/ Fråga våra hudterapeuter

Fråga våra hudterapeuter

Ställ frågor och få svar från våra hudterapeuter – experterna inom professionell hudvård. Här snackar vi om allt från hudtillstånd och ingredienser till personliga produkttips och erfarenheter.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Filtrera
Ewa
Beauty Pro
23/03/26-18:03

Hej!

Vad har ni för tips på hudvård när man börjat få (troligtvis) hormonell acne? Känns som man gått tillbaka till tonåren igen, sitter framförallt kring hakan/munnen/käken. både finnar som blossar upp och pormaskar/inkapslade pormaskar. Upplever även att porerna syns mer, men tänker att porerna, det har troligtvis med åldern det med att göra.

Jag har tidigare aldrig haft speciellt mycket finnar och är normal/torr beroende på årstid..

Använder återfuktande hudvård och bha syra. Kör med dubbelrengöring på kvällen med enbart ansiktsvatten innan hudvård på morgonen.

Retinol upplevde jag gjorde huden värre trots rätt lång tids användande. Läst huden kan bli "värre" till en början men blev liksom bara värre upplevde jag.

Skulle bli sååå tacksam för tips! ♥

Hej!  Vad har ni för tips på hudvård när man börjat få
Tag
Ansiktsvård
Linn
Beauty Pro
18/03/26-11:29

Pigmentfläckar

Jag vill gärna ha tips på hur man blir av med pigmentfläckar/hyperpigmentering. Vad kan man tänka på? Vad behöver min hud?

Tag
Ansiktsvård
Emma
Beauty Pro
18/02/26-13:50

Har ni något bra tips för rodnad? Jag vet inte om jag eventuellt har rosacea, eller bara är allmänt röd? Främst i pannan och på kinderna. Tacksam för tips!

Tag
Ansiktsvård
Emma
Beauty Beginner
09/02/26-18:16

hej jag undrar varför min hy blir såhär röd flammig pliddor aktig vad gör jag för fel har testat massa olika produkter meb typ inget hjälper ???

hej jag undrar varför min hy blir såhär röd flammig pliddor
Tag
Ansiktsvård
Perlita
Beauty Pro
07/02/26-17:28

jag behöver hjälp med en bra ögonkräm!

jag har påsar under ögonen (född med detta) men nu efter graviditeten upplever jag att jag är mörk/eöd under ögonen.

gärna tips på bra ögonkrämer som faktiskt ger bra resultat

Tag
Ansiktsvård
Amanda
Beauty Star
27/01/26-10:42

Behöver tips om bra hudvård till ett torrt och känsligt ansiktet, flagnar i pannan och vid näsan men mest pannan. Men oavsett så blir pannan inte bra. Gärna tips bra hudvård som inte kostar så mycket. Mina steg i min hudvård är:

1. cleanser
  2. toner
  3. Serum
  4. dag/nattkräm
Tag
Ansiktsvård
Hevin
Beauty Beginner
25/01/26-20:59

godkväll allihopa!

det är så att i dagsläget använder jag pixi retinol ögon krämen. Men tänkte köpa dom här två ögonserum också. Då tänkte jag kolla om det går å använda de här med retinol ögon krämen? jag skulle vara väldigt Tacksam om ni kunde hjälpa mig på bästa sätt. mvh Hevin 🙂

godkväll allihopa!   det är så att i dagsläget använder jag
Tag
Ansiktsvård
Rawan
Beauty Pro
22/01/26-22:31

Hejsan🥰 Jag tycker väldigt mycket om min hudvårdsrutin och tycker att allt funkar bra, men jag skulle behöva något mot mörka ringar under ögonen. Jag använder Beauty of Joseon under-eye serum och fenty skin under-eye serum och de funkar bra och återfuktar under ögonen, men det är inte riktigt den effekten som jag är ute efter. Jag har även använt eyepatches från Kiko Milano och samma sak där, de återfuktar men jag ser ingen stor förändring. Detta kan bero på att det inte är så mörkt under mina ögon så det är svårt att se stor skillnad, men jag skulle vela prova på några produkter som ni vet är bra🥰

Tag
Ansiktsvård