/ För det första, vilken drömtävling 😍 ! Jag har sedan
Irena
Beauty Pro
21/05/25-20:18(redigerad den 21/05/25-20:21)
För det första, vilken drömtävling 😍 ! Jag har sedan tonårstiden varit intresserad av hår. Plattången var min bästa vän i nästan 10 år innan jag insåg att naturligt är roligt och lät mina lockar få leva ut sitt bästa liv. Jag är dock en periodare som lätt tröttnar på att ha samma hår rutiner hela tiden. Efter graviditeten har mitt hår blivit mycket mer skört och tunt vilket gjort att jag har fått tänka om i min rutin! Alla produkter som jag nu använder finns inte på Kicks, men taggar de jag har i min rutin just nu som har hjälpt mig återfå styrkan och glansen. Schampot från Redken har jag fått som Beauty tester och är väldigt nöjd. Jag såg inte resultat direkt, men efter några veckor känner jag verkligen att håret blivit starkare. Jag var så nöjd med resultatet att jag även införskaffade mig leave-in krämen i samma serie. Jag fortsätter med balsam i redkenstil. Extreme (blå serien) har jag använt sedan jag var 18 år och enligt mig finns det inte många produkter som slår dessa. Kan varmt rekommenderas till de som har slitet, färg- och värmebehandlat hår. Just nu använder jag en inpackning som inte finns på Kicks och den är av märket Waterclouds, ett svenskt märke som bland annat säljs på Lyko (Kicks snälla ta in det märket). Då jag rakfönar mitt hår cirka två gånger i veckan är jag extra noga med värmeskyddet och då är Joico nuvarande favorit. Skydd i upp till 230 grader samtidigt som den förkortar torktiden med cirka 30%. Perfekt för oss som inte alltid har den där extra halvtimmen att lägga på hårvård :) Ungefär två gånger i månaden brukar jag använda Sebastians No Breaker bonding treatment. Det är en stärkande spray som hjälper håret att behålla styrka och kvalitet. Kommer aldrig sluta använda den! Och ibland, när jag inte är alltför glömsk har jag även i en hårolja. Just nu använder jag en från Oribe. Är inte så kräsen med oljorna, så länge jag inte går runt blank som en stekpanna 😂 Jag skulle så gärna vilja vinna detta kit för att ta hårets glans till en ny nivå. Jag har hört mycket gott om denna serie och att få möjligheten att testa den inför att vi går mot varmare dagar där man vill visa håret från sin bästa sida så hade det varit en dröm ☀️ Jag tror att @thea (som har samma namn som min dotter) skulle blivit glad över att vinna hemma tävling ☺️
Acidic Bonding Concentrate 5-Min Mask 250 ml
Redken
Acidic Bonding Concentrate 5-Min Mask 250 ml
Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300 ml
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300 ml
Extreme Conditioner 300 ml
Redken
Extreme Conditioner 300 ml
Dream Blowout Crème 200 ml
Dream Blowout Crème 200 ml
No Breaker 100 ml
Sebastian Professional
No Breaker 100 ml
Gold Lust Nourishing Hair Oil 100 ml
Oribe
Gold Lust Nourishing Hair Oil 100 ml
När gör du den här rutinen?
På kvällen när jag tvättat håret, två gånger i veckan.
Fortsätt utforska gemenskapen!