/ Jag tänker att jag ska dela med mig av min morgonrutin.
Angelica
Beauty Star
30/03/25-11:09

Jag tänker att jag ska dela med mig av min morgonrutin. Kanske någon annan här inne kör samma rutin som mig eller så får ni lite tips. :)

Jag brukar börja morgonen med att tvätta ansiktet med Clarins Gentle Renewing Cleansing Mousse. Det är en kraftigt löddrande rengöringsmousse som skonsamt tar bort makeup och ger glåmig hud lystern åter. Detta samtidigt som huden blir ren och genast känns som ny. Tamarindens fruktkött innehåller AHA-syror som bidrar till att skonsamt exfoliera huden och ge den vacker lyster.

Som steg två kör jag Clarins Hydrating Toning Lotion med en bomulls pad. Den är rik på ekologiskt fikon- och aloe vera-extrakt som bidrar till att återfukta huden.

Steg tre är Clarins Double Serum Light Texture. Detta är ett serum som har en lätt, omärkbar konsistens med bevisade resultat på ålderstecken. Den har en unik dubbel formula som kombinerar 21 kraftfulla växtextrakt som bidrar till att boosta hudens 5 vitala funktioner. Regenering, näring, syresättning, återfuktning och skydd samt att motverka ålderstecken. Den dubbla konsistensen, flyktig olja och flytande gel, efterlämnar en omedelbar men nästan omärklig finish och en behaglig doft med fruktiga, blommiga, fräscha och förfinade noter. Detta serum är enligt mig ✨ Magiskt.

Steg fyra är Elizabeth Ardens Retinol + HPR Ceramide fuktkräm. Redan efter första användningen ger denna kraftfulla men skonsamma fuktkräm huden en känsla av näring, lyster och vitalitet. På 1 vecka har rynkor och porer synligt reducerats, huden känns fastare och ton och struktur har förbättrats. Det är en fantasisk kräm som tackvare att den är så mild, går att använda både som dag och nattkräm. Bra att tänka på: Om du vistas i sol på dagen, glöm inte att applicera SPF!

Som extra, ca två dagar i veckan använder jag Clarins Cryo-Flash Cream-Mask. Denna effektiva ansiktsmask, inspirerad av kryoterapi och Clarins experter, återskapar fördelarna med kyla på huden för att förebygga och bekämpa ålderstecken. Formulan kombinerar kraftfulla aktiva ingredienser – MGA-molekyl utvunnen ur mentol och ekologiskt nattljusextrakt – för hud som känns lyft och fast med ungdomlig lyster. Den mjuka och fräscha blågröna krämkonsistensen glider över huden som is och ger en intensiv och omedelbart kylande effekt. Synbart effektiv från första applikationen.

Jag hoppas detta gav lite tips på en enligt mig, bra hudvårdrutin för oss i 40+ åldern. Har du inte provat Clarins Cryo-Flash Cream-Mask så säger jag bara. Prova den. Det är en galet skön känsla av svalka i ansiktet efteråt.

Tack för mig. ❤

Gentle Renewing Cleansing Mousse 150 ml
Clarins
Gentle Renewing Cleansing Mousse 150 ml
Hydrating Toning Lotion Normal To Dry Skin 200 ml
Clarins
Hydrating Toning Lotion Normal To Dry Skin 200 ml
Double Serum Light Texture 50 ml
Clarins
Double Serum Light Texture 50 ml
Retinol + HPR Ceramide Rapid Skin-Renewing Water Cream 50 ml
Elizabeth Arden