Okej... Min horror story.
Jag hade för några månader sen slingat mitt hår för fösta gången i mitt liv, på en salong såklart. En sak jag alltid sagt sen jag var liten är att jag ALDRIG ska färga eller bleka håret själv hemma. Men en dag i mars så hade min utväxt börjat synas lite väl mycket, så jag valde att delta i trenden där man använder en liten borste förtt bleka ett tunt lager av hår högst upp vid rötterna. Jag som inte är så smart eller vet hur man bleker hår gör ett tjockt klumpigt lager mitt på huvudet. Och mitt blonda hår får en vackert äcklig färg av BANAN 🍌. Jag såg ut som en zebra. Mitt hår blev också så otroligt svårt att borsta och hålla mjukt och lent. Så låt mig bara hälsa, testa inte saker med ditt fina hår utan att tänka en extra gång på hur man faktiskt ska göra hahaha!
Jag vill gärna testa Kérastase Gloss Absolu för att det är nåt mitt hår behöver! Jag älskar deras silverschampo (som jag såklart behövde när jag nyss hade gult hår😅). Så att få testa något som kan hjälpa mitt hår att hålla sig återfuktat och glasigt känns väldigt trevligt!