Igår när jag var på Kicks så ville jag testa på lite hudvård från BareMinerals. Tyvärr visade det sig att de innehöll ett av de ämnen jag inte tål men jag tänkte ändå dela med mig av vad jag tyckte. Gemensamt för alla tre är att de luktar väldigt diskret och fräscht, så de funkar även för mig som är doftkänslig.
Butter Drench Restorative Rich Cream - tycker att namnet beskrev produkten rätt bra! Det här kändes som en rik kräm men som ändå la sig fint på huden. Utöver att vara väldigt återfuktande så ska den öka huden motståndskraft och spänst. Den är också icke-komedogen. För någon med torr hud kan den nog användas både dag och kväll och för andra hudtyper blir den en fin nattkräm om man tycker att den är lite för mycket på dagen.
Smoothness Bare Haven Soft Moisturizer - det här var den jag gillade mest. Den har en helt vanlig krämkonsistens och känns så skönt mjuk på huden. Den här ska vara väldigt återfuktande och kan även den användas som både dag- och nattkräm. Rekommenderas för normal till torr hud men jag tror att den funkar på blandhy också. Ska även funka på de som har känslig hud!
Long Life Herb Night Treatment - den här förbryllade mig lite för den är nästan helt flytande vilket jag inte var beredd på. En lätt gelkräm som också ska återfukta bra och passa alla åldrar inkl åldrande hud. Den ska enligt beskrivningen arbeta på synliga ålderstecken och stärka huden.
Alla tre är just nu på erbjudande, 20% rabatt