/ ✨ !Clinique! ✨ 💙 Steg 1: Återfuktning & hudförnyelse
Paula
Beauty Pro
23/03/25-10:38(redigerad den 23/03/25-10:39)
✨ !Clinique! ✨ 💙 Steg 1: Återfuktning & hudförnyelse över natten. Jag börjar med Clinique Turnaround Overnight Revitalizing Moisturizer, som innehåller salicylsyra. Den hjälper till att skonsamt exfoliera huden medan jag sover, vilket gör att jag vaknar upp med en mjuk och strålande hy speciellt efter en utekväll då massor av smink ooch olja lägger sig på huden!!🌙✨ ☀️ Steg 2: Daglig solskydd & anti-aging. På morgonen applicerar jag Clinique Superdefense City Block SPF 40, som skyddar huden från skadliga UV-strålar och föroreningar. Perfekt för att förebygga tidiga ålderstecken! 🧴☀️ 💜 Steg 3: Anti-aging & hudförnyelse – Efter solskyddet använder jag Clinique Smart Clinical Repair Wrinkle Correcting Serum, som är fullproppad med peptider. De boostar kollagenproduktionen och hjälper till att minska fina linjer och rynkor! 😍 💖 Steg 4: Intensiv återfuktning För att ge huden en riktig fuktboost om jag t.ex varit i solen eller varit allmänt ute mycket använder jag Clinique Moisture Surge 100H Auto Replenishing Hydrator, som innehåller hyaluronsyra. Den binder fukt i huden och ger ett långvarigt, friskt glow! Behövdes hela vintern!!! 💧✨ 👀 Steg 5: Ögonvård & uppfräschning. Jag applicerar Clinique All About Eyes runt ögonen, som innehåller koffein. Den reducerar svullnad och mörka ringar så att jag ser pigg och fräsch ut hela dagen! Detta är perfekt om man inte har fått den perfekta sömnen innan jobbet!! 👀☕ 💜 Steg 6: Näringsrik ansiktsbalm. Sist men inte minst, avslutar jag min rutin med Clinique Smart Clinical Repair Lifting Face Balm, den stärker hudens elasticitet och ger en fastare, mer återfuktad look! 🧴💆‍♂️ 💆‍♂️ Varför funkar denna rutin för mig? Den innehåller allt jag behöver exfoliering, återfuktning, skydd, anti-aging och ögonvård. Dessutom jobbar varje produkt med kraftfulla ingredienser för att ge mig den bästa huden! 😍✨ 🔥 @Ebba du MÅSTE testa detta, du kommer älska det! 😍 #Clinique #SkincareRoutine #Tävling
Turnaround Overnight Revitalizing Moisturizer 50 ml
Clinique
Turnaround Overnight Revitalizing Moisturizer 50 ml
SPF40 Face Cream 50 ml
Clinique
SPF40 Face Cream 50 ml
Smart Clinical Repair AM/PM Retinoid Balm 1
Clinique
Smart Clinical Repair AM/PM Retinoid Balm 1
Moisture Surge Active Glow Serum 50 ml
Clinique
Moisture Surge Active Glow Serum 50 ml
All About Eyes Brightening Serum Concentrate 10 ml
Clinique
All About Eyes Brightening Serum Concentrate 10 ml
Smart Clinical Repair Overnight Recovery Cream & Mask 50 ml
Clinique
Smart Clinical Repair Overnight Recovery Cream & Mask 50 ml
När gör du den här rutinen?
På kvällen lugnar jag ögonområdet med en återfuktande kräm, applicerar serum för kollagenboost och minskade linjer, och återfuktar huden på djupet. Sedan låter jag en nattkräm jobba med hudförnyelse medan jag sover och avslutar med ett balm som stärker och låser in fukten. Jag rekommenderar verkligen att ni härmar min rutin den är verkligen magisk!! På morgonen minskar jag svullnad under ögonen, återfuktar för glow och stärker huden med serumet och ögonkräm en med koffein. Jag avslutar med solskydd för att skydda mot UV-strålar och föroreningar.
Fortsätt utforska samhället!