/ Fråga våra hudterapeuter

Fråga våra hudterapeuter

Ställ frågor och få svar från våra hudterapeuter – experterna inom professionell hudvård. Här snackar vi om allt från hudtillstånd och ingredienser till personliga produkttips och erfarenheter.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhetNaglar
Senaste
Filtrera
Hogge
Beauty Pro
02/09/26-05:01(redigerad den 02/09/26-05:04)

Min (och min svärmors) BÄSTA nattcreme har utgått. 🕊

Plockade fram min sista burk nu och jag sörjer i förtid när den är slut. 😭 Har ni hudterapeuter något liknande eller ska ni ta tillbaka den men i ett "nytt" eget märke? Den får gärna vara lika rik och fuktgivande som denna och med vitamin A. Pris: högt som lågt men gärna under 1500:-

**Min (och min svärmors) BÄSTA nattcreme har utgått. 🕊**
Retinoate Repair Sleeping Mask 50 ml
Tag
Kvällsrutin
Rebecca
Beauty Pro
31/08/26-18:14

Hej igen! Har en ny fråga gällande hudvård men för min tonårsdotter. Hon är 14 år och upplever själv att hon har oljig hy och fått finnar. Då hon gillar smink har jag varit nogrann med att hudvård är viktig! Men jag undrar om ni har några bra tips på hudvård för en 14-årig tjej med oljig hy?:)

Tag
Ansiktsvård
Chuchu
Beauty Pro
31/08/26-17:10

hej ♥ jag har denna sommar fått ljusbruna fläckar på huden i ansiktet, likt fräknar, men ändå inte.. har aldrig haft liknande innan. de är på näsan, på kinder och ja lite överallt i ansiktet. ska jag använda retinol? retinal? hjälp ♥

Tag
Ansiktsvård
Petra
Beauty Beginner
31/08/26-07:58

Jag använder Biotherm pep mouiztering med spf 30 med lite glow. en röd burk.Trivs bra med den, och alla de egenskaperna den har passar mig. Men söker ett likvärdigt billigare alternativ?

Biotherm Blue Peptides Uplift Moisturizing Cream SPF30

Tag
Ansiktsvård
Rebecca
Beauty Pro
28/08/26-08:38

Hejsan, är på jakt efter en ögonkräm som ska vara återfuktande och som passar när man vill förebygga ålderstecken/fina linjer. Har en känslig hy så är alltid lite försiktig när det kommer till ögonkrämer :)

Har ni något bra tips?:)

Tag
Ansiktsvård
Mariam
Beauty Pro
27/08/26-16:29

Hej!

Vilken är bäst ögonkräm för mörkaringar (just från Dermalogica ) ? Tacksam för svaret :) Vill köpa en men tänkte fråga här så det blir lättare att välja rätt.

Tag
Ansiktsvård
Josefin
Beauty Beginner
26/06/26-08:38

Hej! 🌸

Jag letar efter en riktigt bra barriärkräm och tar gärna emot era bästa rekommendationer.

Min hud:

• Väldigt torr, glåmig och extremt känslig.
  • Extremt torr och stram i t-zonen (panna och runt näsan).
  • Benägen att få tilltäppta porer/finnar.

Jag söker en barriärkräm som:

• Ger djup och långvarig återfuktning utan att kännas varken för fet eller för tunn.
  • Stärker hudbarriären, lugnar irritation och minskar rodnad.
  • Ger huden mer lyster och hjälper till att förebygga fina linjer.

Krämen måste vara:

• 100 % parfymfri (inga tillsatta doftämnen eller eteriska oljor).
  • Icke-komedogen och inte täppa till porerna.
  • Fri från tunga, ocklusiva vaxer som kan trigga orenheter.

Har ni någon barriärkräm som passar den här beskrivningen och som ni verkligen kan rekommendera? Jag har ingen prisbudget! 😊

Tack på förhand! 💕

Tag
Ansiktsvård
Hogge
Beauty Pro
01/05/26-14:40

Hej!

Vad skiljer after sun / bodylotion? Ska man köpa en after sun detta året som vanligt eller räcker det med vanlig bodylotion efter en solig eftermiddag? Använder såklart SPF. 🌞💦

Tag
Solskydd