Hem / Beauty Routines / Söker du en dunder-glow-from-within-look? Well, look no
Mavi
Beauty Star
18/06/23-22:07 (redigerad den 30/06/23-14:56)
Söker du en dunder-glow-from-within-look? Well, look no further! Jag har väldigt torr hy som är eksembenägen, men inte superkänslig. Detta gör jag på morgonen för att återfukta min hud och säkra ett riktigt fint glow som inte ser oljigt ut: 1. Eftersom min hud är så väldigt torr så skvätter jag bara vatten på det för att få lite liv i kroppen. Därefter tar jag en pad och lite micellärt vatten för att rengöra det. 2. Går in med toner nr 1 och toner nr 2 - jag behöver alllll fukt <3 - lägger någon droppe i handflatan och klappar försiktigt in det i ansikte och dekolletage tills huden är mättad av fukt. 3. Går in med essence - applicerar på samma sätt som ovan. 4. Går in med Paulas Choice Vitamin C - lägger ett par droppar i handflatan och baddar in det i ansiktet. 5. Lägger ett rikt lager av ansiktskräm och låter det sjunka in en aning. 6. Applicerar solkräm!! Jag använder La Roche-Posays Anthelios UVMune 400 Invisible Fluid, kunde dock inte hitta den så taggar en dupe till den. Tadaaa, din hud kommer vara superåterfuktad och glowigt - utan att kännas oljigt eller tungt!
Klairs
Supple Preparation Unscented Facial Toner 180 ml
Benton
Snail Bee High Content Skin Toner 150 ml
COSRX
Advanced Snail 96 Mucin Power Essence Facial Toner 100 ml
SKIN TREAT
Dryness Repair Face Cream 50 ml
Ambre Solaire Anti-Dark Spots & Anti-Pollution Super UV Protection Fluid SPF 50+ 40 ml
När gör du den här rutinen?
Morgonen