/ En gång i gymnasiet bestämde jag mig för att bleka håret
Sofia
Beauty Beginner
05/06/25-12:45

En gång i gymnasiet bestämde jag mig för att bleka håret hemma – hur svårt kunde det vara? Jag drömde om en kall blond ton, men resultatet blev fläckiga, orange-gula slingor och ett hår som kändes som tuggummi. I panik försökte jag rädda det med silverschampo, vilket jag lät sitta i alldeles för länge. Slutresultatet? Lilagrått, torrt hår och fullständig kris. Till slut fick jag boka ett dyrt frisörbesök för att rädda det något sånär – och även om de gjorde sitt bästa blev det långt ifrån vad jag drömt om. En dyr och lärorik erfarenhet!

Mitt hår har så lätt för att bli frissigt – särskilt när det är fuktigt ute eller håret är lite trött. Nu när jag är tillbaka i blonda toner vill jag verkligen ge håret rätt vård från början. Jag har använt Kérastases produkter i flera år och är helt övertygad om att det är tack vare dem mitt hår har så pass bra kvalitet idag, trots allt det varit med om. Gloss Absolu verkar vara den perfekta nästa pusselbiten: återfuktande, utjämnande, glansgivande och med skydd mot både friss och värme. Och att få salongskänsla hemma utan fler hårkatastrofer? Ja tack – ge mig!

Fortsätt utforska gemenskapen!