pga att det torkar så snabbt samt är rätt billigt! 💅✨
Vanilla EdT 25 ml
Maybelline
Lifter Gloss Jellied 24 Bubble Gum
FLAER
All You Need Master Kit Gift Box
NYX Professional Makeup
Avatar 2 - Color Palette
L Oréal Paris
Lash Paradise Waterproof Mascara Black
Urban Decay
All Nighter Setting Spray 118 ml
Urban Decay
Stay Naked Weightless Liquid Foundation 10 WY Ultra Fair Yellow
Eyeshadow Primer Potion Original
Isadora
Wonder Nail Polish 515 Pink Glow
När gör du den här rutinen?
När jag ska ut med vänner eller om jag ska gå på fest.