/ Okej, här kommer min hår-horror story 😩 Jag skulle slinga
elinxroos
Beauty Star
04/06/25-19:33

Okej, här kommer min hår-horror story 😩

Jag skulle slinga håret hemma med hätta (redan där borde jag ha förstått hur det skulle gå). Jag har rätt tjockt och mycket hår, så det var ett projekt bara att försöka dra ut håret genom hålen. Svetten rann, armarna domnade, och det kändes typ som att jag drog ut varenda hårstrå med våld. Men jag kämpade på – envis som man är. Ni som vet, ni vet hur det är att slinga med hätta 😅

Jag använde ett billigt blonderingskit från mataffären och tänkte att “äh, hur illa kan det bli?” Spoiler: väldigt illa.

När jag sköljt ur och tog av hättan såg det inte klokt ut. Mitt huvud såg ut som ett fläckigt leopardmönster i diverse nyanser av gult och orange. Alltså… det var katastrof. Jag grät. Och grät lite till. Min sambo försökte trösta mig på det där klassiska sättet: “Men hjärtat… du är jättefin.” Man ba… nä. Jag såg ut som ett dåligt påskägg. Men jag uppskattade att han försökte.

Som grädde på moset hade jag en arbetsintervju dagen efter. PANIK. Jag gjorde mitt bästa för att dölja eländet – satte upp håret i någon slags uppsättning som jag trodde “distraherade”. Det gjorde typ tvärtom – det framhävde fläckarna ännu mer 😂

Min sambo, som ändå förstod allvaret i situationen, bokade en överraskningstid hos frisören så tidigt det bara gick. Det var mitt i sommaren och svårt att få tider, men efter tre långa dagar fick jag en akuttid. Han betalade hela kalaset och satt med mig under hela färgningen. 🥹

Och – tro det eller ej – jag fick jobbet. Trots att jag satt där med fläckigt, gult, katastrofhår. Så nu vill jag gärna vinna Kérastase Gloss Absolu så jag aldrig någonsin hamnar i den här situationen igen 😅 Jag vill ha glans, inte fläckar!

Fortsätt utforska gemenskapen!