Här är ett forum för våra KICKS Brand AMBASSADORS att kunna dela med sig av sina kunskaper och produkter med er! Passa på att ställ era frågor till dessa stjärnor för att få proffssvar av AMBASADORS som har stenkoll på sina brands!
Alla inlägg på KICKS Brand AMBASSADORS är skrivna av Brand AMBASSADORS. Inläggen är baserade på ambassadörernas egna upplevelser.
Leave-in produkter är det steg många hoppar över men som ofta gör störst skillnad. En leave-in jobbar i håret hela dagen, inte bara i duschen. Den hjälper till att bla.:
Leave-in är grunden till hur håret känns mellan tvättar.
Här är tre favoriter från Davines:
💛 MELU serum– Serum som motverkar att håret går av och synligt minskar uppkomsten av kluvna hårtoppar. Värmeskydd 230 grader
💛 Beautiful things leave-in mask – Avancerad leave-in som skyddar håret mot UV, föroreningar och värme upp till 230 °C samtidigt som den återställer hårets lipider och stärker strukturen inifrån. 💛 MINU Milkt – Skyddande leave-in behandling för färgade hår. Den återfuktar, stärker och hjälper till att bevara färgintensitet och glans. Värmeskydd 230 grader
Små saker som jag har gjort och som många fortfarande gör. Som inte är snälla mot håret och hårbotten.
• Kompensera värme i håret med silverschampo. Värme är fint. Silverschampo suger åt sig och fastnar ofta för mycket i porösa delar av håret.
• Sova med håret uppsatt eller i en knut. Sov istället med en lös fläta.
• Överanvända torrschampo. Det är inte många hårbottnar som mår bra av det. Tvätta hellre bort produktrester.
• Ha en sleek bun flera dagar i veckan. Perfekt som nödlösning, och man känner sig snygg! Men dragningen i håret kan göra hårbotten öm och få hår att släppa från hårbotten👀 Håret slits också där tofsen sitter, särskilt om du alltid sätter den på samma ställe.
• Föna håret och använda stylingverktyg utan värmeskydd. Händer aldrig!!
• Envisas med att behålla alldeles för slitna toppar. Säga vad man vill, men det fräschaste är faktiskt att klippa av det… 😅
Små vanor, stor skillnad🥰
Här kommer jag med några rekomendationer för at istället vårda hår och hårbotten**
Naturaltech Nourishing🟡 Återfuktar och stärker torrt, sprött hår på djupet samtidigt som det hjälper till att reparera skadade längder. Håret blir mjukare, mer elastiskt och mindre benäget att gå av.
Naturaltech Calming🟣 Lugnar en känslig eller irriterad hårbotten och minskar obehag som klåda och rodnad. Ger en mer balanserad och behaglig känsla utan att tynga ner håret.

UVA vs UVB – varför din hud behöver skydd mot båda ☀️
Du känner säkert igen känslan av att huden blir varm och röd efter en dag i solen. Det är UVB-strålarna som ligger bakom solbrännan 🔥 Men den största boven för huden? Det är faktiskt UVA.
Paula Begoun brukar kalla UVA-strålar för “the silent killer of the skin” 👀 Och det är lätt att förstå varför. UVA finns runt oss hela tiden, året om, även när det är molnigt eller när du sitter vid ett fönster. De tränger djupt ner i huden och bryter långsamt ner kollagen och elasticitet, vilket kan leda till pigmenteringar, rynkor och förlorad spänst långt innan du själv märker det.
UVB-strålar däremot är de som bränner huden och gör sig extra påminda under soliga dagar, särskilt mitt på dagen och under sommaren 🌞
Därför räcker det inte med vilket SPF som helst. Det viktigaste är att välja ett bredspektrigt solskydd som skyddar mot både UVA och UVB. SPF-talet visar främst skydd mot UVB, medan märkningen “broad spectrum” eller UVA-ring betyder att huden också får skydd mot de åldrande UVA-strålarna.
På Paula’s Choice är bredspektrigt skydd en självklarhet i alla våra SPF-produkter 💙 Så nästa gång du applicerar SPF – tänk inte bara “ingen solbränna tack”, utan också: “hej då silent killer” 😎

Mina bästa vänner när jag är på resande fot!
Jag väntar tills håret nästan precis självtorkat och sedan använder jag Oi Soufflé med en värmluftsborste för stt få glansigt hår med lätt volym och 230 grader värmeskydd.
Hela Oi-serien innehåller rouco-olja som innehåller karatenoider, A-vitamin och antioxidanter som skyddar håret mot miljörelaterade påfrestningar.
Även MOMO scahmpo och balsam är rik på A-vitamin som också stödjer talgproduktionen och skyddar celler mot oxidativ stress. Stort plus är att produkter finns i travelsize
Hela serien har nyligen fått en omlansering med ännu större fokus på transparens, naturligt ursprung och genomtänkt design. Både gällande innehåll och förpackning🌱
Det som gör Davines speciellt för mig är att de inte bara pratar om miljön, utan också om människan bakom. Allt från produktion till frisörer & slutkund finns med i helhetstänket. Skönhet ska inte ske på bekostnad av varken planeten eller människorna som är en del av processen.
En viktig del i detta är ROA – Regenerative Organic Agriculture. Det betyder att ingredienserna kommer från regenerativt ekologiskt jordbruk, där man inte bara försöker minska skada, utan aktivt arbetar för att återbygga jordhälsa, biologisk mångfald och stärka lokala samhällen. Just därför beskrivs Essential Haircare ofta som hjärtat i Davines.
I videon använder jag två av mina favoriter i Essential Haircare och SER ni glansen? Denna kombo är perfekt för ett skandinaviskt, fintrådigt hår med blekta längder.
💛 Volu Hair mist Lätt volymspray för fint hår som ger stadga från botten, en långvarig fyllighet utan att tynga ner. Innehåller regenerativt odlad klementin och skyddar mot värme upp till 230°C 💛 MELU Serum För långt skadat hår. Innehåller ROC-certifierad svart kikärta från Italien, rik på proteiner och antioxidanter som stärker och skyddar. Jobbar på längder och toppar, sluter verkligen kluvna toppar och ger ett mjukare, glansigare hår. Dessa är magiska att föna i och ger en otrolig glans!
Hårvård som är genomtänkt hela vägen. För håret, för människan och för framtiden 🤍
This is a Medium Hold Pliable Paste - Räddaren i nöden när man ska på en spontan AW och inte hinner tvätta håret. Pasta med medelhård stadga och lagom glans. Håller hela natten och är en perfekt produkt att använda när man gör en stam toffs!
Visst är det tråkigt att lägga ner massa tid på en styling som 10 minuter senare är helt borta? Jag ska ge er mina bästa hacks!
Hoppas något av detta kommer hjälpa din styling att hålla!😍

Så gör jag huden redo för vår & sommar
När våren kommer gillar jag att göra en liten “hud-uppdatering” snarare än att byta allt. Huden behöver inte en ny rutin, bara lite smart anpassning. Och ärligt, det är ofta här man ser den största skillnaden: när man matchar rätt produkter med vad huden faktiskt behöver just nu.
Exfoliera = reset efter vintern Efter vintern känns huden ofta lite trött och ojämn och det här är steget jag aldrig hoppar över. Det är här lystern börjar komma tillbaka på riktigt. 2% BHA Liquid Exfoliant → när jag får finnar som poppar upp, tilltäpptheter eller vill hålla porer och textur i schack. Den här är en riktig game changer för en klarare hudkänsla. 6% Mandelic Acid Exfoliant → när huden känns torrare, lite mer känslig, eller när jag vill jobba på linjer och pigmenteringar samtidigt som jag får tillbaka glow. Det är verkligen här jag snabbt ser skillnad!
C-vitamin + SPF = vår-glow som håller hela dagen C-vitamin är mitt självklara “wake up”-steg efter vintern – det ger huden direkt en fräschare, mer levande känsla. C15 Super Booster → när jag vill maxa glow och jobba mer intensivt på lyster och jämnare hudton. C5 Super Boost Moisturizer → perfekt när jag vill ha enkelhet: fukt + glow i ett steg. 5% Vitamin C Sheer Moisturizer SPF50 → min favorit när jag vill göra allt på en gång: skydd, glow och fukt i samma produkt. Det här är kombon som gör att huden ser “vaken” ut direkt. och samtidigt jobbar långsiktigt under ytan. Och SPF? Det är verkligen min viktigaste vana. Jag tänker alltid: C-vitamin ger glowet – SPF ser till att det håller.
Kroppen får också kärlek (och den gör STOR skillnad) Vi glömmer lätt kroppen men den är ofta den som snabbast visar vårkänsla när man börjar ta hand om den. Här ser jag ofta allt från keratosis pilaris, inåtväxta hårstrån, “strawberry legs” och finnar på kroppen. Och det är precis här en riktad behandling gör så stor skillnad. 2% BHA Body Spot Treatment är min go-to när jag vill jobba på ojämnheter eller tilltäppta områden på kroppen. Den är enkel att använda, supereffektiv – och gör verkligen att huden känns jämnare och mer “ren” över tid.
Min vårfilosofi För mig handlar hudvård på våren om mindre stress, mer glow och smarta val som faktiskt håller över tid. Och det bästa med Paula’s Choice är just det: du behöver inte gissa. Du kan bygga en rutin där varje produkt faktiskt gör skillnad – och där huden snabbt känns både mer balanserad och mer strålande.