/ Min hårvårdsrutin & varför Gloss Absolu är nästa steg 💫
sofiaelaswad
Beauty Beginner
20/05/25-20:15(redigerad den 20/05/25-20:15)
Min hårvårdsrutin & varför Gloss Absolu är nästa steg 💫
Min nuvarande rutin fokuserar på fukt, färgbevarande och glans – tre saker mitt behandlade hår verkligen behöver. Jag använder L'Oréal Paris Elvital Hyaluron Plump Shampoo för en skonsam rengöring som inte torkar ut, kompletterar med Olaplex No.6 Bond Smoother som återfuktande leave-in, och avslutar med Olaplex No.7 Bonding Oil för att kapsla in fukten och ge extra glans.
Men jag söker fortfarande det där lilla extra – glansen som håller hela dagen och känslan av ett riktigt välmående hår, utan friss och med naturlig lyster. ✨
Kérastase Gloss Absolu-serien känns som ett genomtänkt, professionellt alternativ för just det. Kombinationen av vårdande ingredienser och glansgivande egenskaper lockar mig verkligen – särskilt som jag har färgat hår och ofta stylar med värme.
Att få chansen att testa hela serien skulle inte bara vara en lyx – det skulle vara ett naturligt och spännande nästa steg i min hårvårdsresa.
Taggar @rabialaswed som alltid har koll på de bästa hårtipsen 💇♀️✨
#kicksbeautytalk #kerastase #glossabsolu
Olaplex
No.7 Bonding Oil 30 ml
L Oréal Paris
Elvital Hyaluron Plump Hair Shampoo 250 ml
Olaplex
No.6 Bond Smoother 100 ml
När gör du den här rutinen?
Jag gör den två gånger i veckan – oftast i samband med tvätt och när håret behöver extra fukt och glans.