En åker ur listan, en annan åker in.
För några veckor sen tog jag bort en parfym ur min lista över potentiella köp. Idag var målet att lukta på några Daisy från Marc Jacobs (inte för många, jag tappar lätt bort vad jag tycker om vilken då 😅). Hon som hjälpte mig tog fram Daisy Eau So Fresh och den la jag direkt på listan över parfymer som jag måste testa igen! Söt och blommig. På hemsidan står det
"Läckra doftnoter i toppnoter av hallon och grapefrukt möter kontraster i form av vild ros och mysk i doftens hjärta. I basen vilar varma plommon och cederträ."
De andra jag luktade på idag var Daisy Wild och Daisy Wild Eau So Intense (som inte går att tagga), men jag fastnade inte lika mycket för dem. Jag har den ena på huden nu och det är något specifikt i den jag inte gillar, som jag också känt i andra dofter som inte blivit någon favorit. När jag läser ingredienserna undrar jag om det kanske är vetiver? Vet inte vad det luktar så jag ska försöka komma ihåg det nästa gång jag känner det i en annan parfym och försöka hitta vad som är den gemensamma nämnaren