/ Inlägg

Inlägg

Här kan du diskutera allt inom hudvård med andra medlemmar. Har du en fråga kring din hudvårdsrutin, eller kanske ett hudvårdshack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Skriv här
Alla Dermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdMakeupSkincareBeautyhackPrideBeach readySolskyddMaskTävlingPeelingHairHållbarhetPerfumeLipsBeauty TesterMorningroutineNightroutineNailsTolka LookenGlowKICKS Secret SantaRetinolAcneKICKS Beauty AwardsMogen hudFullglamHalloweenNaturalskincareNyårslookVeganÖvrigt
Senaste
Bedur
Beauty Pro
20/06/24-19:04

blev en blind buy på sol de janeiros limited edition doft i Summer E Amor - absolut utan tvekan 10/10! snälla @kicks kan ni ta in de andra två?

blev en blind buy på sol de janeiros limited edition doft i
Nikki
Beauty Pro
17/06/24-09:03

SOLSKYDD 🥰🌞

Det bästa solskyddet är alltid det du faktiskt har med dig och kan använda därför vill jag tipsa om denna lilla goding som faktiskt lätt får plats i handväskan. Väldigt smart och smidigt om t ex vädret slår om under dagen eller mötet blir ett promenadmöte i gassande sol.

Har lagt det med en annan solskyddsfavorit och en mascara för att visa hur liten och tunn denna förpackning är.

SOLSKYDD 🥰🌞  Det bästa solskyddet är alltid det du
Anna Kihlström
Beauty Pro
16/06/24-18:34

ANASTASIA
Ett nytt märke i läppstift för mig men absolut en ny faborit som synes, fina färger och läckra nyanser !
Passar ihop med vilket gloss som helst !
Är en stor fantast av
CLARINS lip perfector!

ANASTASIA Ett nytt märke i läppstift för mig men absolut en
Helena
Beauty Star
15/06/24-23:15

Har provat lite olika varianter och fabrikat av BUS men med liknande (tveksamma) resultat...jag blir mest gul...inte brun eller solkysst gyllene. Vad gör jag för fel? För lite produkt? Fel nyans? Tacksam för tips för ett bättre resultat framöver 🤞🤓🍀🌞

Har provat lite olika varianter och fabrikat av BUS men med
Aaron
Beauty Pro
15/06/24-14:46 (redigerad den 15/06/24-14:57)

🍍Hår på knoppen och på Kroppen🍍

Nä men jag har så himmla torrt hår det kvittar vad jag gör så blir det som ett fågelbo i alla väder.
Därför provade jag Olaplex Bonding oil, nom7, 349kr
För sitt höga pris så lever den inte upp till hypet. Känns som den kunde varit så mycket mer eller helt enkelt bara billigare.
Den är ej tung och luktar inget, absorberar snabbt i håret, men.. kommer ej köpa igen, något för hår entusiaster, en lyx produkt.

Nyligen testade jag Mco Beauty Clear Brow gel,
och Den gör väll vad den ska men jag har haft bättre produkter från Shein..🫶
Jag har hört att Olaplex även säljer browgel, är den någonting ni provat?

Pion
Beauty Pro
14/06/24-18:24 (redigerad den 14/06/24-18:25)

Mitt hetaste tips inför sommaren

Jag är inte så bra på att använda brun utan sol och speciellt i ansiktet vill jag gärna ha lite färg.
Sensai bronzing gel ger lagom färg direkt, jag kör den lite på kinderna och på pannan lite som där jag skulle applicera bronzer annars. Med denna blir färgen absolut inte orange utan ger en fin solbränd look som går att bygga upp men kan också vara subtil.
Den finns i 3 färger och för mig funkar 61 och 62. Jag kör på 62 (amber bronze) men funderar på att skaffa soft bronze också.
Och som alltid så är spf ett måste, denna från shiseido har jag med mig ute under dagen för att förbättra på när det behövs.

**Mitt hetaste tips inför sommaren**  Jag är inte så bra på
Sofia
Beauty Pro
14/06/24-12:43

Dessa två solskyddsprodukter från Skinome kan jag verkligen rekommendera! De är formulerade med ingredienser som skyddar mot solen utan att penetrera huden, så ingen risk att solkrämen bråkar med dina hormoner. 👍🏼

Jag som är en riktig blekfis bränner mig lätt i solen men har inte ens blivit lite rödaktig när jag använt dessa. 😃 Båda är återfuktande och lämnar inte någon vit hinna på mig. Den för ansiktet innehåller massa bra hudvårdsingredienser så man behöver inte använda en moisturizer under. Den sitter fint under smink också, men det kan så klart vara olika beroende på vad du använder för smink.

Glöm inte att använda tillräckligt mycket solkräm när ni smörjer in er – det behövs ett ordentligt lager för att få ordentligt skydd! ☀️

Irena
Beauty Pro
14/06/24-08:47

jag har alltid tyckt att solskydd för ansiktet varit jobbigt då jag inte tycker om den kladdiga känslan som många av dessa ger. Har även fått utslag av flera solskydd, men inte nu längre. Detta från Cosrx är nog det bästa jag testat. Lätt formula, lämnar ingen vit hinna, funkar under smink, ingen jobbig doft, vad mer kan man önska?

Har dock köpt denna hos Lyko då jag inte sett att Kicks har den.

jag har alltid tyckt att solskydd för ansiktet varit jobbigt