Hem / Beauty Routines / Eftersom att jag har långt hår men tyvärr PCOS
Nadia
Beauty Beginner
07/02/24-22:59
Eftersom att jag har långt hår men tyvärr PCOS (hormonsrubbningar) så tappar jag en enormt massa hår under mina stress perioder. Som hår rutin så förösker jag 1 minska att duscha flera gånger under vekcan, hålla mig tilll ljummet vatten och massera håret ofta. börjar med att dagen jag ska in och duscha så använder jag mig av hemma gjort rosmari olja (tillsammans med någon annan olja men jag använder jojoba oil) och försöka sprida ut så att det täcker scalpet. Sedan masserar jag in det med min hårmassage borste och lämnar det 30 min. sedan duschar jag med ljummet vatten och använder mig av continu shampoo sensitive scalp shampoo och conditionar. Försöker massera in shampoo i handen så att det bildas skum och sedan masserar jag in det i håret och duschar av det. använde conditoner bara på topparna o loåter det verka i 2-4 min sen rensa av det. Görs 1-2 gånger i veckan. Undvik sedan att torka håret med hårttork eller med att lämna det vått och sova ( då bildas fungus = mjäll ) ! vill prova nya hårprodukter för mitt hår
Continu
BHA Sensitive Scalp Shampoo 300 ml
Continu
BHA Sensitive Scalp Conditioner 300 ml
När gör du den här rutinen?
1-2 gånger per vecka