Armani Sì Intense EdP
Lyxig och feminin. En blommig doft med örtiga stråk (davana-gräs och svart te), fruktig inledning av den så ofta använda doftnoten svart vinbär (den finns i fler parfymer än man tror) och vanilj i basen. En vaniljdoft blir den dock aldrig då både rosen och det gröna örtiga stannar kvar.
För mig doftar den "den stora världen". Kan bero på att jag köpte den på en stor internationell flygplats. Gillade den direkt men kände mig lite tveksam på om jag var för ung för den. Tycker den har något sofistikerat som oftast kommer med åldern. Kvinnan i butiken övertalade mig genom att med ljuvlig italiensk brytning säga:
"If you like it, it can also make you grow"
Doften håller jättebra och hennes ord hänger fortfarande kvar. Önskar jag kunde tacka henne för att hon fortfarande får mig att "växa" lite extra när det behövs!
Alla är ju inte storasystrar och mammor och alla har inte en mamma eller storasyster men förebilder har vi alla runt oss (ofta utan att veta om det) och vi kan alla stötta någon. Ibland räcker det med några få ord.
Jag har en fantastisk förebild och numera också en väninna i min mamma. Vi bollar allt men man kan aldrig få för många runt sig.
Min moster, en tidigare chef/mentor och en numera pensionerad fd lärare (fortfarande knivskarp) är några andra jag har att vända mig till förutom närmaste familjen och vänner.
Och jag har själv skaffat mig en "lillasyster" som jag tror att jag betyder mycket för (och hon för mig). Den vänskapen började med att jag köpte en burk kakor. Så man vet aldrig!
Det blev ett långt inlägg och inte bara om parfymen. 😃 Provdofta den i butik om den låter intressant!
Taggar även den senaste Sì-flankern Sì Passione Red Musk EdP. Förutom mysk doftar den också bl a jordgubb.