/ Min nog enda horror story när det gäller hår är definitivt
Tea
Beauty Star
09/06/25-20:23

Min nog enda horror story när det gäller hår är definitivt när jag för första gången skulle färga mitt hår för ett år sedan. Hade aldrig färgat håret tidigare varken hemma eller hos frisör men nu var det tydligen dags för förändring. Planen var att min kompis (som btw, inte har färgat hår innan) skulle slinga mitt brunguldiga hår med ljusa slingor. Det gick bra till en början men hon tappade tålamodet snabbt och började göra större och större slingor ju längre fram mot ansiktet hon kom. Så det slutar med ändå hyfsat fina slingor på håret där bak men tigerränder där framme Men det slutar inte där. Jag får ju såklsrt den genialiska ideén att jag ska försöka göra en "scandi hairline" i hårlinjen. Detta slutar ju såklart med två stora blonda fläckar vid hårlinjen, snyggt! Resultatet av detta var ju då att jag köpte hårfärg och försökte få tillbaka mitt naturliga hår, men det var för sent... Efter detta har jag en inte så fin utväxt av en typ gulaktig brun färg och även ett betydligt mer slitet och frissigt hår. Därför tror jag att Gloss Absolu och Kérastase produkter hade varit perfekt för mitt lite torra, frissiga hår som definitvt skulle behöva lite glans och fukt! Och för att glömma bort och rädda denna mardrömsincident som förstörde mitt hår och färgen﫣

Fortsätt utforska gemenskapen!