/ Min hudvårdsrutin med Clinique-produkter har blivit en
MissHalili
Beauty Star
25/03/25-08:55
Min hudvårdsrutin med Clinique-produkter har blivit en viktig del av min dagliga self-care. Jag uppskattar verkligen att Clinique är ett märke som fokuserar på dermatologiskt testade produkter som är skonsamma mot huden och fria från parabener, parfym och andra potentiellt irriterande ämnen.
Jag börjar varje morgon med Clinique Liquid Facial Soap Mild, en mild rengöring som skonsamt avlägsnar smuts och orenheter utan att torka ut min hud. Det känns fräscht och balanserar min hud perfekt, vilket gör att jag är redo för nästa steg i rutinen.
Efter rengöring använder jag Clinique Clarifying Lotion 2, ett exfolierande toner som hjälper till att ta bort döda hudceller och ger huden en fin lyster. Det känns som en uppfriskning och gör att min hud känns mer levande och fräsch.
Som nästa steg tillför jag Clinique Moisture Surge 72-Hour Auto-Replenishing Hydrator, en återfuktande gelkräm som är lätt men samtidigt otroligt fuktgivande. Min hud känns genast mer elastisk och återfuktad, utan att den blir fet eller tung. Jag älskar att den håller huden återfuktad hela dagen.
För ögonområdet använder jag Clinique All About Eyes, en ögonkräm som minskar svullnad och mörka ringar under ögonen. Jag märker en tydlig förbättring i utseendet på mina ögon, särskilt på morgonen när jag är trött.
Kvällen avslutas med samma rengöring, toner och en extra rikare återfuktning med Clinique Moisture Surge Overnight Mask, som jag applicerar som ett avslutande lager för att ge huden maximal återfuktning under natten.
Clinique har verkligen hjälpt mig att få en mer balanserad och frisk hud, och jag känner mig säker på att produkterna jag använder är både effektiva och skonsamma.
Clinique
Liquid Facial Soap Mild 200 ml
Clinique
Superdefense Night Cream Dry to Combination Skin 50 ml
Clinique
Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate Gel 48 ml
Clinique
Even Better Eyes Dark Circle Corrector 10 ml
Clinique
Redness Solutions Soothing Cleanser 150 ml
Clinique
Clarifying Lotion 1 200 ml