Hem / Beauty Routines / Har oljig och känslig hy. Alltid haft problem med akne men
Sarah Shahnaz
Beauty Beginner
06/12/23-01:26 (redigerad den 06/12/23-01:34)
Har oljig och känslig hy. Alltid haft problem med akne men tack vare Kicks personaler som hjälpte mig med att hitta de bästa produkter som är ”acne safe” samtidigt är bra för känslig hy. Paula choice hjälpte mig med aknen och ärr/ pigmenteringar som blev kvar efter aknen. I början kan det ge lite irritation då huden är inte van men efter 3-4 användning borde huden vänja sig. Estee lauder ögonkräm/serum + serum för ansiktet- bästa serum jag har använt hitt tills. Serumet återfuktar huden, utan några irritationer. Serumet förebygger rynkor,  fina linjer och hjäper med ”smile lines”. Passa på köpa kitet och prova produkten. Själv använder jag den morgon och kväll då min hud känns lite torr under vinter.Bästa oljefri hudkräm som är väldigt återfuktande. Rekommenderar att köpa produkten om din hud är irriterad, känslig eller nyligen blivit exfolierad. Passar även för torr Huddinge den återfuktar huden super bra. Använder både morgon och kväll. Clinique moisture surge- super bra om du vill ge huden extra fukt. Du kan använda krämen som mask också. Den återfuktar  ända ner till 10 hudlager in i överhuden och fukten håller i 100 timmar, även efter att du har tvättat ditt ansikte. Passar alla hudtyper!! Passa på och köpa start kitet där du får ögonkrämen och lypsyl också. Budget friendly! Fenty skin blemish BHA spot gel- skyddar aknen. Den är osynlig på alla hudtoner och använts under makeup + parfym fri. Alla borde ha detta. Om du har inte testat color wow dream coat, nu är det dags för dig att göra det. Förutom huden behöver håret också kärlek. Color wow dream coat är exakt som den låter, den är ”WOW”, den är ”DREAM”.  Vääärt pengarna! My clean girls buy the lash sensational sky high tinted primer och använt det innan mascara och sedan tacka mig. Ger så fint resultat omg. Gillar du lip oil? Då måste du prova Kylie jenners lip oil.  📌 Glöm ej att ALLTID AVSLUTA din hudvårdsrutin med din favorit solkräm på morgonen. Min favorit solkräm är Beauty of Joseon.
Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant 118 ml
Holiday Regimen Gift Box
COSRX
Oil Free Ultra Moisturizing Lotion Day Cream 100 ml
Dream Coat Supernatural Spray 200 ml
Maybelline
Lash Sensational Sky High Tinted Primer
Blemish Defeat'r BHA Spot Targeting Gel 15 ml
Kylie By Kylie Jenner
Lip Oil Watermelon
Clinique
Moisture Surge Gift Box
När gör du den här rutinen?
Dag o kväll - winter time