/ “Beauty Routine” med fokus på hårvård – enkel, effektiv och
Nadila
Beauty Pro
20/05/25-21:25(redigerad den 20/05/25-21:26)
“Beauty Routine” med fokus på hårvård – enkel, effektiv och anpassningsbar: ⸻ Min Hårrutin – För Friskt, Glansigt Hår 1. Tvätt (2–3 gånger i veckan) Produkter: schampo & återfuktande balsam • Masserar hårbotten i 2–3 minuter för att stimulera blodcirkulation. • Sköljer med ljummet vatten (inte varmt!) för att inte torka ut håret. • Lägger balsam endast i längderna – undviker hårbotten. 2. Djupvård (1 gång i veckan) Produkter: Hårinpackning med protein eller fukt beroende på hårets behov • Låter verka i minst 15–20 minuter, gärna med varm handduk runt håret. • Sköljer noggrant för att undvika produktrester. 3. Leave-in & skydd Produkter: Leave-in balsam + värmeskydd • Applicerar leave-in i handdukstorkat hår för extra fukt. • Alltid värmeskydd innan föning, plattång eller locktång. 4. Styling (vid behov) Produkter: Lätt stylingkräm eller hårolja • Undviker produkter med alkohol som kan torka ut håret. • Använder hårolja i topparna för glans och frisskontroll. 5. Sovrutin • Sover med håret i lös fläta eller med sidenmössa/kuddfodral för att minska slitage. • Undviker att lägga mig med blött hår – kan skada hårstråna. Bonus: Kost & Tillskott • Dricker mycket vatten, äter proteinrikt och tar ibland zink & biotin. • Ett hälsosamt hår börjar inifrån! (( varför just jag ska vinna 😙)) Älskar märket FRÅN KÉRASTASE Har använt andra schampon samt balsam från serien men ej just den ni har Gloss Absolu.. skulle va spännande att få hem och testa 😍 Jag taggar @amida som oxå älskar hår våd som mig 🥰🥰
Nutritive Masquintense Riche Hair mask 200 ml
Nutritive Masquintense Riche Hair mask 200 ml
Nutritive Bain Riche Shampoo 500 ml
Nutritive Bain Riche Shampoo 500 ml
Nutritive Bain Riche Shampoo Refill 500 ml
Nutritive Bain Riche Shampoo Refill 500 ml
Nutritive 8H Overnight Serum 90 ml
Nutritive 8H Overnight Serum 90 ml
När gör du den här rutinen?
2-3 gånger i veckan
Fortsätt utforska gemenskapen!