/ Hudvårdsinlägg

Hudvårdsinlägg

Här kan du diskutera allt inom hudvård med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett hudvårdshack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Filtrera
Obiisan
Beauty Star
05/07/26-17:54
Återvinning!♻️🌱 💚Klairs maple serum älskar jag, min andra förpackning. Drygt, skön konsistens och passar mig och min hy perfekt. 💚Klairs Midnight Blue calming cream, köpte liten förpackning för att testa, superhärlig, lugnande och dryg. 💚Isadora glow face primer 50spf, en skön doftfri primer, väldigt glowig. (Herregud vad produkterna tar slut i mitt badrumsskåp denna månaden!💸)
Återvinning!♻️🌱 💚Klairs maple serum älskar jag, min andra
Maple Energy Infusing Serum 30 ml
Midnight Blue Calming Cream 20 ml
Glow Face Primer 30 ml
Tag
Ansiktsvård
Mariam
Beauty Pro
05/07/26-12:41
Återvinning Nu är min favorit ögon serum sult och går till återvinningen ♻️
Återvinning  Nu är min favorit ögon serum sult och går till
Vegan Collagen Eye Serum 10 ml
Tag
Kvällsrutin
Farah
Beauty Pro
04/07/26-21:46
Jag använder Sol de Janeiro GlowMotions Glow Body Oil. ✨ Den ger ett jättefint glow med lite skimmer, känns lätt på huden och passar perfekt på armar och ben under sommaren. ☀️
Glowmotions Body Oil 75 ml
Tag
Glow
Sotnosen
Beauty Pro
04/07/26-06:57
A-vitamin favorit! 🤩 min a-vitamin favorit är faktiskt dessa härliga kapslarna som jag fick testa som beauty tester för ganska länge sen ❣️ jag började med att vänja in huden så att jag använde en kapsel var tredje dag, numera använder jag en kapsel varannan dag. Dessa är fragrance free och kommer i en lyxig glasburk, dom är väldigt lätta att dosera just eftersom de kommer i små kapslar. Det är precis lagom mycket serum i varje kapsel så inget går till spillo heller 🫶🏻 Konsistensen på dem är åt det smöriga hållet så det känns riktigt lyxigt att använda dem, de glider lätt på huden. Extra plus också tycker jag att ecooking är från Danmark 🇩🇰 Såg att kicks inte längre verkar sälja dem med 0.30 % men jag taggar de som finns att köpa på kicks med 0.15% 🫶🏻 min hud mår så bra av dessa! Extra viktigt att komma ihåg att vara noga med spf när man använder a-vitamin 🌞🧴jag tycker att jag har fått en jämnare hudton och även minskade fina linjer! 💕
A-vitamin favorit! 🤩 min a-vitamin favorit är faktiskt
Retinol Serum 0,15% Capsules 60 pcs
Tag
Kvällsrutin
Hogge
Beauty Pro
04/07/26-06:55(redigerad den 04/07/26-06:56)
Beauty First Impression: MANTLE 🇸🇪 💚 The Face Jelly: riktig fuktbomb i gelform med hyaluronsyra, centella, peptider + klorofyll. Gillar denna trots att den luktar "grönt" (klorofyllen). Jag kör den innan min SPF. 🤍 The Barrier Cream: barriärstärkande hudcreme med lätt konsistens (jag trodde den skulle ja en rikare konsistens). Återfuktar och lugnar, perfekt efter syror. Använt den både morgon och kväll. Riktigt trevlig! 💛 The Glow Serum: lätt oljeserum som ger lyster och liv till huden. Innehåller antioxidanter och passar både i hudvårdrutinen eller om man blanda några droppar i sin make up. Bra produkt men inget jag har sträckt mig efter nu under de varmare månaderna. Kan tänka mig att den är en hit november - februari. Pluspoäng för snygga och tunga (=lyxiga) förpackningar och enkla namn på produkterna. Alla funkar super under smink och tillsammans med annan hudvård. Kommer köpa om Jelly + Barrier, Glow behöver ett kallt vinterhalvår innan jag vet. ⭐️
Beauty First Impression: MANTLE 🇸🇪  💚 The Face Jelly:
The Face Jelly – Super-Hydrating Gel Moisturiser 50 ml
The Barrier Cream Skin-barrier Strengthening Moisturizer 50 ml
The Glow Serum – Skin-Elevating Radiance Serum 30 ml
Tag
Ansiktsvård
Danfeng
Beauty Pro
03/07/26-15:20
A-vitamin favorit! 🤩 Jag använder retinol året runt, även på sommaren, så länge jag är noga med SPF varje dag. 😊 Just nu är min absoluta favorit Murad Retinol Youth Renewal Night Cream. Jag var faktiskt lite orolig att den skulle vara för stark i början, men den känns mycket snällare mot huden än jag hade väntat mig. Krämen har en mjuk och krämig konsistens, är lätt att applicera och går snabbt in i huden utan att kännas tung eller kladdig. Doften är också precis lagom – mild och fräsch utan att ta över. Jag tycker det känns riktigt mysigt att använda den som sista steg i kvällsrutinen. Jag använder den ungefär 3–4 kvällar i veckan, och det jag gillar mest är hur huden känns morgonen efter. Den känns mjuk, återfuktad och får ett fint lyster. Efter några veckors användning har jag också märkt att huden känns lite fastare och fylligare, och de små fina linjerna syns inte lika mycket längre. Det bästa är nog att jag får den där härliga retinoleffekten utan att huden blir supertorr eller börjar flagna, vilket gör att jag verkligen tycker om att använda den. För mig har den blivit en produkt som jag alltid ser fram emot att använda på kvällen, och jag kommer definitivt att fortsätta köpa den. 💚
A-vitamin favorit! 🤩 Jag använder retinol året runt, även
Retinol Youth Renewal Night Cream 50 ml
Tag
Kvällsrutin
Danfeng
Beauty Pro
03/07/26-14:55
Jag har använt Sensai Silky Bronze Cooling Protective Suncare Spray SPF50 under min senaste strandresa. Det jag gillar mest är att sprayen är väldigt finfördelad. Den känns sval direkt på huden, vilket är riktigt skönt när det är varmt ute. Den är också smidig att bättra på under dagen utan att behöva smeta ut den med händerna, och den fungerar bra även ovanpå smink. Jag har blandhy och upplever inte att den känns kladdig eller tung. Jag var på stranden i flera timmar och sprayade på ett par gånger under dagen. Huden blev varken röd eller bränd, så jag kände mig trygg med skyddet. Det enda jag skulle tänka på är att blunda när man sprayar, eftersom det trots allt är en spray. Annars är det en produkt som jag absolut kan tänka mig att köpa igen, särskilt inför sommaren eller
Jag har använt Sensai Silky Bronze Cooling Protective
Silky Bronze Cooling Protective Suncare Spray SPF50 150 ml
Tag
Solskydd
Emmie
Beauty Pro
03/07/26-13:22
The Body Glow ✨ Min favorit är Rituals Karma Shimmering Body Oil, så fin på kroppen och älskar doften 🧡
The Ritual of Karma Shimmering Body Oil 100 ml
Tag
Kroppsvård