Hem / Beauty Routines / För er som tycker det är svårt att applicera lösögonfransar
Amanda
Beauty Pro
04/05/23-10:38 (redigerad den 04/05/23-19:12)
För er som tycker det är svårt att applicera lösögonfransar ska jag försöka förklara i skrift hur jag brukar göra för att få ett extra lyft och ett ”naturligt” resultat. Blir ju aldrig naturligt med lösögonfransar, men mitt mål är när folk måste kolla två gånger och tänka ”är det hennes egna?” 😂 Börjar med att klippa till lösögonfransen så att den passar mig. Jag tycker det är enklast att hitta fransar som redan är rätt längd, exempelvis Eylures 3/4 length. Därefter applicerar jag limmet på övre delen av fransen snarare än den inre delen av fransen där man normalt sett tänker att man vill ha limmet. Jag låter limmet torka till lite innan jag applicerar fransen. Det är här det blir svårt att förklara utan att visa, men när den ska appliceras håller jag dom så att fransarna pekar uppåt.  Fokusera på att fästa fransen i mitten och fäst sedan ”ändarna”. Genom att använda den här tekniken så tycker jag dels det är enklare att kontrollera appliceringen, fransarna ger ett lyft och det blir mer sömlöst mellan mina egna ögonfransar och lösögonfransarna. (Avslutningsvis vill jag även flika in att vi alla är olika och har olika ögonform så det som funkar för mig kanske inte funkar för alla, men med det sagt så hoppas jag att jag kan hjälpa någon 🎀)
Eylure
¾ Length 008 False Lashes
Eylure
3/4 Length 009 False Lashes
När gör du den här rutinen?
När jag sminkar mig