/ Recension: NYX Lip IV Bubblegum Burst & Dripping in Rose Jag
Leonor
Beauty Pro
22/04/25-13:58(redigerad den 22/04/25-14:09)

Recension: NYX Lip IV Bubblegum Burst & Dripping in Rose Jag har nu testat båda nyanserna i några veckor och har lite blandade intryck.

Bubblegum Burst är en intensiv, nästan neonrosa nyans som verkligen poppar både på gott och ont. Den kan ge en kul, livlig look men det är också lätt att känna sig lite som ett barn som lekt med mammas smink, eller värsta clownvibbarna om man inte matchar resten av sminkningen noggrant. Den kräver lite mod (och rätt tillfälle) för att funka.

Dripping in Rose är mycket mer bärbar, en mjuk, rosabeige ton som passar perfekt till vardags och smälter fint in mot huden utan att kännas för blek eller för stark. Kan dock bli lite åt det brunare hållet om man är riktigt blek och har en kallare ton i huden.

Formulan är riktigt pigmenterad, vilket kan vara ett plus för vissa, men om man föredrar mer skira, lätta läpprodukter som t.ex. ELFs lip stains så kan det kännas som too much.

Den är också ganska krämig och glansig, vilket ger en snygg finish men kan bli lite kladdig och tung efter ett tag. Applikatorn är helt okej, men man får jobba lite för att få till skarpa kanter utan att det smetar ut.

Sammanfattningsvis: Dripping in Rose är en keeper, medan Bubblegum Burst är mer av en statement-färg som kräver rätt mood. Kul att testa men inget jag slänger på mig utan att tänka efter först.

Lip I.V. Hydrating Gloss Stain 07 Bubblegm Burst
NYX Professional Makeup
Lip I.V. Hydrating Gloss Stain 07 Bubblegm Burst
Fortsätt utforska gemenskapen!