Ser fram emot Ă€nnu en sommar med Marc... đ
Har alltid minst en Marc Jacobs-parfym i min doftgarderob. Det har nĂ€stan blivit ett mĂ„ste för sommaren. Valet stod denna gĂ„ng mellan att köpa om favoriten Perfect EdP som inte Ă€r sĂ„ mycket kvar av (den Ă€r lite speciell för mig och en av vĂ€ldigt fĂ„ jag faktiskt köpt om - mĂ„ste vara rabarbern đ) eller köpa en ny.
Provdoftade Daisy Wild EdP pÄ nytt (den lanserades förra Äret) och Àven den nyare flankern Daisy Wild Eau So Intense EdP.
De har bĂ„da den lite speciella doftnoten Banana Flower. đđž Ingen aning om hur denna egentligen doftar men frĂ€scht och tropiskt fruktigt blir det pĂ„ min hud.
Nu har dessa tvÄ parfymer ganska mycket gemensamt men tro aldrig annars att Intense-varianter Àr favoritdoften förstÀrkt och med bÀttre hÄllbarhet. Ibland/ofta Àr det nÀstan en helt annan doft!
VarumÀrken vill nÀmligen gÀrna anvÀnda redan vÀlkÀnda och storsÀljande namn!
Hursomhelst, mitt val blev Daisy Wild EdP dÄ Intense kombination av den tropiska bananblomman och den varma söta ambern inte blev lika frÀsch som jag önskar av en sommardoft som ska funka bra dagtid men Àven vara fin i ett varmare klimat.
Intense tror jag, pÄ min hud, skulle kunna bli mindre angenÀm i varmt vÀder dÄ jag nÀstan redan anade inte mogen frukt utan snarare övermogen frukt.
Har du redan en sommardoftsfavorit eller letar du fortfarande?