/ Efter en lång tid av strama uppsättningar i låg bulle märkte
Adisa
Beauty Star
23/05/25-15:19
Efter en lång tid av strama uppsättningar i låg bulle märkte jag att mina lockar försvunnit från rötterna – håret låg platt och glansen försvann. Men nu har jag sagt hej då till snoddar och hej till en ny, snäll rutin som låter lockarna återhämta sig och komma tillbaka till livet. 💁🏽♀️
Jag börjar med Amika Hydro Rush Shampoo och Conditioner – två fuktbomber som vårdar utan att irritera min känsliga hårbotten (jag har både psoriasis och eksem). Efter duschen använder jag Amika Hydro Rush Leave-In Conditioner, och sedan jobbar jag in Bouclème Curl Cream och Bouclème Curl Defining Gel i sektioner innan jag scrunchar för att hjälpa lockarna att forma sig.🌸
Jag sover med håret i en lös pineapple på ett silkesörngott och undviker all styling som drar i håret – nu handlar allt om återfuktning, definition och att låta håret andas.
Därför känns Gloss Absolu från Kérastase så spännande – jag vill ge mitt hår den där extra glansen, styrkan och omsorgen det förtjänar. Jag hoppas den kan hjälpa mina längder bli lika levande och lockiga som håret som nu växer ut.