/ Jag har naturligt lockigt hår med hög porositet, vilket
Karina
Beauty Star
20/05/25-11:56(redigerad den 20/05/25-11:57)
Jag har naturligt lockigt hår med hög porositet, vilket innebär att mitt hår lätt suger åt sig fukt men också snabbt blir torrt igen. För att ta hand om mina lockar använder jag Curl Manifesto-serien från Kérastase, som verkligen gör stor skillnad. Serien är anpassad för lockigt och krulligt hår och hjälper mitt hår att bli återfuktat, mjukt och definierat. Min rutin börjar med Bain Hydratation Douceur, ett återfuktande schampo som rengör skonsamt utan att torka ut håret. Efter schampot använder jag Masque Beurre Haute Nutrition, en djupt vårdande inpackning som ger intensiv fukt och näring, sedan applicerar jag balsam för att låsa in all fukt! För att bevara lockarna och minska friss använder jag sedan Crème de Jour Fondamentale, en leave-in-kräm som definierar lockarna och skyddar håret under dagen. Tack vare de här produkterna känns mitt hår friskare, ser mer levande ut och lockarna håller sig fina längre. Curl Manifesto-serien har verkligen blivit en viktig del av min hårvårdsrutin. Jag skulle verkligen vilja vinna Gloss Absolu-serien för att ge mitt lockiga hår den extra kärlek och glans det förtjänar. Mitt hår har hög porositet, vilket betyder att det lätt blir torrt, frissigt och tappar sin naturliga lyster. Trots att jag redan vårdar det med Curl Manifesto-serien från Kérastase, känner jag att mitt hår ibland behöver det där lilla extra för att verkligen stråla. Gloss Absolu-serien verkar vara precis vad mitt hår behöver, glansgivande, vårdande och samtidigt skyddande utan att tynga ner mina lockar. Jag älskar känslan av ett friskt, mjukt och glänsande hår, och jag tror att Gloss Absolu skulle kunna ta mina lockar till en ny nivå. Det skulle kännas så lyxigt att få ge mitt hår den behandlingen! @Evan Hanna
Curl Manifesto Bain Hydratation Douceur Shampoo 250 ml
Curl Manifesto Bain Hydratation Douceur Shampoo 250 ml
Curl Manifesto Fondant Hydratation Essentielle Conditioner 250 ml
Curl Manifesto Fondant Hydratation Essentielle Conditioner 250 ml
Curl Manifesto Gelée Curl Contour Leave-in Serum 150 ml
Curl Manifesto Gelée Curl Contour Leave-in Serum 150 ml
Curl Manifesto Masque Beurre Haute Nutrition Hair Mask 200 ml
Curl Manifesto Masque Beurre Haute Nutrition Hair Mask 200 ml
Curl Manifesto Refresh Absolu Leave-in Serum 190 ml
Curl Manifesto Refresh Absolu Leave-in Serum 190 ml
Curl Manifesto Crème De Jour Fondamentale Leave-in Serum 150 ml
Curl Manifesto Crème De Jour Fondamentale Leave-in Serum 150 ml