Hem / Beauty Routines / Min hemmaspa-rutin består av tre delar. Hår, kropp och
hurayraalam
Beauty Beginner
04/04/24-17:35
Min hemmaspa-rutin består av tre delar. Hår, kropp och ansikte. Eftersom det är viktigt att ge sig själv extra omsorg på söndagar. Jag kallar det för "Sunday ritual”. 1. Ansikt: För mitt ansikte använder jag en 10 eller 8-stegs koreansk hudvårdsrutin. Dubbelrengöring, peeling, toner, essence, serum, fuktighetskräm, sheet mask eller ansiktsolja. Mitt bästa hack är att använda en varm ansiktsduk efter peelingen för att ånga mitt ansikte, vilket öppnar upp porerna så att jag kan ta bort pormaskar. Ett annat knep är att massera mitt ansikte med guasha, vilket lyfter upp min hud. 2. Kropp: Jag använder en bra duschmjölk eller -gel med doft som tar bort all smuts. Sedan använder jag en skrubb och masserar i 5 minuter innan jag tar en varm dusch. Efter duschen använder jag en kroppskräm och blandar i två eller tre droppar kroppsolja. (Det här är mitt bästa hack) Det hjälper till att återfukta kroppen och jag avslutar med en kroppsspray. 3. Hår: För håret masserar jag in olja och låter det sitta i i 3 minuter. Sedan tvättar jag håret med schampo och balsam. Efter det använder jag en hårmask för att återfukta mitt hår. Jag använder även ett serum eller olja efter att jag har föntorkat mitt hår. Och jag glömmer aldrig att massera mitt hår med en borste när jag schamponerar det. Så det var min Sunday Ritual. 💕🎀
Sol de Janeiro
Brazilian Crush Cheirosa 71 Perfume Mist 90 ml
COSRX
Advanced Snail 96 Mucin Power Essence Facial Toner 100 ml
Klairs
Gentle Black Deep Cleansing Oil 150 ml
Salicylic Acid Cleanser
Animalz Tiger Sheet Mask
Rituals
The Ritual Of Sakura - Small Gift Set
När gör du den här rutinen?
Söndag