/ Har tjockt texturerat hår som är naturligt torrt och kräver
Helena
Beauty Star
20/05/25-07:55(redigerad den 20/05/25-07:59)
Har tjockt texturerat hår som är naturligt torrt och kräver mycket fukt och TLC!😉
Jag exfolierar 1-2 ggr i månaden med Continu AHA cooling detox scrub (har tyvärr utgått ur sortimentet) Scalpen känns otroligt fräsch och rengjord på djupet. Sedan dubbel-schamponerar jag för att säkerställa att jag får bort all build up och håret blir ordentligt rent, brukar switcha märken och älskar att prova nya produkter men gillar skarpt Olaplex eller Redken all soft-serie. Har ett nyfärgat hår just nu så i detta nu är det Loreal Vitamino color spectrum-serie som står i badrummet. Tvättar håret 2-3 ggr i veckan vanligtvis.
Försöker lägga vårdande inpackning en gång i veckan och alltid avsluta med balsam. Om jag har tid och oändligt tålamod så stylar jag lockarna efteråt😉😅 Är ett stort fan av Oribe när det kommer till stylingprodukter.🫶🏽
Hårvådsnörd som jag är så hade det varit superspännande och roligt att få testa dessa produkter från Kerastas, tror mitt hår skulle ÄLSKA mig!!🥰
Redken
All Soft Mega Curls Shampoo 300 ml
Redken
All Soft Mega Curls Conditioner 300 ml
Redken
All Soft Mega Curls Hydramelt 150 ml
Olaplex
No.5 Bond Maintenance Conditioner 250 ml
Olaplex
No.4 Bond Maintenance Shampoo 250 ml
Oribe
Styling Butter Curl Enhancing Cream 200 ml
Oribe
Curl Gelée For Shine & Definition 250 ml
När gör du den här rutinen?
2-3 ggr i veckan med schampo och balsam. Inpackning 1 ggr i veckan. Exfoliera hårbotten ca 1 gång i månaden.