/ Jag minns en gång när jag skulle på en superviktig
Israt Jahan
Beauty Star
16/10/25-06:30
Jag minns en gång när jag skulle på en superviktig presentation på jobbet. Det var inför hela ledningsgruppen, och jag var jättenervös och kände mig verkligen osäker. Jag hade jobbat hårt med presentationen, men jag hade ändå en gnagande känsla av att jag inte var tillräckligt bra. Kvällen innan bestämde jag mig för att lägga extra tid på min makeup. Jag tänkte att om jag bara kände mig snygg och välvårdad, så kanske det skulle hjälpa mig att känna mig lite mer självsäker. Jag testade en ny teknik för att highlighta mina kindben som jag hade sett på en tutorial, och jag använde ett läppstift i en jätte fint läppstift färg som jag vanligtvis inte brukar använda. Det var en färg som jag hade köpt för länge sedan, men som jag aldrig riktigt hade vågat använda. När jag såg mig själv i spegeln kände jag mig plötsligt mycket starkare och mer självsäker. Det var som om sminket gav mig en rustning, en känsla av att jag kunde klara vad som helst. Jag kände mig redo att ta mig an presentationen och visa vad jag gick för. Under presentationen kände jag mig fokuserad och säker på min sak. Jag pratade tydligt och engagerat, och jag kände att jag hade ledningsgruppens uppmärksamhet. Efteråt fick jag massor av komplimanger, inte bara för presentationen utan också för min makeup. Flera personer kommenterade att jag såg strålande ut, och det gjorde mig så glad. Den dagen insåg jag verkligen vilken kraft smink kan ha. Det handlar inte bara om att se bra ut, utan också om att känna sig bra. Smink kan vara ett verktyg för att stärka självförtroendet och våga ta för sig. Det är en fantastisk känsla!
Look Of Love K.I.S.S.I.N.G Nude Romance
Charlotte Tilbury
Look Of Love K.I.S.S.I.N.G Nude Romance
Airbrush Flawless Setting Spray Matte 34 ml
Charlotte Tilbury
Airbrush Flawless Setting Spray Matte 34 ml
Hollywood Superstar Glow Kit
Charlotte Tilbury
Hollywood Superstar Glow Kit
Instant Look In A Palette - Dreamy, Bronzed Beauty
Charlotte Tilbury
Instant Look In A Palette - Dreamy, Bronzed Beauty