Nyårsmakeup – Glowig look för 2025 ✨ Hej beauty-lovers! Jag ville dela min nyårsmakeup som jag satsade på en glowig, sofistikerad look med hållbara favoriter. Här är vad jag använde och hur jag skapade looken: Bas: • Primer: Lancôme – Den perfekta grunden för en jämn och återfuktad hud. • Foundation: Dior Forever Skin – Ger den där felfria, naturligt strålande finishen som håller hela kvällen. • Concealer: En lätt concealer under ögonen för att ljusa upp och ge en pigg look. Ögon: • Ögonskugga: MAC – Jag använde en kombination av varma toner för en mjuk definition och en glowig effekt på ögonlocket. • Eyeliner: En tunn linje med eyeliner för subtil definition. • Mascara: Långa, separerade fransar med en volymmascara för att öppna upp blicken. • Bryn: Naturligt definierade bryn med en ögonbrynspenna. Kinder: • Rouge: NARS – Den perfekta nyansen för en fräsch, rosig glöd. • Highlighter: En lätt dutt av highlighter för att framhäva kindbenen utan att överdriva. Läppar: • Läppstift: En nude-rosa ton för en elegant och naturlig touch. Finish: • Settingspray: Fixerade allt med en settingspray för att hålla makeupen på plats och bibehålla lystern hela natten.
Vad finns i din makeup bag? Tycker alltid det är kul att kolla på sånt här & själv få lite tips! Så tänkte att nu gör jag en själv 🤍 Använder själv ganska simpel make up, då jag trivs bäst när det är naturligt! Erborian CC red & CC cream varierar jag mellan, och ibland med Lumene CC cream över. Primer från Hourglass veil mineral primer. Det är sällan jag använder foundation/puder, men när jag väl gör det är det Jane Iredale. Älskar deras produkter 🥰 Använder mig av Caias concealer samt Clarins för att ljusa upp ögonvrån. När det kommer till smink älskar jag rouge och just nu varierar jag mellan Jane Iredale, Rare Beauty samt make the make! Bronzer, en nyupptäckt favorit från Lančome. Mascaran är även den Jane Iredale. En tubmascara som förändrat mitt liv! Lite överdrivet kanske men har alltid rinniga ögon pga diverse allergier etc och alla mascaror jag använt tidigare har legat under ögonen efter lunch. Men inte denna. Så överger aldrig ❣️ Och på läpparna Ole Henriksens peptid är lip treatment. Även den en favorit jag aldrig överger ✨✨ Necessären är från Åhléns och en julklapp från min tonårsdotter
Åh, så frustrerande att det inte går att redigera sitt svar i "help a shopper" 🫣 Som svar på Helenas fråga när det gäller underlag till ögonskugga var det ju det här jag ville framföra: När det gäller bas för ögonskugga är Primer Potion från Urban Decay en klassiker. Den finns med både matt och skimrig finish. Sedan några år tillbaka har jag själv gått över till High Definition Eyeshadow Base från Nyx, som är ett bra budgetalternativ. En del väljer istället att lägga en krämig ögonskugga som bas för puderskuggor. Jumbo Eye Pencil från Nyx är mångas favorit. Den svarta pennan ger jättefint djup när man lägger den under en mörk ögonskugga. Men nu när vi ändå är inne på primers och hållbarhet, har du något tips på hur man får ut mesta möjliga av sin ögonskugga?
Jag minns inte var jag först såg det här tipset, men efter att det dykt upp i flera kanaler fick jag för ett tag sen anledning att testa: Ni vet när man har bråttom iväg, drar en svart tröja över huvudet och plötsligt märker att deodoranten lämnat tråkiga vita märken efter sig? Jag tycker inte att det funkar att torka med fuktig trasa, för fläckarna kommer tillbaka när tyget torkar. Det visar sig att lösningen stavas "sammetsgalge". Ni vet, en sån där tunn galge täckt med sammet för att inte plagget ska halka av. Lite gnugg med sammetsytan mot den störiga fläcken och problemet är löst! Det funkar säkert med andra sammetsliknande ytor också, men en svart sammetsgalge var vad som användes i tipset så det är numera även min go to. Funkar även på fläckar av löspuder 😊 Har du någon otippad lösning på beautyrelaterade missöden?
🪲💜🪲 NYX kollektion BEETLEJUICE 🪲💜🪲 Kikade på och testade dessa Limited Edition produkter i butik. De är nu till halva priset på rean. Ögonskuggspaletten är för någon mer modig än mig men färgerna är verkligen läckra och precis lika bra pigmenterade som NYX ordinarie paletter. Blushpalettens knalliga färger är väldigt pigmenterade blev faktiskt jättefina på huden när jag testade dem på handryggen. 🌸🍑 Glömde tyvärr ta bild men det var lite kaos i butiken. Inte kaos i själva butiken men jag var inte direkt ensam i butiken om man säger så. 😁 Lipgloss Beetlejuice Sandworm Swirl är populära Buttergloss i Limited Edition förpackningar och nyanser. Buttergloss är ju Buttergloss och när de är till halva priset så är det en bra deal. Januari blir definitivt roligare med ett av dessa i väskan. 🪱😃
✨️⭐️ Fynda på KICKS rea ⭐️✨️ Vill bara tipsa om några fina läpprodukter som är med på KICKS rea. ANASTASIA Lipgloss Duo sänkt med 30% är ett Value Pack som redan är väldigt prisvärt från början så med sänkningen nu får man två fullsize lipgloss, från den ordinarie kollektionen, billigare än ordinarie pris för ett. Mycket glitter (som inte känns) i den behagliga vaniljdoftande formulan. ✨️ På bilden ett tidigare Value Pack jag köpt men även ett av de glittriga glossen från kollektionen som ingår i år. Jag har färgen Peachy. Den ingår inte i setet men är från samma kollektion så ni ser hur glittriga de är. I setet ingår Honey Diamond och Amber Sparkle. NYX Lipgloss från Beetlejuice kollektionen är sänkt med 50%. Butter Gloss härliga formula men i Limited Edition förpackningar och nyanser. Bli inte avskräckta av färgerna. Jag köpte precis om den grön-rosa swirlen och den är bara i en fin rosa nyans. 🌸
Sugen på en ny setting mist/spray! Dessa är mina favoriter. Jättenöjd med alla tre men vill testa någon ny. Har nu testat den nya från NARS, som de flesta testpersoner höjt till skyarna, 3 gånger men saknar wow-känslan jag vill ha för det priset. Håller makeupen bra men inte bättre än Urban Decay's All Nighter Setting Spray. Fin naturlig finish. Inte lika behaglig mjuk mist som t ex Morphe. Doftar inte gott och är väldigt dyr. Är nyfiken på IDUN Minerals nya (orange) då jag verkligen gillar deras andra (den röda). Någon som testat den redan? Vad tycker ni i så fall? Har ni någon annan ni kan rekommendera? Jag vill ha en naturlig finish, lite lyster är ok men absolut inte massa glow! Skulle jag välja en just nu skulle det nog bli IT Cosmetics Your Skin But Better Setting Spray. Känns som lite av en doldis, tycker jag, och fram till rätt nyligen visste jag inte ens att den fanns. Behaglig spray och härlig känsla på huden. Håller makeupen bra och doftar jättegott. Dessutom massa hudvårdande ingredienser. Har faktiskt aldrig blivit besviken på någon produkt från IT Cosmetics som jag testat, vare sig hudvård eller makeup (foundations).
Julmys med min favorittradition Varje år ordnar jag julmust i små flaskor och hembakade pepparkakor till alla tre skiften på min makes station, som han får ta med sig på julafton. På hans jobb brukar det finnas stora flaskor och julmat på julafton men det är tyvärr rätt sällan ambulanspersonalen i Sthlm hinner sitta på stationen, oftast är de ute på jobb precis hela tiden, och varken julmat eller en stor flaska julmust är särskilt lätt att ha med sig i ambulansen... Så för att visa att jag tänker på dem när de sliter på julafton så brukar jag ordna det här som är mycket lättare att ta med sig på språng. På etiketterna (som jag gör själv) står det vad jag hoppas är uppmuntrande hälsningar till dem. Det här blir dock sista julen som ambulansen får det här av mig, för till nästa jul är han färdigutbildad polis och då blir det en helt ny yrkeskår som får ta över traditionen. Håller på att välja ut en ny parfym till mig själv och just nu leder den här som jag fick prover av i butik här om veckan. Det blir min lilla tack till mig själv
Härliga dofter och en härlig helg! 🎄🌞 Jag är ju inte någon stor förespråkare när det kommer till layering. Vill inte mixa för många doftnoter och riskera att de "krockar" men har upptäckt att en av mina små älsklingar, YSL Black Opium Le Parfum, passar väldigt bra till att göra vissa parfymer med vanilj ännu mjukare och varmare. En riktig mys-katalysator! 🤍 Igår kväll middag med vänner, nästan alltid italienskt, och min mix av Black Opium Over Red EdP (kryddig med söta körsbär) tillsammans med lyxiga vaniljdrömmen Le Parfum gifte sig perfekt med tiramisun till dessert. 🥰 Ni vet en sådan där doft-och smakupplevelse när man nästan får tårar i ögonen. Händer inte ofta! Idag långpromenad i solsken! Satt t o m och solade en liten stund (utan solskydd 🫣😁). Även idag Le Parfum men tillsammans med Burberry's stora hit, Goddess EdP. Vanilj, aromatisk lavendel, kakao och ingefära förstärkt med ännu mer vanilj och mjuk kryddighet. Nästan mys-överdos-varning på den kombon, farligt nära julfilm-på-Netflix-nivån! 🥰 Hoppas ni haft och har en fin helg också! 🎄💝
REA året runt! Tror detta året slår rekord i reor. Vet inte om man ska skratta eller gråta! 🤣🥲 Fullkomligt drunknar i utskick om julreor och förtur till mellandagsrean. Tyckte redan att Black Friday som många butiker här i Sverige gjort till Black Month gav lite sur eftersmak och nu innan julklapparna ens lagts under granen börjar många sälja ut julaskar och annat med 30-50% rabatt, 2 för 1 osv. På ett sätt skönt att man redan nu innan julhelgen kan klicka hem sånt man "behöver" eller vill testa. Kanske bunkra några extra fina presenter för kommande födelsedagar osv. och faktiskt slippa bry sig om eventuella mellandagsreor och istället umgås, koppla av och njuta av sin välbehövliga julledighet. En annan känsla som ligger och puttrar är, i alla fall för mig, att man på något sätt får känslan av att känna sig lurad. För vad är egentligen ordinarie priser när det snart är rea året runt? Det är ju redan väl känt att ouppnåeliga ideal på sociala medier är en av flera orsaker till dålig självkänsla och psykisk ohälsa bland många yngre. Tror att köphysterin som skapats riskerar att förvärra det hela då jag tror att denna målgrupp också är "an easy target" för handeln. Jag har själv shoppat lite redan och kanske blir det något mer om det är ett riktigt bra fynd. Men inte utan att tänka efter riktigt noga. Dags att värdera både sig själv och sina pengar högre! 🥰💰🥰💰🥰💰 Behöver man inte tänka på pengar alls tycker jag man ska köpa något extra att slå in och lägga i en av alla dessa julklappsinsamlingar som tyvärr behövs. Tror jag tänker lite för mycket ibland... men är det någon som känner likadant - eller inte, får ni gärna kommentera! 😃
✨️ 24 days of beauty ✨️ Dag 21 – Glitter palette ✨️ Den vackraste glitterpaletten av dem alla måste ju vara Siren song från LH cosmetics. Otroliga glitterskuggor i härliga färger inspirerade av havet. 🧜🏼‍♀️ Fun fact: Jag var den första i världen att äga en Siren song-palett! 😂 Det blev något fel hos LH så jag fick upp en annons för paletten och beställde den så klart direkt, trots att de inte hade släppt den än. Jag fick hem den 3 november förra året och den släpptes 6 december så jag fick sitta på den hemlisen i en månad. Fick senare höra att jag blivit något av en legend på LHs kontor på grund av detta. 😄 Deras kundservice är suverän, de hade ju faktiskt kunnat avbryta min order eller vänta med att skicka paletten tills den släpptes. 😊
👁 Mascaratest 👁 Jag fick Lancôme Hypnôse Drama mascara som en gåva av Kicks (tack snälla! ❤️) och har nu testat den på alla möjliga vis. Först och främst så förstår jag varför folk avgudar denna mascara, för herregud, mina fransar blev så långa att de nästan trasslade in sig i ögonbrynen! 😂 Och en kollega trodde att jag hade lösögonfransar. Vill man ha längd och bokstavligen dramatiska, ganska tjocka fransar så bör man testa denna. Det jag inte gillar är framförallt borsten som är böjd, jag avskyr den faktiskt. Den gör det svårt att applicera mascaran snyggt, fransarna klumpar ihop sig osv. Sen smular den sig lite på mig, men det är bara att borsta bort för det är när den torkat bara, inte under dagen. Den är oväntat svår att få bort, trots att den inte är vattenfast. Vet inte vad det beror på men märkligt är det. 😄 Efter att ha använt borsten från min favoritmascara till att applicera Hypnôse Drama så var jag mycket mer nöjd med resultatet (bild 2). Då fick jag den dramatiska effekten av själva mascaran men även fint separerade fransar utan klumpar och grejer. Hade mascaran haft en bättre borste så hade jag tyckt mycket mer om den, men man kan som sagt använda en annan borste även om det så klart är lite meckigare. 😊 For reference så lägger jag alltid bara ett lager mascara för jag tycker bara det blir spindelben med fler lager. Så både bilder och åsikter gäller ett lager.
I Beauty Looks har jag nämnt att min (ganska gamla) telefon jämnar ut färger på bild så det mesta av min sminkning syns inte alls som i verkligheten. Jag fick det egentligen bra tipset (jag tycker alltså att det är ett helt rimligt tips!) att ta bilden i dagsljus (vilket med just mina senaste Beauty Looks var omöjligt) så jag tänkte bara visa här. Man ser lite lite av min blush, men inte alls hur basen egentligen ser ut. Ögonskuggan brukar man kunna se okej, inte alls lika levande på bilder som i verkligheten men ändå okej. Visar både bild från nu, i ljus, och bild från när det var mörkt men jag inte sminkade mig förrän på em. Jag får helt enkelt fortsätta acceptera att blush, glow och fin bas inte kommer synas på mina bilder tills jag skaffar en ny telefon, vilket blir när den här går sönder 😅
Jag har återupptäckt en parfym som jag jämt hade hemma tidigare. Men när den senaste Alien tog slut för 4-5 år sen, så föll den lite i träda hos mig. Har tänkt på den och varit lite sugen att köpa den igen, men samtidigt varit lite skeptisk då jag vet att vad man tycker om dofter kan förändras. Som t.e.x Versaces Bright Crystal har jag använt enormt mycket till jobbet tidigare. Fick för mig att köpa den igen på julrean förra året och klarar den bara inte nu. Tycker inte alls om den och blir nästan lite illamående av den. Därför har jag inte gjort slag i saken med Alien, då jag var rädd att samma skulle ske med den. Men så fick jag med en Alien i 5 ml med en beställning och det roliga är att jag gillar den lika mycket som förrut 😀 Det blommiga, träiga i den och att parfymen först känns ljus och lätt men sen djupnar och blir lite mustigare och mörkare när den sutiit på ett tag. Nu har jag inte använt någon annan parfym sen jag fick den här för 2 veckor sen och helt klart kommer mitt nästa köp av parfym bli en stor Alien, för den har åter igen blivit min nya go-to parfym 😍
🎄📚 JULMYS 📚🎄 Jag läser mycket och har alltid gjort. För att både komma i stämning inför julen och hitta julkänslan men också bara för avkopplande mys så läser jag julfeelgood. Bok efter bok sedan mitten på november. Ett måste precis som pussel i juletider! 🧩📚🥰 En bra bok och en mysig filt och något gott på bordet. Varm choklad, glögg, kryddigt te eller en vanlig bryggkaffe med kanel, kardemumma och varm mjölk. Har ju bakat och gjort så mycket julgodis så jag nästan redan tröttnat på det. Men så smakar det ju också godast innan jul, eller hur? 😋😁 Knäck, Polkakrisp, Skumtomtefudge, Mintkyssar, Müslibräck... Brukar ni baka och/eller göra eget julgodis? 🍬 På bilden också nya La Vie Est Belle L'Elixir EdP från Lancôme. Doftnoter bl a hallonlikör och viol.
Till ALLA Beauty Talks ⭐️ stjärnor ⭐️! Stort tack för responsen på mitt tidigare inlägg om Beauty Testers. Hoppas inte jag missat att tacka för någon kommentar, inte klar ännu...😁 Uppenbarligen fanns det en del tankar och åsikter om detta och jag är så glad att så många ville dela med sig / delta i diskussionen. Och så roligt att ni också börjar "prata" med varandra! 🥰 Ett community byggs av medlemmar som känner delaktighet och samhörighet. En plats där vi delar samma intresse och kravlöst kan "hänga". Ibland som festens mittpunkt och ibland vill man bara vara i rummet. Allt är ok. Det låter kanske klyschigt men kom ihåg: EN stjärna gör ingen STJÄRNHIMMEL och just därför är just DU så viktig! ⭐️✨️ Nu har mitt te svalnat till en perfekt temperatur så nu ska jag ta ett bett på min pepparkaka! 😋
Min julmysrutin 🎄✨ Nu när vintermörkret har slagit in och julen närmar sig, har jag skapat en liten julmysrutin som verkligen får mig att känna mig avslappnad och fånga julkänslan. Här är mina bästa tips för en perfekt julkväll i mysfaktor! 1. Tända ett doftljus – Jag älskar att skapa den rätta julstämningen med ett doftljus från Rituals eller Sol de Janeiro. Det sprider en så härlig, lugnande doft i hela rummet och skapar en mysig atmosfär. Just nu är jag helt förälskad i The Ritual of Ayurveda från Rituals. 2. Hårinpackning från Maria Nila – För att skämma bort mitt hår, gör jag en hårinpackning från Maria Nila. Jag älskar deras Pure Volume Mask, som återfuktar håret på djupet och får det att kännas så mjukt och friskt. Perfekt för att ge håret en liten boost inför vintermånaderna. 3. Ansiktsmask från Klairs – För att ge min hy lite extra kärlek, slår jag på en E-vitaminmask från Klairs. Den känns så lugnande och ger verkligen huden en fin lyster. Jag brukar låta den sitta på medan jag slappnar av med min favoritbok eller en bra film. 4. Vit varm choklad – Det är ju något magiskt med vit varm choklad under vintermånaderna! Jag brukar göra en kopp med massor av marshmallows – en riktig julfavorit som får mig att känna mig helt bortskämd. 5. Mysig julfilm – För att avsluta kvällen tänder jag några ljus, kryper ner i soffan och ser på en mysig julfilm. Jag älskar gamla klassiker som "Ensamma hjärtan" eller den alltid stämningsfulla "The Holiday". Vad är era favoritjulfilmer? Det här är min lilla rutin för att verkligen fånga julkänslan och koppla av. Har ni några härliga julmysfavoriter eller tips på produkter som gör er vinter ännu mysigare? Dela gärna!
✨️💖 Beauty Testers 💖✨️ Det har verkligen varit ovanligt många testprodukter den här hösten och väldigt roligt att också så många relativt nya community medlemmar fått möjligheten att bli utvalda Beauty Testers. Jag är själv väldigt aktiv på communityt och gillar verkligen detta forum vilket jag hoppas framgår av mitt engagemang. Ett engagemang som absolut inte har någonting att göra med eventuella gratisprodukter som ni nog förstår. Jag har blivit utvald en gång de senaste 15 månaderna (testade en hudvårdsprodukt från Hickap tidigare i höstas och gången innan dess var i september 2023) så att man har större chans ju mer aktiv man är stämmer kanske inte alltid! 😂 Jag har anmält mitt intresse till de flesta produkter som lagts ut. Om det gäller produkter som inte är för min hudtyp eller t ex för färgat hår skickar jag inte in dessa då jag tycker att de bäst testas av rätt målgrupp. Detsamma gäller om det är produkter jag redan har eller haft. Då kan någon annan få chansen i stället. Är det bara jag som tänker så här? Hur gör ni andra, skickar ni in på allt oavsett om produkten passar er? Kommentera gärna oavsett vad ni tycker eller vill dela! Jag behöver er hjälp för att öka mina chanser! 😂🥰
JULMYS ❤️ Det finns för mig inget som är så avstressande som att umgås med djur. Lugnet, närheten och att bara vara i nuet. Simma ikapp på sommaren (även när jag crawlar förlorar jag 😂), dofta in hösten i skogen eller pulsa fram i snön tillsammans. Jag har i år önskat mig bl a en gåva till Hundstallet så att de kan fortsätta sitt fantastiska arbete. Lämnade själv tidigare i höst över en kasse med filtar, gosedjur och leksaker på en av deras anläggningar. Har insett att inget ger mer glow och glöd än engagemang så försök hitta något du verkligen brinner för. 🥰🔥✨️ Har du redan hittat något får du gärna berätta! Hundstallet kommer ha personal som tillbringar hela nyårsnatten på plats för att ingen hund ska behöva vara rädd ensam. 💞 Läs mer på deras hemsida om du blir nyfiken eller vill veta mer. Att stötta genom att bli medlem kostar för ett helt år mindre än en mascara!!! 👀
Tester 🪷 Första intrycket av La Roche-posay Anthelios UVmune SPF 50+ 1) Känns lätt på huden 2) Lämnade inte en vit hinna på huden 3) Makeupen satt bra på den. Observera jag ändrade ingenting av min vanliga rutin på morgonen bara ny SPF. Första bilden är kl 06:30 i badrums ljus. Brukar tvätta ansiktet med bara vatten på morgonen. Smörjer min dagkräm - Beauty act Hydra reparation melting Cream och avslutar med La Roche-posay Anthelios UVmune SPF50+ innan sminket ska på. Den andra bilden är kl 13.00 med hudvård och sminket från morgonen som består av Lumene cc cream / Fair Blush Rose Inc / Camilla Murumuru bronzer /Light Hickap Preppy primer setting spray/ Matte finish Är 47 år gammal har alltid fokuserat på basen mer än Makeupen. Hudkräm, SPF och CC cream är en MORGON-rutin som jag följer året om. La Roche-posay Anthelios UVmune SPF 50+ kommer jag utvärdera mer framöver detta var min första intryck som landade precis som min älskade Vichy Capital Soleil Age SPF 50+ Nu är det kallt ute ❄️☃️ ska bli spännande och se hur spfen funkar i sommaren då jag tenderar att få mer fet hud. Har normalt en T zon som är fet men under vintern och med åldern ändras huden därför bör jag anpassa min hudvård rutin efter det. 🙂
❤️Hej tjejer! Julen är verkligen på ingång, och jag tycker det är så mysigt att ge bort julklappar som känns personliga och lyxiga. Jag tänkte att vi kunde dela våra bästa julklappstips här – både för våra nära och kära, men också för oss själva (för vi förtjänar ju också en liten julklapp!). Här kommer några av mina favoriter: 1. Rituals-doftljus eller doftpinnar Perfekta för att skapa en mysig julstämning hemma! Jag gillar verkligen deras The Ritual of Ayurveda – Jag älskar hur den här doften sprider en lugn och avkopplande atmosfär hemma och får hela rummet att kännas som en spa-oas. 2. Hårvårdsprodukter från Kerastase Deras produkter är så lyxiga och gör verkligen underverk för håret. Elixir Ultime är en favorit – den ger glans, mjukhet och en fantastisk doft som varar länge. 3. Läppolja från Clarins Den här läppoljan är en av mina bästa skönhetsfavoriter! Den ger läpparna en mjuk, härlig känsla och ett fint skimmer. Perfekt som present till någon som älskar self-care! 4. Doft från Sol de Janeiro Den här doften är helt magisk! Brazilian Bum Bum är en lyxig, söt och tropisk doft som verkligen får en att känna sig bortskämd. Den är så härlig och varar hela dagen! Vad har ni för julklappsidéer i år? Något ni själva skulle vilja få eller ge bort? Jag älskar att få nya tips och idéer, så dela gärna era bästa presentförslag! 🎁
❤️ 24 dagar av skönhet ❤️ Dag 12: blush (tyvärr fanns bara den ena färgen att tagga) Det här året har jag förälskat mig i liquid blush, och efter mycket (!) research inför mitt första köp så blev det Nars Afterglow Liquid Blush. Jag köpte först den ena färgen och insåg att den var perfekt till vardags men inte till fest som jag hade tänkt som första tillfälle att använda den, så det blev en något mörkare nyans också. Med den här blushen tycker jag att man får bygga upp färgen till den täckning man vill ha, första appliceringen blir relativt ljus men syns fortfarande, men produkten är väldigt lätt att bygga. När man först tar på den kan det kännas som att man tagit lite för mycket men färgen sjunker in lite. Efter det håller den sig på samma nivå resten av dagen tycker jag!
Asså wow!! Antalet komplimanger jag får komplimanger när jag använder duon av sky high och last paradise tillsammans. Känner att jag måste dela med mig denna rutin. 🤗🤗 Duon till höger är vattentäta och perfekt för längre dagar eller när det regnar och snöar mycket. Duon till höger är inte vattentäta. Hur jag applicerar på en sida i taget, först böjer jag mina ögon fransar såklart. Sedan sky high från boten till toppen men fokuserar mest på mellan av fransarna till topparna av de både på baksidan och framsidan. Sedan går jag direkt in med lash paradise på samma ögonfrans och applicerar mest på baksidan än framsidan då det gör mest volym men gör självklart på framsidan. Det kan se lite klumpigt först men gör andra ögat samma sätt oberoende på vilken av duoserna du använder. Sedan när due klar med båda fransarna går du inte med en ögonfrans böjare och det ger verkligen ”dina fransar men bättre” looken. Ger mer längd och volym. Det hjälper även att värma upp ens ögonfrans böjare (jag brukar använda min hårtorkare då den blir varm snabbt på några sekunder men det blir inte för varmt att det bränns)
Poison Dior Noir ger kvinnlig och kraftfull elegans vibbar. Rekommenderar denna för de som gör intryck och uppskattar djupa, intensiva dofter. Letar du efter en parfym som kombinerar mörk mystik med feminin charm är detta ett utmärkt val. Denna doften håller väldigt länge under hela dagen skulle jag säga 4,7/5⭐️ på den skalan Doftkategori: Orientalisk-blommig. Kombinationen av blommor och varma, rika noter gör denna parfym både mystisk och beroendeframkallande. Passar bäst för: Kvällar, romantiska tillfällen och kallare väder, eftersom den är intensiv och har en långvarig doft. Poisen Dior Noir och dess noter: Toppnoter: Bergamott – En frisk citrusdoft. Mandarin – Söt och saftig citrus. Persika – Mjuk och fruktig. Litchi – En exotisk, lätt söt ton. Hjärtnoter: Lilja – Elegant och feminin, med en varm blomdoft. Jasmin – Rik och blommig. Vitlilja – Krämig och pudrig med en sofistikerad känsla. Basnoter: Vanilj – Söt och varm. Amber – Sensuell och gyllene. Mysk – Mjuk och förförisk. Vetiver – Ger en jordig och balanserad avslutning.
Parfymen på bilden är Dolce & Gabbana The One for women. Den är en orientalisk och blommig doft som är både lyxig och sofistikerad. Dolce & Gabbana The One är perfekt för kvällar och speciella tillfällen tack vare sin rika och varma doftprofil. Den är feminin, elegant och tidlös. Denna doft håller väldigt länge tycker jag 4/5⭐️. Har haft den länge och den är inte börjat dofta som alkohol. Här är en beskrivning av dess noter: Toppnoter: Bergamott – En frisk citrusdoft. Mandarin – Söt och saftig citrus. Persika – Mjuk och fruktig. Litchi – En exotisk, lätt söt ton. Hjärtnoter: Lilja – Elegant och feminin, med en varm blomdoft. Jasmin – Rik och blommig. Vitlilja – Krämig och pudrig med en sofistikerad känsla. Basnoter: Vanilj – Söt och varm. Amber – Sensuell och gyllene. Mysk – Mjuk och förförisk. Vetiver – Ger en jordig och balanserad avslutning.
Boss Femme från Hugo Boss. Det är en mjuk och feminin doft med en romantisk och blommig karaktär som passar perfekt för dagtid och mer formella tillfällen. Doften håller inte lika länge under dagen som man kanske skulle vilja 2/5⭐️. Men ändå väldigt bra har haft den i 3 år och den har inte börjat dofta alkohol. Om du har viljat testa denna parfym rekommenderar jag att ge den en chans. Passar bra för folk som min Här är doft noterna för denna parfym: Toppnoter: Mandarin – En frisk och citrusaktig öppning. Svarta vinbär – Ger en fruktig och lätt söt touch. Freesia – Blommig och delikat. Hjärtnoter: Bulgarisk ros – En klassisk, djup och romantisk blomdoft. Lilja – Ger en ren och mjuk blommighet. Jasmin – Tillför en fyllig och elegant blommighet. Basnoter: Aprikos – En söt och fruktig ton. Amber – Varm och sensuell. Mysk – Ger en mjuk, krämig och pudrig avslutning. Det är en mjuk och feminin doft med en romantisk och blommig karaktär som passar perfekt för dagtid och mer formella tillfällen.
Gucci Flora Gorgeous Gardenia. Den håller rätt sp bea under dagen 3/5⭐ på den skalan. Köpte den här i 2019 och den har inte har ens lite börjat lukta som alkohol och om nänting blir den lite söttare med tiden. Rekomenderar denna för människor som gillar stt ha parfymer länge och ha i lager med andra parymer. Den luktar blommig och sött men inte för stark. Doftnoterna för denna parfym: Toppnoter: Röda bär – Ger en söt och fruktig öppning. Hjärtnoter: Vit gardenia – Blommig och krämig doft som är elegant och feminin. Frangipani (plumeria) – Lägger till en exotisk och mjuk blommighet. Basnoter: Patchouli – Ger en jordig och djup ton. Brun socker – Sötar basen med en varm och gourmand känsla. Det är en blommig och söt doft som passar bra under dagen och bra speciella tillfällen.
Ville dela med min av mina produkter jag använder dagligen ✨ Dr.jart krämen är perfekt för de som har lite rodnader som de vill jämna ut, jag brukar ta en liten mängd för att dutta över de områden jag upplever är röda. Lite räcker en bra bit. Krämen upplever jag är lätt och återfuktande. När det kommer till ögonen så använder jag Caias wake me up kräm, såå bra för den som vill täcka mörka ringar och samtidigt ge massa lyster 😍. Över denna kör jag min absoluta favorit concealer ifrån it cosmetics, även här räcker en liten mängd länge! när det gäller blush och bronser så brukar jag variera, men de jag har på bilden är de produkter jag använder lite extra. Super fint resultat och lätta att arbeta med. Ett sista tips som jag vill ge är Emma. S mist, perfekt att använda över sminket. Jag gör det varje dag, för att ge mitt smink massa fukt och lyster och jag upplever att sminket smälter ihop så fint! Testa nästa gång du sminkar dig 💓 (Råkade skriva inlägget i fel forum, så jag delar om det på nytt)
En vaniljdröm - YSL Black Opium Le Parfum 🤍🖤 När denna lanserades i Sverige stod jag nästan på dörren för att provdofta. Hade redan originaldoften Black Opium EdP och efter att ha läst om denna flanker var jag nog ganska säker på att jag skulle älska den. Och det gjorde jag! 🥰 Den är kraftfullare och mer intensiv i doften, även om den inte upplevs så då den är mjukare, än originalet. Helt magisk och väldigt mysig med sina fyra olika vaniljdoftnoter och mindre edgy än originaldoften som också har doftnoter som lakrits och bittermandel. Älskar YSL's egen beskrivning: "Med bara en litet stänk parfym skickas du in i det mörka svarta kaffeackordet, den strålande doften av ultrafeminina vita blommor och den intensiva kvartetten av vanilj. BLACK OPIUM LE PARFUM kommer i en exklusiv och ikonisk flaska redo för kvällen i en dräkt lika skimrande som en couture-svart vinylklänning."
"Klassisk Hollywood Glamour ✨❤️" Denna look är en hyllning till den tidlösa glamouren från Hollywoods gyllene era. Med perfekt skinande vågor i håret, en skarp vingad eyeliner och läppar i en djärv röd nyans fångar den allt vi älskar från 40- och 50-talets ikoniska skönhetsstilar. Nyckelprodukter för att skapa denna look: 👁️ KVD Beauty Tattoo Liner – för den precisa och långvariga vingen. 💄 Dior Rouge Dior Forever Liquid Lipstick i nyansen 999 Forever Dior – den perfekta röda färgen för en matt finish som håller hela dagen. ✨ Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place Foundation – för en långvarig, felfri bas som klarar både ljus och kamera. 🌟 MAC Mineralize Skinfinish i Soft and Gentle – för en diskret highlight som framhäver kindbenen. Det här är en look som passar för allt från gala till en elegant kväll. Vad tycker ni om denna klassiska glamour? #KICKSBeauty #HollywoodGlam #TimelessMakeup #RetroInspo #MakeupLovers
"Soft Glam med en Retro Touch 🌸✨" Den här looken är inspirerad av tidlös mjuk glamour med en hint av retro-charm. De sotade ögonen och mjuka rosa tonerna på läppar och kinder skapar en feminin och elegant känsla, perfekt för både vardag och fest. Den rosa håraccessoaren sätter pricken över i och ger looken en lekfull touch. Nyckelprodukter för att skapa denna look: 👁️ Anastasia Beverly Hills Soft Glam Eyeshadow Palette – för de perfekta mjuka och sotade ögonen. ✨ NARS Light Reflecting Foundation – för en naturlig finish med strålande lyster. 💄 MAC Powder Kiss Lipstick i nyansen Mull It Over – för den romantiska matta rosa läppfärgen. En look som passar till alla tillfällen – vad tycker ni? Inspirerar den er till att skapa en egen version? #KICKSBeauty #SoftGlam #RetroElegance #MakeupInspo
Tips på en ny favorit! 💫 Jag måste bara dela med mig av min nya favoritsetting spray från Urban Decay – Ultra Matte! Jag har testat många från deras sortiment, men den här känns verkligen som en gamechanger för mig. 😍 Det bästa med den här setting sprayen är att mitt smink verkligen håller hela dagen – inget smink som smälter bort eller ser tråkigt ut! Jag känner mig lika fräsch och fixad på kvällen som när jag satte på sminket på morgonen. 🙌 TIPS: En liten sak jag märkt är att det är viktigt att skaka flaskan ordentligt innan användning, annars kan det dyka upp små vita fläckar i ansiktet. Så kom ihåg att ge den ett ordentligt skak innan du sprutar på! 🌀 Helt klart en produkt jag kommer att använda framöver. Om ni är på jakt efter en setting spray som verkligen håller, så rekommenderar jag den här varmt!
Har nyligen testat Maison Mataha Escapade Gourmande parfymen och här är mina åsikter kring parfymen. Av första sprayen fick jag ganska stark etanollukt lukt, som efter några minuter försvann. Efter det luktade parfmen ganska likt Lattafa Eclaire, men med lite mer rökighet vilket jag verkligen gillade. Det var mer sirapkola/bränt socker än supersöt kolglass. Rökigheten utvecklades mer, och vid en tidspunkt ville jag beställa en full size flaska av parfymen. Men efter ca 5 timmar kunde jag knappt känna lukten av det alls, varken på kläderna eller handleden. Så det här är en trevligt parfym men inte något som jag anser vara "wow" eller värt priset. Om man letar efter en vanilj parfym som håller under långt tid, och som är värt priset finns det flertal alternativ än denna
Med 13 minuter till godo la jag min order jag har planerat ett tag. Jag hade gett mig själv till idag som deadline att bestämma mig för vilken foundation som ska bli min nästa, ett äventyr som gått till som följer: -Har idag Dior Forever Skin Glow och är nöjd, men vill testa något nytt. -Fick prov på IT Cosmetics Your skin but better och älskade den! Det gjorde inte mina ögon dock som började rinna varje gång jag tagit den. -Gick och testade Hickaps Wonder Base stick, behaglig konsistens men ingen bra färg till mig. -Fick prov på Estee Lauder Double-Wear, jättedålig nyans på mig. -Fick prov på Lancôme Teint Idole Ultra Wear och den var så bra! Inga problem med ögonen, så bra nyans till mig, perfekt täckgrad för vad jag är ute efter. Skulle köpa den, och såg sen att den innehåller ett ämne jag precis fått veta att jag är allergisk mot. -Köpte tillslut Nars Light Reflecting, den finns inte att testa någonstans nära mig så jag hoppas att Kicks funktion att hitta ens färgmatch funkar bra. Jag matade in fem andra produkter jag har bra färg på så jag hoppas att funktionen valde rätt åt mig 😂 Utöver foundation blev det setting powder och highlighter som jag blivit tipsad om av er! Och en mascara jag verkligen blev sugen på när jag såg reklam för den. Ska bli kul att testa!
Ville dela lite dofter med er! Min go to under flera pr har varit My från Burberry, den doftar fräscht och blommigt men inte för flickigt som jag tycker många parfymer kan göra när de har blommiga noter i sig. Jag får alltid otroligt mkt komplimanger när jag har den och den betyder eftra mycket för mig då jag hade den på min bröllopsdag :) Jag kände dock för att se mig om efter en annan och valet blev Gypsy Water från Byredo. Den har jag inte haft så länge men hittils tycker jag verkligen om den! Det jag gillar med dessa parymer är att dom är tydliga med att alla (oavsett könstillhörighet) kan använda dom och att man kan blanda hejvillt! Hade varit trevligt om dom ingick i Black Week så man kunde samla lite fler ^^ När jag var yngre hade jag ofta YSLs Black Opium, älskar den doften men den är för tung för mig nu :( Har ni använt några av dessa, om så- vad tycker ni? :)
👀🖤 SVARTA SKÖNHETER 🖤👀 Lancôme Le 8 Hypnôse Mascara - med en formula tillverkad av 91% vårdande svart balm berikad med åtta vitaliserande aminosyror. Starkare och fylligare fransar utlovas. "Le 8 Hypnôse är ett statement för en mer hållbar lyx: från formulan framtagen med 5% etiskt framställt, "Fair for Life”-certifierat sheasmör från Burkina Faso, till de revolutionerande fibrerna tillverkade av 100% förnybara resurser, allt inkapslat i en återvinningsbar glasförpackning." Mascaran passar känsliga ögon. Var en gång för länge sedan Beauty Tester för denna exklusiva mascara. Tyckte dock den var svår att applicera. Trots att jag tittade flera gånger på instruktionsfilmen kändes det inte som att jag använde rätt borstteknik. Men att titta på är den tveklöst den vackraste mascara jag ägt. Gjord av glas ser den nästan ut som ett konstverk. Har aldrig behållt en tom mascara förut men denna kommer inte att slängas, inte ens för återvinning. 😍
🖤🌹 La vie est belle L'Elixir EdP 🌹🖤 Ingen har nog undgått Lancôme's storsäljare La vie est belle EdP. Men har ni provdoftat den senaste flankern av denna? Jag tycker om flera av Lancôme's parfymer men så här modiga med doftnoterna brukar de inte vara. Jag lovar att denna fruktiga gourmanddoft med sin moderna och lekfulla twist sticker ut! Och gourmanddofter utan vanilj är inte heller så vanligt. Vacker flakong med det ikoniska leendet och en doft som definitivt höjer humöret. En glad och lite annorlunda gourmanddoft. Fruktig och blommig. En färgstark swirl av hallonlikör, viol och ros i härlig kombination som senare får sällskap av basnoterna, kakaosmör, läder och cederträ. En doft som, inte bara till namnet, firar livet och glädjen och håller väldigt länge! Taggar även originaldoften för den som inte känner till "familjen". TIPS! Originaldoften (50 ml) kommer i KICKS Julkalender 50% i Lucka 11!
God morgon alla! 😀 På fredag är det Black Friday så idag börjar Black Week på riktigt! Lön och för många startskottet för julhandeln. Jämför priser, gläds åt att kanske kunna unna dig att testa en dyrare ansiktskräm än vanligt eller ge bort en lyxig julklapp som faktiskt passade din budget. Och glöm inte att ställa dig frågan om "fyndet" är något du verkligen behöver/vill ha? Ta ett break i gallerian och drick något gott eller gå ut på balkongen eller i trädgården några minuter så är det lättare att tänka klart. 💡💰😃 KICKS börjar denna Black Week med 25% på hudvård idag, imorgon 25% på makeup och på onsdag 25% på doft. Därefter följer några dagar med 25% på allt. Vissa produkter och varumärken ingår inte. Vilka står bl a på hemsidan. Ett varumärke jag verkligen gillar är Lancôme och det är också ett av de väldigt få varumärken (kanske t o m det enda) där jag har favoritprodukter inom både hudvård, makeup och parfym. På bilden: Ett ljuvligt återfuktande serum, bästa mascaran (enligt mig) och en ny parfym jag redan efter första provdoftningen visste att jag ville ha, en spännande och fruktig gourmanddoft utan vanilj.
Nu på KICKS: READY SET FIX Setting Spray 🧡 IDUN Minerals nya setting spray! Denna har man ju mycket höga förväntningar på! Tror de flesta av er som använt IDUN Minerals Ready Set Refresh Setting Spray håller med! 🥰 Beskrivning från IDUN Minerals: "Ready Set Fix Setting Spray är framtagen för dig som vill att din makeup ska sitta som den ska från morgon till kväll. Till skillnad från traditionella fixeringssprayer som kan kännas tunga eller klibbiga är vår formula ultrafixerande men ändå viktlös, vilket gör att din makeup känns bekväm och andas hela dagen. Denna fixeringsspray gör mer än att bara fixera din makeup - den låser den på plats med en icke-klibbig finish som förstärker din huds naturliga lyster och ser till att din makeup förblir fräsch och strålande. Formulan är 100% vegansk och cruelty-free, godkänd av Djurens Rätt och PETA. Parfymfri och dermatologiskt testad, vilket gör den lämplig även för den mest känsliga hud."
Idag är det 40% på MAYBELLINE 😀🌸 Min absolut mest använda produkt från varumärket är Lash Sensational Sky High Mascara. 👀 Jättebra budgetmascara för framförallt längd som jag alltid har hemma. Föredrar det icke vattenfasta originalet som dock inte ingår då det fått ett fast lägre Nice Price! Finns dock många andra alternativ som ingår! En annan produkt som jag haft och verkligen kan rekommendera är deras City Bronzer. 🤎✨️ Otroligt bra puderbronzer för det priset. Dessvärre ser det ut att vara slut online men finns förhoppningsvis fortfarande kvar i vissa butiker. Jag hade färgen Light Cool. Har väldigt ljus hudton med neutral underton. Själv ska jag försöka ta mig till en butik idag för att bl a kika närmare på Maybelline's SUNKISSER BLUSH. 🌞🍑🌸 Har varit lite nyfiken på detta flytande blush ända sedan det släpptes. Tror det skulle kunna vara ett framförallt fint sommarblush för en naturlig look. Om ni har någon Maybelline-produkt som ni är sugna på eller vill rekommendera - kommentera gärna! 🥰
Clinique Läpprodukter 💄 Älskar sedan länge många av Clinique's hudvårdsprodukter - löddrande rengöringar, ansiktskräm och ögonkräm. Även deras mascara, High Impact Mascara, för känsliga ögon är ett måste, särskilt under pollensäsongen då mina ögon inte gillar många mascaror. 👀 För något år sedan testade jag även ett läppstift och sedan dess har det blivit några fler. Det jag gillar mest är att de alla är återfuktande istället för uttorkade. Dessa tre har lätt (påbyggbar) till medeltäckning vilket till vardags ofta passar mig bra. Vill jag har hög täckning och mycket pigment använder jag MAC eller Lancôme (hade lyxen att få flera stycken i förra årets adventskalender från Lancôme, tror det är samma i år). Ikoniska Almost Lipstick Black Honey är en klassiker från Clinique som förstärker läpparnas naturliga ton och ger varje användare en unik nyans. Den har lätt täckning och blir inte alls så mörk på som den ser ut. 🖤🍯 Pop Longwear Lipstick. Färgen heter Bare Pop (snygg brun-rosa nudefärg). Inbyggd primer och smidig formula. Har nyligen bytt förpackning till grön hylsa. Chubby Stick Moisturizing Lip Colour Balm är ett färgat och vårdande balm som man vrider upp. Innehåller bl a mango- och sheasmör. Jag har färgen Super Strawberry. 🍓 Vilka är dina favoriter från CLINIQUE? Har du köpt eller tänker köpa något från CLINIQUE under Black Week eller KICKS Julkalender?
🖤BLACK FRIDAY TIPS🖤 Hej! Här kommer 3 tips från mig som är grunden till att mitt smink blir så fint varje dag och alla dessa grejer är ju perfekta att införskaffa nu under black friday✨ NYX - PLUMP RIGHT BACK PRIMER - Lägger sig jämt på huden - Funkar för mig som har lite känsligare hud - Lämnar ett fint och lagomt glow LUMENE - CC-CREAM - Lätt formula som är lätt att blanda ut - Ger ett fantastiskt glow - Funkar dör både lite och mycket teckning - Går lätt att blanda ihop med andra produkter för att få en bra nyans MAYBELLINE - FIT ME CONCEALER - Bra pris för en dryg produkt - Finns i massa olika färger - Håller bra och lägger sig inte i linjerna - Perfekt som en backup om man vill ha en reserv ifall ens andra skulle ta slut helt plötsligt Ofta så finns alla dessa på bra pris på black friday så tips tips tips!!! Passa på✨
Hej! Jag har mycket smink och andra produkter som jag verkligen älskar. Nu var uppgifte att välja ut några svarta inför black week. Så här kommer fyra av mina favortier som är svarta. Nummer 1: NYX ögonbrynspenna. Jag då som har väldigt mörka ögonbryn och fransar i gruden använder mig av dem svarta. Jag anvnder pennan mest för att jämna ut färgen på ögonbrynen och för att forma de lite mer jämt. Jag älskar desutom borsten, mina ögonbryn är ganska yviga och denna borste hjälper mig verkligen att få ordning på dem. Nummer 2: LH cosmetik powder puff. Den är perfekt lätt och hålla, dens form är gör det lätt att aplicera puder på olika ställen. Den är mjuk och skön mot anisktet. Nummer 3: Fit me matte power, denna är perfekt för mig då jag i preioder är väldigt glansig och oljig hud och då är denna perfekt. Den hjälper mig att hålla en fin matt yta och den är lätt att aplicera. Nummer 4: Good Girl prefymer, jag älskar doften den håller länge och man behöver inte använda så mycket för att den ska ge en bra doft. Så nu har jag delat med mig av några av mina favoriter, jag tycker alltid det är så svårt för jag gillar så mycket och många grejer är mina favoriter men till olika tillfällen.
TIPS<3 Lumene CC-Cream - Lätt formula som kan användas för både lite och mycket teckning beroende på hur mycket man vill täcka - Tunn och inte så tjock vilket gör att den är lätt att blanda ut och lägger sig såå fint - Finns i flera olika nyanser vilket gör att det är lätt att hitta färg och även blanda ihop två för att få sin perfekta nyans - Ger ett fantastiskt glow men som samtidigt är lätt att matta ner med puder om man vill ha den lite mattare! Jag är en sån person som alltid är lite torrare på morgonen och sen under dagen blir lite oljig, har därför haft svårt att hitta en foundation eller cc-cream som jag känner verkligen funkar för mig och vet att det är många som känner samma Men denna funkar såå bra Fick testa den av en av mina kompisar och sen dess har jag använt den dag in och dag ut i över ett år🤍 Produkten är väldigt dryg och håller länge för ett väldigt bra pris så verkligen TIPS TIPS TIPS🌟 Ge en like om ni också testat eller gillar denna✨ Har ni några tips på andra cc-creams eller foundations som ni älskar? Kommentera!!
Magisk morgon kräver en magisk doft: VALENTINO Donna Born In Roma The Gold EdP ✨️ Detta är en Limited Edition flanker av Valentinos succéparfym Donna Born In Roma EdP. En solig lättare variant som bjuder på en strålande doft, lite krämig och mjuk med vita blommor, kokosstråk och fräsch mandarin. Nu till det märkliga. Originaldoften är orientaliskt blommig med viss fruktighet. Ett överdåd av jasminnoter, varmt trä, Cashmere och Guaiac, vanilj och lite svart vinbär, bergamott och rosépeppar. De har inga angivna doftnoter gemensamt men ändå känner jag, lätt men ändå tydligt, originaldoften efter en liten stund med det lite mer soligt tropiska över. Älskar ni originalet tycker jag ni ska provdofta denna! Som en lättare variant, dagtid eller till sommaren. Älskar ni inte originaldoften provdofta denna! Kanske är detta din "Donna"? Tänk på att det är en begränsad utgåva så vi vet inte hur många eller hur länge den kommer finnas! Provdofta så du är redo att slå till under Black Week eller om den ska skrivas upp på önskelistan! Ha en magiskt fin dag! 🌞❄️✨️
Black Friday-tips från KICKS.se 🖤💄 Passa på att fynda favoriter under Black Friday! Här är mina bästa tips från KICKS.se! produkter jag själv älskar och tycker är värda att spana in: 🌸 Rituals The Ritual of Sakura Shower Foam: Lyxig duschupplevelse med en ljuvlig doft av körsbärsblom. En perfekt “vardagslyx” att unna sig när priset är rätt. 🧖‍♀️ Estelle & Thild Detox Body Scrub: En naturlig kroppsskrubb som gör huden supermjuk och härligt ren. Idealisk för self-care kvällar. 💧 Clinique Moisture Surge 100H Auto-Replenishing Hydrator: En räddare för torr vinterhy! Fuktboost på rea är ett måste. ✨ YSL Black Opium Gift Set: Om du älskar lyxiga dofter är detta en drömdeal. Perfekt att unna sig själv eller ge bort i julklapp. Det finns verkligen något för alla under Black Friday! Vad spanar ni in på KICKS just nu? 💬
Julen är en tid för värme och gemenskap, och hos mig är det inget undantag. Vi samlas alla, familj och vänner, för en kväll fylld med skratt och glädje. 😄❤️ Vi börjar med lite pyssel ✂️🎨, där vi skapar egna juldekorationer och julkort. Det är alltid lika roligt att se vad alla hittar på, och det blir många skratt när vi försöker överträffa varandra i kreativitet. 😂✨ När mörkret faller och ljusen tänds 🕯️, är det dags för rimstuga. Vi skriver rim till julklapparna 🎁✍️ och delar med oss av våra bästa (och ibland sämsta) försök. Det är en tradition som alltid leder till många skratt och glada miner. 😆🎅 Ingen julkväll är komplett utan värmande glögg 🍷, julgodis 🍬 och lussebullar 🥯. Doften av saffran och kryddor sprider sig genom huset och skapar en magisk stämning. Vi njuter av de goda smakerna medan vi pratar och umgås. 🍪☕️ Det är dessa stunder, fyllda med kärlek och gemenskap, som gör julen så speciell för mig. 🎅✨❤️ Jag gissar att det är Edvin Törnblom som är julhost i år, kan inte tänka mig en mysigare person!
MY SIMPLE MORNING BEAUTY RITUALS: 🍒 Hydration is Key: Start your day with a glass of water to hydrate your skin from the inside out. (warm water preferably) 🍒Gentle Cleanser: Use a gentle cleanser to wash your face and remove any overnight oils. (massage your face for good one minute to increase blood flow and help your products absorb better) 🍒Moisturize: Apply a good moisturizer to keep your skin soft and smooth. (Use Vitamin C in the morning for the brighter effect) 🍒Sunscreen: Don’t forget sunscreen, even if it’s cloudy! Protect your skin from UV rays. 🍒Healthy Breakfast: Fuel up with a nutritious breakfast; it helps your skin glow! AND START YOUR MAKEUP AND LET EVERY PRODUCT SIT FOR AT LEAST 30 SECONDS BEFORE APPLYING ANOTHER PRODUCT. 💄✨ Hope these tips help you shine all day! ✨ Got any specific beauty routines you follow? 😍✨💞🕊️
MOLTON BROWN Badlyx - dyrt men fantastiskt fina produkter. Har bara testat väldigt lite av deras stora sortiment som även innefattar bl a parfymer. Unika dofter med en historia bakom, ofta baserad på resor till världens alla hörn (se bild 2). Vackra flakonger (se bild 3). Grundades i London 1971. Tillverkar ca 90% av sina produkter i egen fabrik i Hertfordshire, England. Leaping Bunny-certifierade! 🐰 "Vi har aldrig och kommer aldrig att testa på djur." Leaping Bunny är jämfört med PETA än mycket mer selektiva och har ett mer grundligt system för att verkligen säkerställa att alla påståenden från ett varumärke är sanna. Den på bilden, som jag har, heter Heavenly Gingerlily. T o m namnet är så vackert! 🥰 Denna doft är 1 av 4 som ingår i en av deras Christmas Cracker Gift Box. Finns två med olika doftkategorier. En superhärlig julklapp att ge bort eller som present till dig själv. DET ÄR DU GARANTERAT VÄRD! 💖
Hade varit så roligt att få åka på event och inviga julen med er på KICKS🎄❤ Här kommer en mysig julkväll hemma hos oss 🎄✨ Julen är verkligen den perfekta tiden för lugna och härliga kvällar hemma. Hos oss älskar jag att skapa den där magiska känslan av mys och värme. Först tänder jag några doftljus (gärna med toner av kanel, vanilj eller gran) som sprider den där juliga doften i hela rummet. Jag häller upp ett glas rött vin eller varm glögg 🍷 Till det dukar vi fram lite juliga snacks som knäck eller en härlig charkbricka med ostar, kex och kanske lite fikonmarmelad! Sen är det dags att krypa upp i soffan under en varm filt. Vi väljer en mysig julfilm och låter kvällen bara gå i ett lugnt och avslappnat tempo❤ På bilden är det Edvin Törnblom! Taggar: @julia @linn
En mysig julkväll kan vara något alldeles speciellt! 🎄✨ Föreställer mig att jag är hemma, och snön faller sakta utanför fönstret. Inne är det varmt och skönt, och doften av nybakade pepparkakor och glögg sprider sig i huset. Julgranen står pyntad med glittrande ljus och färgglada kulor, och under granen ligger inslagna paket som väntar på att öppnas. Familjen samlas i vardagsrummet, kanske framför en brasa som sprakar hemtrevligt. Julmusik spelar i bakgrunden, och alla är klädda i sina mysigaste jultröjor. Kanske spelar vi ett sällskapsspel tillsammans, eller så sitter vi bara och pratar och skrattar. Efter en god julmiddag med alla traditionella rätter som julskinka, köttbullar, och Janssons frestelse, avslutar vi kvällen med att titta på en klassisk julfilm tillsammans, insvepta i filtar och med en kopp varm choklad i handen. 🎅🎁 på bilden är Edvin Törnblom!
Mina tips för att få foundation att hålla (och egentligen hela min sminkrutin): Vi börjar med grundstenen, vikten av att hitta hudvårdsprodukter som passar sin hud och hudtyp. För mig är detta alltid steg ett. Jag använder enbart ett märke som heter Esse (säljs hos hudterapeut) men det är mitt säkra kort som jag inte avviker ifrån. Det gäller att hitta rätt produkter för att senare få rätt förutsättningar även när man sminkar sig. Sedan kommer vi då till primers. Jag gillar att testa mig runt men har själv fastnat för Sisleys primers, har dock perioder när jag slarvar eller har bråttom och då kan jag rekommendera att lätt spraya ansiktet med ex. Urban Decay - All nighter. Jag använder den mellan varven under sminkningen med för att låsa in "steg för steg" och fixera. Ett hett tips här är att efter primer applicera en highlighter i flytande form som får lysa igenom basen snarare än ligga ovanpå allt. När det kommer till foundation är mitt råd att börja på hand eller ex. en kakelplatta (använder som palett under sminkning) innan jag applicerar produkten i ansiktet. På så vis får jag bättre kontroll på mängden produkt jag använder och jag går hellre in och bygger upp täckning på specifika områden än i hela ansiktet. Är det något område jag behöver extra täckning inom så använder jag med fördel hellre concealer där än både concealer och foundation. Åter igen för att kontrollera täckning och mängd produkt så det blir så naturligt som möjligt men samtidigt ger mig önskat resultat. Slutligen så använder jag creme blush och bronzer, tycker de är enklast att arbeta med och de ger ett hållbart, lagomt resultat som ger lyster och får basen att se naturligare ut. Jag fixerar med en puff för att verkligen pressa in pudret och sätta sminket på plats. Lite i taget för att det inte ska bli kakigt. Är varken oljig eller torr hy hyn så för mig funkar det att bara fixera vid t-zonen. Avslutar med All Nighter, min gamla trotjänare. **Kortfattat**: - Rätt ansiktsprodukter - Primer och/eller varva med UD - all nighter - Bygg upp basen successivt och jobba in produkterna - Fixera med en puff för att trycka in pudret
Svarta skönheter 🖤🖤 Många av mina svarta skönheter kommer från ett och samma märke och det är som bilden visar LH Cosmetics och här är mina fyra mest använda produkter tillsammans med den parfym som jag köpt flest flaskor av! Smoke it out paletten är en helt fantastisk palett som går att använda och variera för både mer neutala sminkningar och mer dramatiska och med färg. Crayons - det är inte många sminkningar jag gör där jag inte använt minst en crayon. Jag använder dom till allt så som läppenna, eyeliner och ögonskugga/bas. Fantastick är det mest behagliga läppstift/läppbalsam som finns! Kan inte rekommendera det nog mycket om man vill ha lite färg och lite glans. Och självklart deras puderpuff, den behöver nog inte mer introduktion egentligen men något som jag älskar med den är att man kan ta ut puffen och tvätta överdraget! Och YSL - Black opium är en doft som jag gått tillbaka till flera gånger och det har varit min signaturdoft på höst och vinter i så många år. Jag tror att jag haft 7-9 flaskor.
BLACK WEEK Shopping 🛒 Nu ligger KICKS alla erbjudanden för hela BLACK WEEK ute på hemsidan. Titta igenom noga och planera dina köp för det är en väldigt lååång vecka. 😄 Sista dagarna avslutas med 25% på allt! (undantag finns) Tänk på att det finns en risk (vet jag av egen erfarenhet) att populära produkter är slutsålda! På bild två lite inspiration och tips på några små pärlor och superfynd att göra. Har valt att fokusera på prisvärda varumärken och inte alltför dyra produkter. Det är ju ett fortsatt tufft ekonomiskt läge för väldigt många och pengarna ska räcka till mycket. Tips! 20/11 är det 50% på Lumene. Testa härlig hudvård och fin makeup i butik innan så du vet vad du vill beställa. På bilden några av mina Lumene-favoriter, två superhärliga serum som båda ger glow och har en fräsch doft av apelsin. Precis vad man behöver en mörk och kall vintermorgon. ☃️🍊✨️ Världens bästa powder puff kan mycket väl vara denna från LH Cosmetics. 🖤 De har en bra vässare också. Pigga ögon med The Inkey List, Caffeine Eye Cream. 👀☕️🖤 En ikonisk läpprodukt från Clinique, Almost Lipstick Black Honey. 🍯🖤💄
När maken häromdagen pratade om julbord med hans jobb där respektive fått följa med flera gånger, så påmindes jag om ytterligare en Beauty Horror Story. För ca sex-sju år sen skulle jag följa med maken på julbord. Företaget han jobbar åt bjöd då på julbord med flera musikuppträdanden (var Danny, Petter, Petra Marklund och några ytterligare). Dagen innan julbordet kom jag på att jag skulle färga mina ögonbryn, vilket jag gjort hundratals ggr innan. Sagt och gjort, färgar dem och går och lägger mig. Dagen efter vaknar jag upp och ser mig sjäv i spegeln och får en total chock 😱 Jag ser ut som jag varit i slagsmål, är svullen och alldeles illröd på hela ögonlocken och runt hela ögonbrynen. Jag fick en rejäl allergisk reaktion. Fick tag min läkare som skrev ut en kräm att smörja med. Det röda dämpades något under dagen tack var det. Men svullnaden var enorm, såg förskräcklig ut och jag ville ställa in. Men vi hade fixat barnvakt och allt. Så vi åkte ändå. Jag lyckades lägga ögonskugga som förvillade lite och hade tur att det var dämpad belysning i hela lokalen den kvällen. Så ingen märkte det, eller ja det kanske de gjorde men ingen sa något i alla fall 😅 Jag hade kört det märket i flera år och färgat med utan att reagera på det. Men efter det så åkte det i soporna. Nu färgar jag med ett annat märke som funkar för känslig hud istället 😀
🖤 Black Week Shopping Guide 🖤 Inga spontana köp och ha koll på "fejk" prisnedsättningar. Jag brukar hålla lite koll på produkter eller varor jag är intresserad av och ser absolut att det finns affärer som justerar priser så att dessa framstår som billigare med "deal" + 11% eller liknande erbjudanden som ska vara "exklusiva" för black week etc. I själva verket kan dessa till och med vara dyrare än vad jag har sett tidigare. Så håll dina favoritprodukter på bevakning och kolla så du inte blir lurad. Värt att notera att Kicks inte gör så, vilket varför jag inte känner mig pressad som konsument. Skönt tycker jag. Just parfymer och mina stapelprodukter brukar jag hålla utkik efter. Och är det något jag är i behov av så slår jag till. Men annars försöker jag undvika alla lockbeten och onödiga köp.
ALL I AM Beauty Everyday Perfection Mascara 👀 Har läst och hört så mycket bra om denna veganska mascara från svenska ALL I AM Beauty men nästan inget här på Beauty Talks. Har flera mascaror på lager men känner att jag måste testa denna vid tillfälle. Den är vegansk, berikad med en massa bra ingredienser och utlovar ett resultat man nästan inte vågar tro på! Produktbeskrivning: ALL I AM Beauty Everyday Perfection Mascara är den ultimata all-in-one mascaran för varje tillfälle. Mascaran förlänger och ger dina fransar volym och fyllighet samtidigt som den separerar fransarna för bästa resultat. Lyfter, böjer, ger volym, förlänger och separerar fransarna. Unik dubbelsidig borste med kortare strån för volym och längre strån för maximal längd och separation. Mascaran är framtagen med vårdade ingredienser och innehåller bl a närande coconut oil och E-vitamin. Mascaran ger 18x mer volym och 50% längre fransar. Fri från parfym, parabener och mineraloljor. 100% vegansk. Har ni testat den? 👀
Divine EdP och Divine Le Parfum Förra året lanserade Jean Paul Gaultier parfymen Divine EdP i en vacker gyllene flaska i form av sin numera ikoniska korsett. En flakong som lovar att innehålla en doft som levererar och uppfyller högt ställda förväntningar. Jag måste erkänna att jag inte fick ihop det första gången jag provdoftade denna. Förväntade mig att bli knockad men ut kommer en finstämd blommig, lite söt, fräsch doft med tydliga akvatiska spår. Doftnoter bl a havssalt, liljor och maräng. Oväntad och lite spännande kombination som hela tiden på något sätt lyckats hålla kvar mitt intresse. Så kom då en flanker tidigare i år, Divine Le Parfum. Precis som jag vill att en flanker ska vara - hög igenkänning! Några doftnoter skiljer dem åt men de mest framträdande doftnoterna är kvar underbart och kraftigt förstärkta. Förälskelsen är ett faktum!🥰 Fräscha blommor i en salt havsbris landar mjukt i marängen som här fått sällskap av amber och benzoin (som för övrigt tillsammans med vanilj ofta ingår i mix-noten amber). De ger båda en varm och vaniljaktig sötma. När toppnoterna lagt sig, hjärtnoterna slagit ut och basnoterna tagit över så är det som att de åter plockar upp liljorna samt ger dig en förnimmelse av havsluften i näsan. Fråga mig inte hur denna parfym är "konstruerad" men mannen som är näsan bakom båda är Quentin Bisch, en av världens mest eftertraktade Master Parfumers. Extra plus, för att inte vara en kraftfull tung parfym håller den också väldigt bra.
För mig ser julen alltid lite olika ut eftersom min familj är utspridd i landet, vi har inte alltid möjlighet att vara lediga samtidigt osv. Men en klassisk julmyskväll för mig är ändå när jag är hemma hos min mamma i Skåne och vi hittar på våra egna traditioner. 🥰 Vi brukar bland annat äta lussekatter, köpa ett nytt pussel varje år som vi lägger över hela matbordet, dricka kaffe och te och prata i flera timmar och äta grillad kyckling och potatisgratäng istället för julmat. 😁 Jag brukar även göra små snittar med laxröra, för det är bland det godaste som finns! 😋 Den hemliga värden måste ju vara Edvin Törnblom, vars bok jag läste tidigare i år. 😃 Vet inte vilka som bor i Stockholm eller har möjlighet att ta sig hit men taggar @140043813 och @136962145 🩷
Layering! Jag ska vara ärlig. Jag gillar oftast inte layering och gör det sällan själv. Tycker att en fin doft oftast är bäst som den är. Men om man nu ändå vill testa kan det vara bra att tänka på följande, även om man såklart gör som man vill. När du kombinerar parfymer ska du se till att dofterna du väljer kompletterar varandra. Parfymer i synergi ger harmoni och förstärker den totala doften. Detta gör du genom att välja parfymer med samma doftnoter eller med noter från samma doftfamilj. Så tänk t ex INTE att du ska fräscha upp Carolina Herrera's kryddiga Good Girl med Dolce & Gabbana's friska citrusdoft Light Blue. Spännande tanke men nog bäst att låta bli. 😁 Jag har faktiskt hittat en kombination som jag verkligen gillar. Ingen direkt vild chansning då båda tillhör samma familj, YSL Black Opium Over Red EdP och Black Opium Le Parfum. Båda har i grunden doftnoterna kaffe, vita blommor och vanilj från originaldoften Black Opium EdP. Le Parfum bidrar med ännu mycket mer mjuk varm vanilj än originaldoften och Over Red med sin doftnot körsbär ger den "nya" doften en touch av söt bärighet. 🤍+🍒=🖤 Har du hittat din drömkombo? Eller är layering kanske inget för dig?
**Hjälp, jag ska få glasögon** Långt, personligt med hjälpfrågor! (scrolla längst ner för mina frågor, jag fattar att man inte orkar läsa 😂) Fick i veckan ett chockerande besked när jag skulle göra en synundersökning för terminalglasögon då jag arbetar administrativt och har alltid upplevt att mina ögon är känsliga när jag är framför skärmen för länge. Men inte direkt något jag har stört mig supermycket på men tänkte att nu ska jag vara redig å använda glasögon som är till för bildskärsarbete. Notera att jag har varit på 5 synundersökningar från 13 års ålder fram till innan denna och har alltid fått samma svar: Du har en superbra syn, absolut inga fel. Anledningarna till undersökningarna har varit för att jag har känt att nåt var fel, men jag har aldrig kunnat riktigt beskriva vad.. Men har då blivit lugn i svaren å gått vidare med livet, hejdå liksom. Inte denna gången. Optikern som var en jämngammal jätte gullig kille berättar för mig att jag är **ÖVERSYNT!! ÖVERSYNT?!?!?!?! DU SKÄMTAR** VA!? Nej, nej det gjorde han inte.. Men till det mest förvånande, **DET ÄR 99% MEDFÖTT!!** Så i alla år, alla gånger jag känt nåt, vart ljuskänslig, fått huvudvärk i skola med mera, har aldrig varit inbillning eller annat utan det har varit ett synfel hela tiden!! Jag är ff i chock som ni hör haha! Jag har dom senaste månaderna ibland vissa dagar sett suddigt när jag scrollat i telefonen, men inte alla dagar utan lite här å var. Han förklarade då att jag har lyckats så bra med att spänna ögonen för att kompensera synfelen så jag till och med lurat optiker, omedvetet. Men nu orkar ögonen inte spänna mer och därför kommer symptomen nu! Så sjukt alltså vad kroppen gör utan att vi vet 😱 Det blev en gamechanger eftersom jag kommer behöva använda dom mer än jag tänkte från början och då kände jag vara att nähä du, då ska jag fasen ha flashiga märkesbågar och välja noga vad jag faktiskt passar i, vilket jag gjorde. Länge 😂 Tjejen som hjälpte mig (Specsavers Borås, hoppas OK att skriva ut det) hon var så tålmodig, ärlig och guidade mig rätt trots att jag var så uppgiven och totalt okunnig. Så big cred till henne, hon gjorde att det kunde kännas mer okej efter beskedet. Nu låter ju detta som jag har fått värsta ddsbudet, men det kändes så overkligt och konstigt! Men jag hittade faktiskt med hennes hjälp ett par jättefina glasögon från Marc Jacobs i roseguld, lite större glas och lite lite cateye look. Så jag kommer nog känna mig nöjd efter lite användande och vana. Ska posta när jag får dom den 13/11. 🙈 **Och anledningen och frågan till inlägget är:** Hur och vad ska jag tänka på när jag sminkar mig och ska använda glasögon?! Jag har dagligen full glam liksom, är det något jag behöver tänka på? Något jag inte ska göra? Hur framhäver jag mina ögon med glasögon? Dom måste fortsätta poppa!! Ögonen är det enda jag har 😂 ge mig bilder, tips, bra å veta, såhär gör jag, här kan du läsa eller VAD SOM! Vilka frisyrer passar bra till glajjor? Vad ska jag rengöra med? Fodral? Demenssnöre? Jag behöver hjälp och Ni är min bästa shot! *Mörk mörk bruna ögon med djup, lite lite hooded eyes, fransförlängning, ombre hår mörk botten, ljusa längder * Så tacksam om jag får någon respons. ❤️ / Den livrädda glasögonoskulden
**Min ToGo forever Foundation** Jag har kört med Milani Conceal + Perfect 2-in-1 Foundation + Concealer i flera år och måste bara promota den! Täckningen är grym och gör min hy jämn och fin, samtidigt som den lätt fixar mörka ringar och alla möjliga olika skavanker. Den är verkligen en life-saver och håller min hy flawless under dagen, men också på natten när det är partydags! Dock kan färgen oxideras lite så pröva gärna den innan i Kicks butik innan du börjar beställa online. Din Kicks butik kanske till och med har samples du kan få. Sen ett litet varningens tecken bara att använder man såna här produkter dagligen så är hudvårdsritinen ännu viktigare för att undvika tillstånd som exempelvis Periodontal Dermatit, som kan orsakas av feta heltäckande produkter, även från hudvård. Men med det sagt, jag älskar denna! Vet ni nån annan med samma efenskaper så skriv, jag vill gärna pröva nya produkter 😍
**MakeUp för riktigt mörka ögon** Har du som jag riktigt mörka ögon, nästan svarta then I got info for you girl! Alla färger passar inte oss och gömmer våra vackra ögon. Vi vill fånga djupet i ögonen och framhäva en blick ingen glömmer. Dessa nedan har jag provat och tycker är det absolut bästa för mina mörka ögon. **Metalliska toner-** Guld, brons och koppar är helt magiska på mörka ögon. De framhäver ögonens djup och får dem att gnistra som ädelstenar. **Jordnära** **nyanser**- Chokladbrun, rostig orange och djup grön. Dessa färger kompletterar den naturliga färgen på dina ögon och ger en sofistikerad men ändå ungdomlig look. **Juveltoner**- Smaragder, safirer och rubiner! Dessa djupa, rika färger framhäver mörka ögon och ger en lyxig touch. **Ljusa kontraster**- Experimentera med ljusa nyanser som violett, turkos och teal för en dramatisk och spännande effekt. Dessa färger skapar en härlig kontrast och låter dina ögon stå i centrum. #BeautyTips #MakeupHacks #DarkEyes Vad tycker du? Provat eller ska prova? Mer tips? :)
Min signaturdoft - Byredo Animalique Parfymer har alltid varit mitt stora intresse och jag kommer ihåg känslan av att bara känna på mammas flaskor i badrumsskåpet...Dior Poison, Lancome magic noir, Mugler Angel (gamla formulan) och Boucheron edp. Alltid starka, träiga, lite mystiska dofter för mig. Därför har jag nog själv dragits till liknande dofter genom livet, även om jag haft mina perioder av citrus och praliner. När det kommer till att ha en signaturdoft så har jag haft oturen att alla mina favoriter slutar tillverkas efter ett tag. De jag saknar i perioder är Armani D'idole, Ysl Manifesto Elixir och Bvlgari splendida Tuberuse mystique. Men sen kom den där doften som fick mig att glömma dåtiden för en stund och bara njuta av nuet, Animalique. Första gången jag köpte den var oktober förra året och sedan dess har den fått hänga med i vardagens alla delar. Doften öppnar upp med bergamott och citron, violen och mimosan som träder fram efter ett tag för att sen landa i en varm bas av mocka, tobak och amber. Nu kanske man undrar vad som gör parfymen så speciell och för min del har det att göra med att den påminner mig om en person som jag alltid kommer sakna, min pappa, som flyttade till andra sidan strax innan jag fyllde 8. Han hade alltid på sig en mockajacka som doftade lätt av tobak och hans favoritdoft var Davidoff cool water som doftade starkt av citrus. När jag har på mig Animalique känns det som en trygg och varm kram. Den är både glädje och längtan, värme och friskhet. Som att alltid ha personen du älskar vid din sida. Jag hoppas att den föralltid kommer tillverkas <3
By the Fireplace EdT by Maison Margiela 🔥 Här snackar vi mys-doft. Fjällstuga, en sprakande öppen spis, trä, kryddor och kastanj. Beskrivning av doften/dofttyp: Varm och kryddig, söt gourmand. Toppnoter: Rosépeppar, blad av apelsinblomma, kryddnejlikeolja Hjärtnoter: Kastanjeackord, olja av guajakträ, juniperolja Basnoter: Vaniljackord, perubalsam, kashmir Doften som kommit att bli min julshoppingsdoft. Varje år när jag julshoppar går jag in i någon butik och provdoftar denna både för stämningen och lugnet den ger. Men jag har aldrig ägt den! Kanske är det i år dags att skriva den på önskelistan? Köper och har ganska många parfymer så självklart har jag ibland tänkt på varför jag inte köpt denna? Jag tror att jag äntligen vet svaret! 💡 Jag är helt enkelt lite rädd att magin försvinner om jag har den hemma! 😍
Beauty Horror Story 👻 I had a great relationship with eyeliner, both for my inner and outer eye lines, and I could create a beautiful shape with it, feeling confident every time. One day, I got ready for university and applied my black eyeliner perfectly. Unfortunately, it turned out to be a rainy day, and I didn’t have an umbrella to protect me. My face got completely soaked, and I had this feeling that something was terribly wrong. I must have looked like a complete mess because everyone was staring and laughing! When I finally reached the university and saw myself in the mirror—oh my God—I looked awful! My entire face was covered in black smudges 😂😂 After seeing my “horror movie” look, I learned a valuable lesson: always use waterproof eyeliner to avoid ruining my face like that again!
I fredags fick jag mail från Kicks om deras stämpelkort som gällde BeautyAct produkter. Man fick en gratis stämpel från början och sen när en köper 2 produkter till så skulle stämpelkortet bli fullt och man skulle få lösa ut en gratis produkt från BeautyAct. Ett generöst erbjudande så jag slog till och köpte ett läppbalsam jag spanat på ett tag samt en borste som är för krämprodukter som också verkade bra. Tog det med hämtning i butik, så idag har jag hämtat ut mitt köp 😀 Jag kunde också välja en gratisprodukt nu och jag tog barriärkrämen för natt som jag velat prova. Så roligt med Kicks att de kommer på lite roliga kampanjer för oss medlemmar 😍 Hade tänkt gått och kika lite på övriga produkter och vad jag ska köpa för mitt presentkort, men det var så galet mkt folk i butiken, så jag får ta det när höstlovet är slut istället.
Jag vill ägna ett inlägg åt Kicks fantastiska lojalitetsprogram!🙏🏼 Att företag visar uppskattning och belönar trogna kunder med rabatter, bonusar, förtur till reor och nya produkter etc. verkar bli allt ovanligare. Det gör mig förbannad på riktigt när jag t.ex. handlar från ett och samma företag flera gånger i månaden och den enda rabattkupongen de ger mig är en nykundsrabatt att ge till en kompis.. Så TACK Kicks för att man som guldmedlem i princip alltid kan få minst 20 % rabatt, för att ni har reor och kampanjer som faktiskt är bra (inte typ 5 % rabatt på utvalda varor som ingen vill ha, looking at you Sephora) och för detta härliga community där engagerade kunder får tycka till om saker, testa produkter och tävla om fina priser! 🙏🏼 Kicks har enligt mig ett av Sveriges absolut bästa lojalitetsprogram och det är den främsta anledningen till att jag väljer att handla på Kicks även om produkterna finns att köpa på andra ställen. ❤️
Jag har alltid haft problem med att min bas brister under dagen och blir jätteglansigt, spelar ingen roll vilka knep jag testar. Inget funkar! Men nu har jag knäckt koden😁 Efter min skincare börjar jag med nyx plump right back primer. Jag jobbar inte in den helt i huden utan låter den vara lite oarbetad. Sen går jag direkt in med Urban Decay All nighter setting spray. Både primern och setting sprayen är väldigt klibbiga, så kombinationen mellan dem ger en bra grund för foundationen att fästa sig på. När foundationen är på plats så blandar jag ut alla fina linjer innan jag snabbt pudrar. Pudret som har funkat absolut bäst för mig är Huda Beauty Easy Bake, bästa pudret någonsin!! Inte nog med att den gör så att sminket inte blir glansigt eller rör sig under dagen, utan den ger även en blurred finish. Otroligt fint! Summan av kardemumman - kombinationen mellan primern och settingsprayen samt huda beautys puder är det som får mitt smink, särskilt foundationen, att hålla mer än 12h utan touch up och fortfarande se ut som jag precis sminkat mig
Fick tipset om Origins ansiktsmasker av @139653542 när jag frågade efter en djuprengörande ansiktsmask och läste på lite. Av vad som stod om den så kändes det som en mask som skulle kunna falla mig i smaken, så jag köpte både Clear Improvement som rekommenderades och även Drink Up Intensive då jag även behövde en mask som hjälper min torra hud. Man får ju passa på när det är 20% rabatt på all hudvård! Har testat båda maskerna nu och wow säger jag bara! Clear improvement hjälpte verkligen till att få bort orenheter utan att strippa huden helt. Jag brukar alltid bli röd och få lite irriterad hud efter liknande masker men inte av den här. Och Drink up var så otrologt härlig på huden som nattmask, jag vaknade upp med så otroligt återfuktad hud! Det här är en mask som jag absolut kommer att använda som dagkräm också här i vinter när min hud blir som absolut torrast, men tills dess kommer den att absolut att användas flitigt som nattkräm/mask! Har du testat någon trevlig ansiktmask som gav dig wow-feeling?
Paket från KICKS 🎁 Tänkte bara höra om era upplevelser när ni beställt online och inte valt att hämta i butik. KICKS är nog det enda företaget jag beställer ifrån som inte använder sig av något emballage utan allt ligger och skramlar löst i boxen. Tanken är väl att spara in på arbete, material, miljö och pengar och det är ju bra. Men nu har jag vid fler än ett tillfälle fått buckliga förpackningar i mina paket. Glad att inget varit trasigt men det drar ju helt klart ner helhetsintrycket. Jag har framfört detta till kundservice. Nu senast kom även denna lilla palette helt löst i en alldeles för stor låda. Hade önskat att den åtminstone varit inslagen i lite silkespapper eller liknande eller ännu bättre skickats i ett mindre vadderat kuvert. Händer detta bara mig eller hur ser det ut i era paket? Försöker handla/hämta i butik men det blir ju allt svårare då sortimentet blir större och större och mycket inte finns i butik eller i närmaste butik nu.
Idag landade senaste köpet i lådan. Köptes under helgen då det gick att kombinera personliga erbjudanden med rabatten vid köp över 600. Sedan jag upptäckte denna cleanser vill jag aldrig byta. Enda nackdelen är priset, men den är dryyyg och man får passa på när erbjudanden finns. Eller jag kom på en till nackdel som jag läst att många rapporterat som ett problem och det är att tuben läcker när den står upprätt på grund av dåligt lock. Den håller liksom inte för trycket, vilket borde vara förbjudet med en produkt i denna prisklass. Löser det genom att hälla ner produkten i en behållare för tvål med pump. Det fick även flytta in 2 nya produkter i skåpet. Eftersom jag är Joicofrälst på sistone så ska det bli kul att testa denna föncreme som jag varit nyfiken på. Mest glad är jag nog över detta blush från RMS beauty. Varit inne på Flagship store 3 gånger och pillat på denna innan jag fattade att jag inte vill vara utan den! Nyans Maiden's blush Testing på ansiktet imorgon <3
En magisk parfym Lika klassisk som staden där historiens vingslag hörs runt varje hörn. Och lika feminin som kvinnorna som bor där. Jag pratar förstås om Valentinos Donna Born In Roma EdP som tog mig och världen med storm när den lanserades för 5 år sedan. Orientaliskt blommig med mjuka träslag och animaliska doftstråk ger denna parfym en slags sensuell självklarhet. En trio av berusande jasmin, edgy rosépeppar, lite fräsch fruktighet av svarta vinbär och bergamott och slutligen tränoter som cashmeran och Guaiac trä som i basen smälter ihop med ljuvlig Bourbon vanilj. Lite nördig info (som jag själv nyligen lärde mig): Guaiac wood kallas också Palo Santo. Så nu vet jag också varför jag direkt föll för Donna Karan's Cashmere & Palo Santo. Den doften består i princip av Donna Born In Roma's basnoter.
Mina signaturdofter ✨ Min första är my way. Denna fick jag av min sambo för några år sedan så den har fått hänga med ett tag. Denna används dock väldigt sällan nu för tiden, kanske någon enstaka gång om vi ska iväg, men den har funnits vid min sida i flera år och känns väldigt mig när jag känner den doften. Min andra är flor del sol som jag fyndade på 50% i våras/somras. Oj vad denna är trevlig! Tequilan lyfter verkligen hela denna parfymen och jag har aldrig tidigare känt något liknande. Denna var så otippad att den skulle bli min favorit men jag blev verkligen helt beroende av denna doften. Denna finns dock tyvärr inte kvar och går att tagga. Min sista är också mitt senaste tillskott i familjen, vanilla cloud. Fantastisk vardagsparfym som verkligen växt på mig. Denna är perfekt till vardags och jag bär denna parfym varje dag till jobbet och får ofta komplimanger att det luktar gott men fräscht.
💚 Min signaturdoft 💚 Som ni ser på bilden så har jag ett gäng olika parfymer på min fiffiga snurrbricka i ett skåp (viktigt att skydda parfymerna mot solljus!). Men den jag använder överlägset oftast och som jag är så sjukt kär i är Zarkoperfume Inception, som står längst fram. 🥰💚 Det är en väldigt grön och clean doft. 🫧 Frisk och fräsch med noter som får mig att tänka på klara sommarmorgnar när syrenerna blommar. 🌿 Och krusbär, herregud vad denna parfym har gett mig krusbärscravings! Det är en helt underbar unisexdoft som verkligen inte är varken feminin eller maskulin. ⚧️ Jag tycker bara om fräscha, fruktiga, lätta dofter så jag använder samma oavsett tid på dygnet och året. 📆 Jag försöker växla lite mellan de olika parfymer jag har dock, men det blir väldigt ofta Inception.. 😁
VACKER PRECIS SOM DU ÄR! 🪷 KICKS retuscherar inte sina bilder! Delar vi medlemmar denna policy? Handen på hjärtat. Man behöver inte ha en speciellt avancerad kamera för att suga in kinder, markera käklinjen, förstora ögonen eller förstärka ögonfärgen. Var och en får förstås tycka och göra vad man vill. Jag personligen gör det inte så skulle ni springa på mig någonstans så känner ni igen mig! 😃 Min mammas generation hade omslaget på Vecko Revyn att mäta sig med varje vecka medan min generation vuxit upp med att ständigt matas med perfekt retuscherade människor som skönhetsideal. Är glad att jag insett att min självkänsla inte alls hänger ihop med hur jag ser ut. Detta kan jag bl a tacka min mamma för. Kanske tänker jag själv annorlunda när jag blir äldre men det känns faktiskt som att vi unga är betydligt mer osäkra på att duga som vi är än tidigare generationer någonsin varit. Sorgligt men sant! Detta är min åsikt och man behöver verkligen inte dela den men hur ska man få sin dotter att tycka att hon är fin som hon är om man själv är fixad både här och där? Självklart gör man vad man själv vill men jag tycker att man åtminstone bör vara ärlig nog att ställa sig själv frågan. Varför? Och vad är det man förmedlar? Gör man det verkligen bara för sig själv eller för andra? Skulle man välja att lägga pengarna och utsätta sig för riskerna om man bodde på en öde ö? Skriv gärna vad ni tycker, tänker, fått med er och gör! Men håll en god ton! 🥰 För visst är det ändå fantastiskt att vi alla oavsett ålder, bakgrund osv kan mötas här genom vårt stora gemensamma intresse och dela, tipsa och inspirera men också ta upp och diskutera lite djupare ämnen. 💕
Devotion EdP och Devotion Intense EdP Det tog tid innan jag fick provdoftat nya Devotion Intense EdP från Dolce & Gabbana men nu har jag det. En flanker som inte tagit så många steg bort från originaldoften vilket jag gillar. Många flankers idag har knappt inget gemensamt med originalet men man utnyttjar ett populärt och inarbetat namn istället för att ge den nya parfymen ett nytt namn som inte känns igen och därmed riskerar att inte heller sälja så bra. Men nog om det! Alla Devotion-älskare (och de är många sett till vilken försäljningssuccé denna parfym blivit) har goda chanser att också gilla Intense. Devotion Intense är en lite djupare variant där bl a höstiga doftnoten hasselnöt lagts till. I övrigt finns där, liksom i Devotion, mycket citrus, apelsinblommor och vanilj. Båda håller riktigt bra. Har en på varje handled och trots att många timmar gått känns dofterna tydligt. Blundar jag befinner jag mig på Amalfikusten. 🍋🌞
Beauty horror story 👻🫣 För någon vecka sen valde jag att ta på en parfym som jag inte använt på fleeera år men minns att jag tyckte om den förut. Sprayade lite väl mycket då jag glömt hur stark den faktiskt är. Tyckte det luktade illa så jag försökte rädda upp det med en annan parfym som är mildare och godare. Slutade i att jag stank så sjukt mycket och det va så otroligt starkt att jag inte kunde andas. Tyvärr va jag på väg ut och hade bråttom så fanns ingen chans att duscha o byta kläder. Det va total katastrof o jag fick kväljningar med varje andetag och blev yr. Fick gå runt med papper över näsan o munnen. Tillslut gjorde jag ett stopp hos min syster som var på vägen, duschade och lånade kläder där. Den där parfymen åkte rakt ner i soporna! 😅 Lärdom: testa en gammal parfym innan du sprayar sönder prick innan utgång 🥲
Beauty Horror Stories har jag några och här kommer en hår-skräck- -upplevelse! Jag var 19 år och blonderade håret hemma och det blev så otroligt gult/ orange och det var två dagar innan jag skulle på ett stort nyårsfirande på ett Hotell inne i Stockholm, och hade köpt biljett för mat och fest och även övernattning. Så här skulle pengar sparas in på genom att vara egen frisör. Resultatet var verkligen fult och jag köpte desperat av en kvinna på en liten hårsalong jag passerade ett skum som utlovat skulle ta bort det gula, så bra! När jag sköljt ur skummet så var mitt hår blått!! På med pösig jeans-keps och in till stan. In på salongen bredvid Gul&Blå i Pk-huset där jag jobbade. Fick komma tillbaka efter typ någon timme och två frisörer avfärgade mitt hår, det blev fint med riktigt dyrt!! Efter det fixade alltid en frisör mitt hår, det kan annars bli gult och blått hår och ja först fult och sen dyrt😁!
Har också en horror story när det gäller hår som jag nästan förträngt men blev påmind om när jag läste Sofias inlägg nu. När jag var runt 20-25 blekte jag alltid mitt hår hemma. Hade köpt den vanliga förpackningen jag brukade från Loreal. Hade hävt i allt i håret och så långt såg allt bra ut. En kompis ringde under tiden jag hade färgen i håret och jag skojade och sa att jag skulle färga håret rosa... 🤪 När jag tvättade ur håret så var färgen till min stora förskräckelse alldeles rosa. Inte någon snygg färg utan konstig rosa nyans och jag fick panik först. Hade använt exakt samma färg minst fem gånger innan och det blivit blont. Jag ringde till Loreal och fick skicka in förpackningen och färgrester till dem. Det visade sig sen vara fel på min färg i förpackningen. Som om jag inte märkt det 😅 Det slutade med att de betalade en avfärgning hos frisör samt en ny blekning hos frisören. Vilket var bra. Men jisses så mycket stryk mitt hår tog av detta och det gick av på flera ställen. Kan säga att sen dess har jag varken blekt eller färgat mitt hår hemma någon mer gång. Jag blev avskräckt och gör numera ev färgningar enkom hos min frisör 😀
En av mina värsta beauty horror storys måste nog vara när jag var 14 år och var helt besatt av att ha ett födelsemärke likt Eva Mendes på bilden. Jag skulle träffa upp en kompis i ett köpcentrum och bestämde mig för att testa på att vara Eva för en dag och ritade ett födelsemärke med mammas ögonpenna ovanför läppen. När jag kom in i köpcentret, blöt av regnet som öst ner så märkte jag att folk kollade på en lite för mycket. Jag trodde väl att det var för att mitt födelsemärke såg så nice ut, tills jag gick in på Kappahls provrum och möttes av en nedkletat svart mungipa/hakparti. Regnet och ett sannolikt pillande i ansiktet fick mig att gå från Eva Longoria till Marilyn Manson. Där och då lärde jag mig att kajalpennor har ett syfte och det är att ritas i ögonlinjen långt från munnen 
Beauty Horror Stories 🫣 Jag har älskat parfymer så länge jag kan minnas! 🥰 När jag var liten, ca 5 år skulle jag tro, så hade min farmor en otroligt vacker egyptisk parfymflaska. Den stod på en hylla i badrummet. Jag skulle gå in och tvätta händerna efter att ha varit ute i trädgården när jag fick snilleblixten (tyckte jag) att testa denna. Jag var superförsiktig så att den inte skulle gå sönder men jag hade ingen som helst uppfattning om hur mycket parfym man skulle ta. Så efter att noggrant tvättat händerna med tvål "tvättade" jag sedan hela armarna med hennes parfym. Trots bad och hårtvätt har min mamma berättat att jag fortfarande stank av en tung orientalisk blomdoft nästa dag när hon gick med mig till dagis. Hon skämdes nog men jag tyckte den doftade underbart, som min farmor x 100! Har fortfarande inte hittat någon parfym som kommer i närheten av att hålla så bra och länge! 🤣 Har jag lärt mig något av detta? Applicera parfym i lagom mängd! När man tycker att man inte själv längre känner doften så gör de flesta människor runt omkring en det.
Mitt sista hemkomna köp är en av mina att absoluta favorit inpackningar till håret! Den ger både fukt och stärker håret. Den har en mild doft, vilket de senare serierna från Kerastase har, de tidigare är starkare parfymerade. Den finns i två snarlika varianter, en för tunnare till medeltjocka hårstrån och för tjocka och grövre hårstrån. Rekommenderar den till långt torrt hår med blekta slingor som mitt. Jag tycker även mycket om leave-in produkter från samma serie i sprayform, en allt- i - ett- produkt som är som masken, Mycket effektiv 🧡! Till de som tycker den är dyr vill jag berätta att den är dryg, man behöver inte använda så mycket alls som av andra inpackningar, det här är kvalite!Och den sluter hårstråna så man behöver inte använda balsam efter Kerastases inpackningar och då spar man in både pengar, vatten, energi och tid🤸!!
Njuter...😊 Hoppas ni haft/har en fin start på dagen! Vaknade innan klockan så fick lite extra tid. Ljus på bordet, kanelbulle(!) till frukost och kaffe med kardemumma och varm mjölk. Vilka dofter och smaker! 🥰 Och sedan kommer solen. 🌞😊 Några varv med Black Honey på läpparna och nya La Vie Est Belle Elixir EdP på varenda pulspunkt jag kan hitta. Så nöjd med denna. En parfym som har något eget och extra. Lancôme har med denna verkligen skapat en originell flanker, modern, lekfull, kvinnlig och så full av glädje på något sätt. En del spännande doftnoter i lyckad kombination. Doftkampanjen gäller några dagar till och letar du fortfarande efter en ny parfym tycker jag du ska provdofta denna! Så, på med solglasögonen och nu är det dags för mig att sväva ut genom dörren! 💄😎 Ha en underbar dag! 🥰🌹🍁🌞🌹🍁🌹
Mitt senaste köp på kicks var denna parfym.&nbsp;Prada Paradoxe är en parfym som verkligen överraskar och imponerar. Jag hade höga förväntningar när jag först fick den i mina händer, men den lyckades överträffa dem på ett sätt jag inte riktigt hade förväntat mig.Det första som slår en är den vackra flaskan – en snygg, triangelformad design som direkt påminner om Pradas ikoniska logga. Den känns lyxig, utan att vara överdrivet flashig, och är helt klart en sådan flaska som man gärna har stående framme.När det kommer till själva doften, så är den verkligen en resa. Toppnoterna av päron och mandarin är friska och livliga, vilket ger en härlig start som känns både fräsch och upplyftande.Det är nästan som om man stiger ut i en trädgård på en solig vårdag. Men det som gör den intressant är att den inte stannar vid att bara vara fruktig och lätt. När hjärtnoterna börjar komma fram, med apelsinblomma och neroli, blir den mycket mer komplex och djup.&nbsp;Det är här som den verkliga magin händer för mig – den övergår till en mer blommig och varm doft, utan att bli tung eller påträngande.Basen är nog min favoritdel. Vaniljen och vita mysktoner ger en mjuk, krämig känsla som känns både mysig och sensuell. Det är en perfekt avslutning som får doften att stanna kvar på huden i flera timmar, utan att någonsin kännas överväldigande. Man känner sig omgiven av en subtil, varm doft som är diskret men ändå märkbar.
Som många andra redan påpekat så är det 25% rabatt på läpprodukter i helgen så jag tänkte passa på att dela mina favoriter! 😍 Mac amplified lipstick i Blankety: ej full täckning, behöver ingen spegel för att återapplicera, perfekt "my lips but better" som inte är för brunt eller för rosa för min hudton (extremt blek med neutral underton). LH cosmetics fantastick i Rosa: ej full täckning, mer som ett lätt färgat läppbalsam, behöver ingen spegel för återapplicering. LH cosmetics gloil: läppglans och läppolja i ett som blir mjukt och behagligt på läpparna och dom sitter kvar länge. LH cosmetics majestick i Mellow mauve: fulltäckande, återfuktande och otroligt behaglig med en jättefin brunrosa (mauve) färg. LH cosmetics crayons: helt fantastiska läppennor som sitter där dom ska och är lätta att använda. Fungerar lika bra på läpparna som resten av ansiktet, bland dom bästa produkter som finns!
Mitt bidrag till Beauty Horror Stories, det gäller min ansikts rutin morgon och kväll. Jag använder BeautyActs hudvårds produkter, cleansing mousse,micellar Beauty Water, HydraRepair melting cream och HydraRepair Melting Eye Cream. Den här dagen fick jag slut på ögon creamen så jag tar en annan cream, som inte är BeautyAct produkt alls eller är till för ögonen alls. Jag smörjer in mig under ögonen, lägger mig och vaknar på morgonen av en obehaglig stickande känsla runt ögonen, går till spegeln och ser att jag är sväld runt ögonen, både under ögonen och ögonlocken, det kliar och sticker. Jag har allergi mot olika saker men dum som jag var tänkte jag inte på det. Så det gick en vecka med svällda ögon m m innan det lade sig, fick även en speciell salva att smörja mig med. Kan säga att jag såg rolig ut, men jag lärde mig en läxa.
Tänkte dela med mig av en beauty horror story som hände förra sommaren på gran canaria! 🌴 Jag bestämde mig för att prova en ny peeling mask från ett spanskt apotek som hade fått otroligt ”bra” recensioner. Det var en syra med starkt rykte om att ge huden ett magiskt glow. Jag var exalterad och tänkte att det här skulle vara min lösning på trött och torr hy. Så, en kväll applicerade jag peelingen, men eftersom jag ville ha ”extra” effekt lät jag den sitta på lite längre än rekommenderat. Inte det smartaste draget, visade det sig. Jag råkade somna med peelingen på.. När jag vaknade nästa morgon såg min hud ut som om jag hade bränt mig i solen — röd, irriterad och fläckig. Panikslagen började jag smörja in mig med alla lugnande produkter jag kunde hitta, men det var för sent. Min hy var inte bara öm, utan började också flagna kraftigt dagarna efter. Jag fick hålla mig borta från solen och kunde heller inte bada i havet eller i poolen, så semestern blev förstörd. när det kommer till hudvård, följ alltid instruktionerna och less is definitely more!
☁️🍨 Senaste KICKS köpet 🍨☁️ CLEAN Classic Vanilla Cloud EdP Toppnoter: Vaniljorkidé, Aldehyder, Bergamott Hjärtnoter: Vit Freesia, Cyklamen, Päron Basnoter: Vanilj, Sandelträ, Mysk En Limited Edition från CLEAN som precis som alla andra CLEAN Classic-dofter är vegansk. Tycker inte annars att den egentligen har något som påminner om CLEAN's dofter. Har inte provdoftat dem alla men ganska många och gillar några av dem också.&nbsp; Den är inte lätt och fräsch utan mer vaniljigt fluffig. Påminner mig om vaniljvisp. I början anas också lovande lite friskhet från bergamottzesten (citrus) och de noterna tillsammans gillar jag. Tyvärr så kommer inte blommorna och päron fram som jag önskat på min hud och nu flera timmar senare så är basen faktiskt också mest vanilj.&nbsp; Dock doftar den fortfarande mycket så väldigt bra hållbarhet.&nbsp; Kommer att funka som dagdoft nu den kalla årstiden och kan nog också passa för layering.&nbsp; Köper VÄLDIGT sällan en parfym utan att provdofta. Har 100% koll på samtliga ingående doftnoter och borde verkligen gilla den mer men i detta fallet hade vi ingen kemi. Så är det ibland och jag vill vara ärlig i mina inlägg.&nbsp; Låt nu inte detta avskräcka er från att provdofta den. Den kan vara helt annorlunda på just din hud.&nbsp; Gillar du dessutom några av de andra dofterna jag också taggar så är den värd att provdofta.&nbsp; Den är dessutom prisvärd, nu på kampanj 25% och den håller riktigt länge.&nbsp; Dock tycker jag personligen att GUCCI Flora Gorgeous Orchid EdP är en mycket finare och mer välbalanserad doft.&nbsp; Sol de Janeiro's mist är billigare.&nbsp; Ariana Grande är lite för längesedan jag provdoftade för att kunna jämföra men de har alla likheter med denna och den stora gemensamma nämnaren är doftnoten Vaniljorkidé.&nbsp;
Hur väljer du parfym? Först och främst väljer jag en doft som tilltalar mig rent doftmässigt. I bästa fall matchar och förstärker den min personlighet. En doft kan också ge bäraren extra mod eller välbehövligt lugn. Och ibland bara ren (doft)glädje. Hur "fin" en parfym är och hur gott den doftar tycker jag oftast inte beror på prislappen. Kan förstås bero på att jag själv inte har råd med de dyrare och heller inte tycker att priset är rimligt. Oftast! Det finns säkert undantag! Var i en butik för ett tag sedan när två kunder bad personalen om hjälp för att provdofta "de dyra parfymerna". Superproffsig personal måste jag säga som utan att öppna skåpet först frågade vilken sorts doft och varumärke som personen var intresserad av? När svaret kom: "Ingen aning!", så gick jag. Ska erkänna att jag är väldigt nyfiken på hur det gick. Måste nog nästan vara det perfekta exemplet på hur man INTE hittar en doft som "klär" en.
🍁🍒 Parfymer med bäriga doftnoter 🍒🍁 Två av mina nya parfymer inför höst och vinter är Lancôme La Vie Est Belle Elixir EdP och YSL Black Opium Over Red EdP. Den första, från Lancôme, är helt ny och en lite spännande och annorlunda doft jag blir glad av. En gourmanddoft utan vanilj och med ozoniska och akvatiska doftstråk är inte så vanligt. Doftnoter bl a hallon, bergamott, viol, ros, likör, läder, kakaosmör och cederträ. Tycker nästan den doftar som en vuxenvariant av violgodis, fruktig/bärig och blommig. Den andra är den senaste flankern i Black Opium-familjen från YSL. Originaldoften känns ganska tydligt men i denna finns också doftnoten körsbär, inte syrlig utan söt och bärig. En helt ljuvlig kombination med vaniljen, tycker jag. Andra doftnoter är (liksom i originalet) vita blommor och kaffe. Har du köpt eller tänker köpa någon ny höstdoft? Have a Berry Nice Day! 🍒😃🍁
Nu ska jag dela med mig utav mina 5 bästa tips för att få EN SUPER GLOWIG HUDVÅRD! 🌟🤯 1. Mild rengöring För att behålla hudens naturliga fukt är en skonsam rengöring viktig. CeraVe Hydrating Cleanser eller La Roche-Posay Toleriane Rengöringskräm är perfekta alternativ som rengör utan att torka ut huden. 2. EXFOLIERA (Viktigt) Exfoliera 1–2 gånger i veckan för att ta bort döda hudceller och framhäva en naturlig lyster. En mild exfoliant som The Ordinary Lactic Acid 5% är perfekt för ung hud. Överdriv inte bara! 3. ÅTERFUKTA!!!! Fukt är nyckeln till en glowig hud. Ett lätt hyaluronsyraserum, som Hada Labo Tokyo Lotion, återfuktar effektivt utan att kännas tungt. 4. SOLSKYDD (SPF) Skydda huden varje dag med solskydd. En lätt SPF, som La Roche-Posay Anthelios Fluid SPF 50, både skyddar och ger en fin glowig bas. 5. gör det ENKELT Håll rutinen enkel och undvik för många produkter – less is more för att bevara en balanserad och fräsch hud! Vad är era bästa tips för glow?
Hudvårdande glow ⭐🍁 Visst vill man ha lite glow i höst. Jag föredrar en naturligt solkysst lyster och tycker att jag får det av dessa tre produkter som dessutom är hudvårdande. Framförallt är de alla tre återfuktande vilket passar mig med ganska torr hud (som inte blir mindre torr under höst och vinter). Brun-utan-solprodukten från Biotherm är delvis påbyggbar men jag tror inte den lär kunna ge en skidresa-i-Alperna-solbränna för de som önskar det. Biotherm Aqua Serum Autobronzant Face har en återfuktande&nbsp; och lätt serumformula med en svag, fräsch doft. Passar alla hudtyper. Anastasia Dewy Set Setting spray är en kokos &amp; vanilj-doftande setting spray med vattenbaserad formula som fixerar makeupen med en strålande finish. Kan även användas utan makeup för att fräscha upp huden och ge en hälsosam look. Passar alla hudtyper. Vegansk&nbsp; Noni Glow Face Balm från Kora Organics är ett&nbsp;återfuktande och smidigt balm som både tillför huden antioxidanter och essentiella fettsyror och lugnar den. Huden blir silkeslen och får fin lyster.&nbsp;&nbsp; Har du testat någon av produkterna? Kommentera gärna!&nbsp; Kanske blir du nyfiken och vill testa någon av dem? Fråga på om ni undrar något ytterligare. 🥰
Jag köpte denna av ren nyfikenhet då min rootlift från Colorwow tog slut, bara för att testa något nytt. Har ni testat den vid två tillfällen och är tyvärr hittills inget fan. Svårt att veta hur mycket man behöver av produkten för när man fönar lämnar den en sticky yta som känns ja, lite kladdig helt enkelt. Min work around blir att blöta håret på nytt och föna om det, men kan vara att jag ursprungligen tagit för mycket produkt. Det är irriterande iallafall. Lukten är också väldigt speciell, men inget man märker av när man fönat håret utan det är bara precis vid spraytillfället. Ger den volym då? Ja, det gör den faktiskt. Mer volym än jag upplever att min tidigare produkt gjorde. Postar en bild så ser lyftet man får. Overall så drar klibbigheten ner betyget, men med det sagt ska jag prova att ta ännu mindre produkt i innan föning nästa gång så får vi se om det blir bättre 😬 Är det nån fler som testat denna? Har ni nåt tips? Taggar de jag provat tidigare samt denna här nedan 💁🏼‍♀️
🇸🇪 Svensk Parfym 🇸🇪 Har ni hört talas om märket? Parfymer inspirerade av Sverige och tillverkade i Sverige. Jag beställde tre deluxe samples som jag testat idag, tyckte det lät spännande med svensk nischparfym! 😃 Tyvärr passade de inte riktigt mig. Dofterna är otroligt naturtrogna, det ska parfymören Henrik Lestréus ha cred för! Man känner verkligen doften av trä, bär etc precis som de luktar i verkligheten. Men det passar inte mig, tyvärr. Gillar man däremot väldigt naturliga dofter så ska man kolla in Svensk Parfym! En – Väldigt träig, enligt mig maskulin doft. Fick huvudvärk och mådde lite illa av den (jag är jättekänslig). Hade kunnat vara en trevlig doft för typ doftpinnar i en stuga runt jul. 🎄 Ljus – Citrusdoft som tyvärr var lite frän och försvann snabbt på min hud. 🍊🍋 Får testa den igen. Prakt – Denna gillade jag bäst av de tre, vilket var väntat. Den har noter av bland annat svartvinbär, äpple, regn och rabarber. 🍏🌧 Tänk en typisk svensk trädgård. Den var lite för skarp för min smak men stor igenkänning i doftnoterna!
Som den parfynörd man är så är jag alltid ute efter nästa unika parfym som ger mig den där wow känslan. Hittills ligger Animalique från Byredo på toppen det senaste året, men nu får den tillskott av denna skönhet nedan. Aerin serien från Estee Lauder var inget som jag hade funderat mycket på tidigare, men i samband med att jag testade Muglers nya angel fantasm inne på Åhléns förra veckan så frågade jag en i personalen vilken parfym hon skulle rekommendera mig utifrån beskrivningen av vad jag dras till. Hon gick till skåpet och drog fram denna. Efter två sprut var jag såld! Det är svårt att beskriva denna parfym då den går igenom flera stadier av förändring. För mig är en dåtid och nutid i ett. Den än nostalgisk, vacker, blommig, lite kryddig med en sötma i botten. Den har den där mjuka doften av brevpapper jag samlade på som barn. Jag tror att denna parfym är bäst lämpad för våren, men jag kommer ändå använda den flitigt o höst och vinter 🤍 och flakongen samt förpackningen är i sig en skönhet att titta på! Så synd att @136092963 inte har denna linje med parfymer inne i sitt sortiment.
Nya tillskottet i Parfume samlingen som blev Hugo boss Intense EDP parfume (Herr) REKOMMENDERAR denna till alla oavsett kön! Har sen några dagar tillbaka sneglat på denna i affären , testade på min hy och blev förälskad. Har många olika dofter , men inte just som denna då den är mer söt än krydd kryddig men ändå lagom krydda i. Men jag tycker man borde våga variera och testa något nytt. Så det var just därför jag valde den. Jag själv föredrar mörka tunga dofter men kan säga att denna är dunder. Passar till alla tillfällen , men skulle nog säga de passar som bäst till höst/vinter då kryddorna påminner mig lite om jul. Lagom kryddigt och sött . Hållbarheten : Stannar/luktar på min hy ca 10h. Priset var helt okej. Inte för dyr . Noterna som finns i Hugo boss Intense: Top noter : Röd äpple, kanel,lime, blodapelsin. Hjärt noter: Röd timjan, geranium(näveväxt) Bas noter: Röd läder, patchoulie,ceder(trä)
Mitt senaste köp på KICKS har äntligen kommit, beställde förra veckan när de hade grym rabatt på KICKS som gick att kombinera med andra erbjudande 🤩 Köpte bland annat refill kuddar till min ögonfransböjare och Sheet masks från Dr.ceuracle som jag tycker är toppen då de är återfuktande, lugnande och innehåller mycket serum 👌🏻 Köpte även vegan kombucha tea essence från Dr.ceuracle som jag varit nyfiken på ett tag efter att läst massa bra recensioner om den. Kan återkomma med vad jag tycker om den när jag testat den ordenligt! 😃 🌟 Lite info om essencen (som jag fått genom elvirahudterapeuten på Youtube): Den är tvådelad och lite oljebaserad (den ska skakas innan använding). Den innehåller bland annat 68% grönt tevatten, 20% kombucha, centella, ceramider och solrosolja. Denna ska passa en torr hy då den fuktger och fuktbevarar (i och med oljan). Kombucha (svart te) är en fermenterad ingridiens som därmed ska vara rik på probiotika, vitaminer och aminosyror, vilka ska kunna balansera och näringsge huden. Dock kanske den inte passar dig som kan man vara känslig mot fermenterade ingridienser eller som har svamp-acne, vill ni veta ännu mer kan jag rekommendera att gå in kolla på elvirahudterapeuten på Youtube.
Visst blir man glad 😊 när man får med varuprover! Tycker därför att det är så synd att KICKS och många andra inte längre skickar med några. Något litet som ger mycket. Som kund känner man sig uppskattad genom denna lilla extra "gåva" och dessutom vet jag inte hur många gånger man faktiskt upptäckt en produkt som man gillat så mycket att man senare köpt den. I helgen fick jag hem ett paket där någon väldigt generös person packat min beställning och skickat med inte mindre än 4 varuprover på 3 olika produkter (parfym, makeup och 2 x hudvård). Visserligen inte nya för mig men så glad jag blev! 🥰 Marc Jacobs nya Daisy Wild EdP: Inspirerad av en bukett vilda blommor. Fruktig (bl a doftnoten bananblomma ingår) och blommig med gröna inslag och träiga noter. IT Cosmetics Your Skin But Better: Hudvårdande och högtäckande foundation med neutral finish och SPF50 som är så mycket mer än en foundation. Läs på produktsidan och testa i butik. En riktig ⭐️-produkt! Biotherm Cera Repair Barrier Cream: Härligt fyllig och återfuktande kräm som stärker hudbarriären. Älskas av min torra och lite känsliga hud. En vinterfavorit jag haft och kommer köpa igen!☃️ PS. Vill man prova denna (och mycket annat) så har jag sett att den i år ingår i Biotherm's adventskalender (dock ej fullsize). Tror inte jag är ensam om att sakna varuprover eller vad tycker ni?