Jag har en riktig horror story som aldrig passat bättre att dela med sig av än nu 😏
Jag var yngre, typ 17 år. jag hade en pojkvän på den tiden vi hade varit tillsammans länge och det var min första stora kärlek. han hade varit bortrest en längre tid och dagen närmade sig när han äntligen skulle komma hem. Vad tänker man då som 17 åring, jo, jag ska fixa till mitt hår och göra mig extra fin och överraska honom när han kommer hem. Jag har naturligt lockigt långt gyllenbrunt hår. jag bestämde mig för att sätta i typ 50 cm långa extensions. Jag färgade håret mycket på tiden, nästan alltid själv hemma. Så en kompis till mig spenderade timmar på att limma in såna keratinslingor med hår. sen skulle jag färga hela håret inkl hårförlängningen så det skulle smälta in bättre. det jag inte visste var ju självklart att löshåret tar inte upp färg som ens naturliga utan det blev HELT flammigt när jag var klar. paniken var ett faktum. Jag hade spenderat timmar, och mycket pengar, på att förbereda mig för att överraska min pojkvän som jag inte sett på flera månader. jag sitter med grönflammigt 50 cm långt hår, och gråter. Har panik. Känner mig betydligt fulare nu än vad jag gjorde innan. Jag ringer och beklagar mig för mina föräldrar, vad gör min pappa då? jo, vi åker till närmaste köpcentrum, går in på en frisörsalong, lyckas få en dropintid. detta är också alltså kanske 3 h innan jag ska hem till min pojkvän. Han säger att det blir svårt att hinna med han ropar dit flera frisörer som får hjälpa till för att hinna. Han säger att han måste färga om allt hår som jag förstört, och nu har jag ju ungefär 30 kg hår på huvudet 🤣 så han säger att han måste färga håret svart, för inget annat kommer täcka denna katastrof jag åstadkommit. Så detta står typ 3 personer på mitt hår och lyckas hinna klart. Min pappa fick betala ca 4000 kr bara för att jämna till min hårfärg för jag var så ledsen(han var inte jätteglad) och jag var inte heller jätteglad för nu hade jag plötsligt 50 cm långt korpsvart hår som inte riktigt var planen. Till saken hör att min pojkvän tyckte såklart det var jättefint, men blev förvånad över att det var svart 😁 och jag började gilla det så mycket sen att jag fortsatte färga mitt hår kolsvart sen under flera år 🙈
Jag vill gärna vinna kerastase goodiebagen då jag varit på en riktig hårresa senare åren och haft mycket trauman kring mitt hår. först fick jag svår vuxenacne och fick äta stark medicin under ett år vilket påverkade håret. Sedan blev jag sjuk och opererades vilket påverkade mitt hår och pga. trauma tappade jag ca 50 % av mitt lockiga hår. Efter det har jag försökt komma tillbaka och provat mig fram med ett hav av olika produkter men har aldrig riktigt fått tillbaka det som det en gång var. Dessa produkter kanske kan hjälpa mig få tillbaka glansen och lystern jag behöver ✨️