Hem / Beauty Routines / Mitt hår är i behov av mycket fukt, framför allt nu på
Clarajohannaaa
Beauty Beginner
08/02/24-18:01
Mitt hår är i behov av mycket fukt, framför allt nu på vintern. Utan fukt blir mitt hår statiskt och frissigt. Jag tvättar mitt hår ca var 5:e dag. Min hårrutin vill jag ska få mig att känna mig fräsch och samtidigt lite lyxig. Det må inte vara de dyraste produkterna, men de får mig att må bra och känna mig fräsch. Jag schamponerar håret två gånger med ACO moist & repair serie och använder mig av en scalp massager. Därefter brukar jag gå in med en hårmask från som jag länkat nedanför, som får sitta i mellan 3-10 min. Därefter låser jag in fukten från hårmasken med balsam från ACO moist & repair serien. När håret är handdukstorkar sprayar jag det med hårserum rich repair från goldwell, som löser upp alla tovor, ger värmeskydd och gör håret lätt att arbeta med. Innan jag lägger mig använder jag mig av ett hårserum från kéraste som verkar under natten, serumet minskar friktionen mot kudden och gör att jag får tillbaka lite av mitt svall. Varannan dag brukar jag även spraya hårbotten med rosmarinvatten för att ge extra näring till min torra hårbotten. Tyvärr kunde jag inte länka alla produkter nedanför, men här är helt klart mina favoriter!
Nutritive 8H Overnight Serum 90 ml
Maria Åkerberg
Hair Detangler 125 ml
Björn Axén
Moisture Hair Mask 200 ml
När gör du den här rutinen?
Var 5:e dag