/ Mitt hår är extremt frissigt, torrt och trassligt. Det
Sandra
Beauty Star
05/06/25-14:00

Mitt hår är extremt frissigt, torrt och trassligt. Det bildar knutar som inte går att reda ut, hur mycket jag än försöker. Flera gånger har jag varit tvungen att klippa av delar bara för att kunna kamma igenom det.

En morgon fastnade borsten så djupt att den inte gick att få loss. När jag drog kändes det som om något höll emot. Oavsett hur jag borstade eller försökte fördela håret gick det inte, knutarna satt för hårt. Till slut var jag tvungen att klippa ut dem. De stora, som sitter nära hårbotten, gör nästan ont i hjärtat att ta bort. Dagen efter skulle jag till jobbet. Jag kunde inte ha uppsatt hår eftersom det syntes var jag klippt, så jag fick ändra från mittbena till sidbena och försöka dölja det så gott det gick. Jag är livrädd att håret ska bli så igen för det är så torrt, frissigt och svårhanterligt.

Därför vill jag testa Kérastase – Gloss Absolu, i hopp om att det kan ge mitt hår den fukt, glans och kontroll jag saknar – och hjälpa mig slippa klippa bort delar av mig själv varje gång det tovar ihop sig. ✨

Fortsätt utforska gemenskapen!