Nyhet från Biotherm: Aquasource Hydra Barrier Cream
Måste bara tipsa om denna nya återfuktande barriärkräm från Biotherm.
Har testat den i ca en vecka nu och vet redan att denna kommer jag att köpa. Efter att länge haft Cera Repair Barrier Moisturizing Cream som en av mina absoluta favoriter (särskilt vintertid) så kommer jag köpa denna nästa gång.
Passar alla hudtyper, även ung och känslig, då den fokuserar på djupgående och långvarig återfuktning samt att skydda och stärka hudbarriären. Inga starka syror som kan irritera huden eller göra den extra solkänslig.
Har relativt stor erfarenhet av många av Biotherms hudvårdsprodukter (taggat de jag haft eller har) och deras Plankton-signaturingrediens så därav att jag redan kan göra en bedömning av den. Jag vet och känner att denna ljuvliga kräm kommer passa min hud perfekt.
Biotherms beskrivning:
"Om produkten
Aquasource Hydra Barrier Cream ger 48 timmars* intensiv återfuktning samtidigt som den stärker hudbarriären för en starkare och friskare hud.
*instrumentell mätning"
Min upplevelse:
Fräsch, behaglig, lite lättare formula (ej gel) som känns väldigt återfuktande utan att kännas det minsta tung eller fet. Absorberas snabbt och huden känns len, mjuk och alldeles underbar.
Just nu har KICKS Member Deal 25% på Biotherm men råkade se att den även finns att köpa (till ordinarie pris) på annat ställe och då får man just nu istället med en gåva.
Kan vara ett roligt alternativ om man är nyfiken på och vill testa mer av Biotherms hudvård.