/ Hårtyp: Blekt och torrt hår samt torr kliande hårbotten Min
Amanda
Beauty Pro
23/05/25-10:03(redigerad den 23/05/25-10:10)
Hårtyp: Blekt och torrt hår samt torr kliande hårbotten
Min rutin är följande:
Alltid innan dusch så oljar jag in håret med kokosolja eller arganolja, använder även Kiehls magic elixir hårolja med rosmarin i håret för näring till hårbotten och för att få starkare hår och hårväxt. 👩🏼Djuprengörande schampoo från Neccin anti-dandruff, dubbelrengör och använder alltid hårmask antingen från Björn Axen Moisture mask eller Nashi argan mask för att få intensiv fukt i håret innan jag använder Joico moisture conditioner eller Nashi argan conditioner. Jag växlar mycket mellan produkter utifrån om jag vill stärka eller återfukta. 🚿Har Olaplex serien även som jag använder oftast efter blekning/nyansering för att stärka men inte för mycket då mitt hår behöver mer fukt än bonding produkt. Som eftervård innan föning använder jag Schwarzkoph Bonacure Sealed Ends leave in kräm eller Revlon 10 in 1 leave in för värmeskydd. Avslutar alltid med olja från Kerastase eller Orifluido. Vid extra frizzigt hår kan jag fylla på med fukt under dagen med Nashi leave in mask och ren arganolja i topparna då blonderat hår alltid behöver extra vård. Hade varit så spännande att få prova Kerastase serien speciellt glaze dropparna då jag älskar deras gula olja. Drömmig färg på flaskorna också hade passat så fint 🤍👱🏻♀️
Taggar produkter som jag älskar och rekommenderar för alla blondiner med tunt och fina hårstrån som blir frissigt och torrt lätt. Klipper mina toppar ca 1 gång i månaden och det håller mitt hår från att gå av💇🏼♀️🤍
Jag taggar @Anna som jag tror älskar hårvård lika mycket❤️
Kiehl's
Magic Elixir Hair Restructuring Concentrate 125 ml
Blond Absolu L'Huile Cicagloss Refillable Hair Oil 75 ml