/ ✨ Min markdröm hårhistoria – från panik till återuppbyggnad
Kaja
Beauty Star
06/06/25-07:56

✨ Min markdröm hårhistoria – från panik till återuppbyggnad ✨

Jag har alltid haft naturligt tunt, lockigt/vågigt hår och är en mörkare blondin. I många år har jag gjort slingor för att hålla håret ljust och mellan behandlingarna brukar jag tona det för att få bort de gula tonerna och hålla nyansen kall och neutral – något som blivit en rutin för mig.

Men förra året hände det som inte får hända. Jag köpte en produkt som såg ut som en vanlig toning – kall nyans med aminosyror, precis som jag alltid brukar använda. Oftast något på nivå 10. Utan att tänka särskilt mycket följde jag instruktionerna, blandade produkten och började applicera den – över hela håret.

Färgen var ljusblå, vilket jag reagerade på – men jag tänkte att det kanske bara var en ny formula. Men när jag kom till baksidan av huvudet såg jag i spegeln att håret runt ansiktet hade blivit GRÖNT. Paniken slog till. Jag kastade mig över förpackningen – och såg då att innehållet i tuben inte stämde överens med vad som stod på boxen. Det som skulle vara en toning… visade sig vara en BLEKNING. En kraftfull sådan.

Effekten? Katastrofal! Bilden nedan säger mer än tusen ord. Jag grät i flera dagar. Chocken, sorgen över håret jag kämpat så länge för att vårda – allt bröts av, framför allt baktill. Utan längden där bak hade jag haft en kort bob. Helt oavsiktligt hade jag skadat mitt hår allvarligt.

Nu, ett år senare, mår håret mycket bättre. Men vägen hit har krävt tålamod, kunskap och kärleksfull vård. Jag kämpar fortfarande för att bygga upp det igen – och jag har lärt mig att aldrig ta en produkt för given att alltid dubbelkolla innehållet och att vara snäll mot både mig själv och mitt hår.

Vi är säkert många som gjort misstag men det går att ta sig tillbaka. ❤️

#Hårresa #Hårkatastrof #Hårvård #BlekningFail #Återuppbyggnad #Blondinproblem #LockigtHår #HairJourney

Fortsätt utforska gemenskapen!